رفتن به بالا
  • شنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
  • کد خبر : ۱۰۲۰۵
  • چاپ خبر : طرح نياز سنجي آموزشي در روستاهاي بافق اجرا مي شود

طرح نياز سنجي آموزشي در روستاهاي بافق اجرا مي شود

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ مديركل فني و حرفه اي استان يزد، در جلسه‌ای با معاون فرماندار و بخشدار مركزي بافق در محل فرمانداري اين شهرستان با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در سطح روستاها اظهار داشت: طرح توانمندسازی جوامع روستایی از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور در سال جاری […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ مديركل فني و حرفه اي استان يزد، در جلسه‌ای با معاون فرماندار و بخشدار مركزي بافق در محل فرمانداري اين شهرستان با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در سطح روستاها اظهار داشت: طرح توانمندسازی جوامع روستایی از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور در سال جاری است و در استان یزد نیز با جدیت دنبال می‌شود.

حبیب‌الله کارگر با بیان اینکه طرح نیازسنجی فنی و مهارتی با هدف توانمندسازی و ارائه آموزش‌های مهارتی روستاییان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این طرح به زودی در شهرستان بافق به مرحله اجرا درخواهد آمد.

کارگر خاطر نشان کرد: این طرح برای متقاضی اشتغال در روستاها اجرا می‌شود و افراد متقاضی ارتقای شغلی را نیز در رشته‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری وديگر زمينه ها  در بر می‌گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد، اجرای این طرح را در توسعه کارآفرینی در روستاها بسیار اثرگذار خواند و گفت: آشنایی با برخی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، افراد را به سمت کارآفرینی سوق می‌دهد و اثرگذاری آموزش‌ها در این بعد در روستاها بیشتر است.

در ادامه اين نشست محمد علي طالعي معاون فرماندار بافق روستاها را قطب اصلی تولید محصولات دامي و كشاورزي عنوان كرد و گفت: بايد با توانمندسازی و ارائه خدمات بیشتر به روستاییان از مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کرد و علاوه بر عدالت‌گستری و خدمت‌رسانی به مناطق محروم، به اقتصاد خانواده، ایجاد فرصت شغلی و احیا روستاها و مناطق کم‌برخوردار کمک کرد.

وي همچنين در ادامه به محورهاي اصلي سند توسعه چشم انداز شهرستان بافق اشاره كرد و افزود: يكي از چهارمحور سند توسعه بافق موضوع توسعه كشاورزي بوي‍ژه در توليد محصولات نخيلات و پسته  در شهرستان مي باشد كه ميتوان با ارائه آموزش به روستاييان در جهت خودكفايي، ايجاد اشتغال و همچنين ايجاد جذابيت و تثبيت جمعيت در روستاها نقش بسزايي ايفا نمود.

معاون فرماندار بافق  در پايان ضمن قدرداني از پيگيري اجراي طرح از سوي سازمان فني و حرفه اي استان ، پيرامون برگزاري و اجراي اين طرح در روستاهاي شهرستان قول مساعدت و همكاري داد.

 

photo_2015-08-22_07-51-06 photo_2015-08-22_07-51-09 photo_2015-08-22_07-54-03

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده