رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
  • کد خبر : ۱۰۱۰۲
  • چاپ خبر : آيين تجلیل از خبرنگاران و فعلان عرصه رسانه و جرايد شهرستان بافق

آيين تجلیل از خبرنگاران و فعلان عرصه رسانه و جرايد شهرستان بافق

   به گزارش روابط عمومی شهرداری، امام جمعه بافق در این مراسم که در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد ، با اشاره به قرآن و احادیث گفت: دین مبین اسلام یک انقلاب فرهنگی بود و خیزش اسلامی مردم ایران نیز با الهام پذیری از این فرهنگ ،آگاهی بخشی و اطلاع رسانی فراگیر شد و […]

   به گزارش روابط عمومی شهرداری، امام جمعه بافق در این مراسم که در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد ، با اشاره به قرآن و احادیث گفت: دین مبین اسلام یک انقلاب فرهنگی بود و خیزش اسلامی مردم ایران نیز با الهام پذیری از این فرهنگ ،آگاهی بخشی و اطلاع رسانی فراگیر شد و عاقبت به پیروزی رسید.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی به نخستین مصوبه شورای انقلاب اشاره کرد و افزود: این مصوبه در راستای حرکت فرهنگی، آموزش عالی ، رسانه ها و اطلاع رسانی در سطح ملی و بین المللی بود.

وی ، خطبه های امیر مومنان و امامان محمد باقر و جعفر صادق (ع) را نیز یاد آور شد و خاطر نشان کرد: نقش این بزرگواران در ترویج و گسترش فرهنگ و اطلاع رسانی به مردم تاثیر گذار بوده و در تاریخ تشیع به ثبت رسیده است.

این روحانی، قلم را انتقال دهنده علم و آگاهی در جامعه خواند و افزود: قلم و فرهنگ نوشتن از پیشینیان به ارث مانده و خبرنگاران باید از این میراث و امانت گرانبها به خوبی پاسداری کنند.

سلیمانی با بیان اینکه قلم و آنچه می نویسد در جامعه حرمت دارد خاطرنشان کرد: علما در اتاقی که قلم و کاغذ نوشته شده ای بود با احترام می نشستند و برای علم و قلم ارزش زیادی قائل بودند.

وی همچنین خطاب به خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند و باید در راستای آگاهی بخشی به مردم و ارتقای سطح فرهنگ دینی تلاش کنند.

امام جمعه بافق بر افزایش آستانه تحمل و انتقاد پذیری مسوولان تاکید کرد و افزود: خبر نگاران هم باید آنچه واقیت دارد منعکس کنند و بدانند برخی از رویدادها قابل انتشار نیستند زیرا موجب تحریک و ایجاد تنش در مردم می شوند.

معاون فرماندار بافق هم در این نشست گفت: تلاشگران عرصه خبر و خبر رسانی با پذیرش سختی و کاستی ها اخبار و اطلاعات را به موقع به اطلاع مردم رسانده و آنها را در جریان تازه ترین رخ دادهای کشور قرار می دهند.

محمد علی طالعی افزود: اینک که در برخی از کشورهای های منطقه آشوب و جنگ و درگیری است این خبرنگاران هستند که ذهن تشنیه دانستن مردم را سیراب می کنند و وقایع کشورهای همسایه را به گوش ملت ایران و جهان می رسانند.

طالعی بر پرهیز از دروغ و افترا تاکید کرد و افزود: اخلاق خبرنگاری و انتقاد سازنده خبرنگاران سبب شده که اعتماد مردم روز به روز به خبرگزاریها و روزنامه های کشور بیشتر شود.

سرپرست شهرداری بافق هم دراین جلسه نقش وجایگاه خبر نگاران را مهم و ستودنی خواند و گفت: انعکاس و بیان مسائل ومشکلات برای جلب توجه مسوولان و پیگیری آنها برای رفع کاستی ها لازم و به نفع مردم است.

سید علی نوروز زاده، یاد و خاطره شهید محمود صارمی را گرامیداشت و با تبریک روز خبرنگار افزود: مجموعه شهرداری بافق باور دارد که اصحاب رسانه قصد و نیتی غیر از کمک به رفع مشکلات مردم ندشته و نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: این قشر تلاشگر می تواند زوایای پنهان در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی و عمرانی را که بعضا از چشم مسولان پوشیده و مغفول مانده است، با صداقت منعکس کند.

نوروز زاده، به فقه خبرنگاری و حفظ کرامت انسانی هم اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید بدون تخریب ،تهمت و افترا، انتقاد سازنده خود را مطرح کنند تا مسوولان در صد رفع مشکلات موجود بر آیند.

سرپرست شهرداری بافق، جلب رضایت مردم و خرسندی جامعه را یاد آور شد و افزود: اصحاب رسانه پس از اطلاع و بررسی از صحت و سقم رویداد آن را منتشر کنند تا از میزان بار روانی و نا آرامی جامعه کاسته شود.

رئیس شورای شهر بافق و دو اعضای دیگر این شورا نیز در مراسم تکریم خبرنگاران به ترتیب در خصوص اخلاق خبر نگاری و پرهیز از دروغ و افترا سخن گفتند و پیشرفت و توسعه پایدار این شهرستان را مرهون تلاش و پیگیری خبرنگاران و اصحاب رسانه دانستند.

در پایان این مراسم از سوی شورا و شهرداری بافق با اهدا شاخه گل، لوح سپاس و هدیه از خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده