رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
  • کد خبر : ۱۰۲۱۸۲
  • چاپ خبر : قصه گویی فرهنگ کار در معادن را زنده کرده است / اختصاص بخش ویژه برای کارگران شرکت سنگ آهن در سومین جشنواره قصه گویی چله انقلاب
معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد:

قصه گویی فرهنگ کار در معادن را زنده کرده است / اختصاص بخش ویژه برای کارگران شرکت سنگ آهن در سومین جشنواره قصه گویی چله انقلاب

آخوندی با بیان اینکه قصه گویی فرهنگ کار در معادن را زنده کرده است،گفت: یکی از فعالیت های کانون پرورش فکری معرفی مشاغل است و استان یزد به واسطه حضور صنایع بزرگی مانند شرکت سنگ آهن مرکزی می تواند جذابیت بسیاری برای کودکان و به ویژه نوجوانان داشته باشد. آشنایی آنان می تواند برای آینده […]

آخوندی با بیان اینکه قصه گویی فرهنگ کار در معادن را زنده کرده است،گفت: یکی از فعالیت های کانون پرورش فکری معرفی مشاغل است و استان یزد به واسطه حضور صنایع بزرگی مانند شرکت سنگ آهن مرکزی می تواند جذابیت بسیاری برای کودکان و به ویژه نوجوانان داشته باشد. آشنایی آنان می تواند برای آینده آنان هدفی را رقم زند و کمک به معرفی رشته کاری در سطح وسیع تری کند.

به گزارش آفتاب بافق؛ پیغمبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به همراه قوامی معاونت اداری مالی ، آخوندی معاونت فرهنگی و دهستانی مدیر کانون پرورش فکری شهرستان بافق صبح امروز با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت سنگ آهن با رضا فلاح مبارکه دیدار و گفتگو کردند.

پیغمبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در ابتدا با اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از همکاری شرکت سنگ آهن با مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امیدوار شد این تعاملات بیش از پیش ادامه داشته باشد.

سپس آخوندی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد پیرامون جایگاه و نقش کانون در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: تنها دستگاه فرهنگی که بصورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد کانون پرورش فکری با بیش از 50 سال سابقه است.

وی شیوه عملکرد این مجموعه را بصورت غیر مستقیم با هدف پرورش ذوق و استعداد کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال با انجام فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: بیش از 60 فعالیت فرهنگی و هنری توسط مربیان خلاق کانون انجام می گیرد و مهمترین فعالیت آن قصه گویی است که پرچمدار این اقدام فرهنگی در کشور است.

آخوندی با بیان اینکه بیش از 22 جشنواره بین المللی قصه گویی را کانون پرورش فکری یزد مدیریت کرده است،اظهار داشت: بدون شک جریان قصه گویی کشور مدیون مربیان کانون است.

وی مهمترین میراث شفاهی بشر را قصه و قصه گویی دانست و ابراز کرد: خدمتی که قصه به بشر داشته است کمتر به آن پرداخته شده و یکی از رسالت های کانون حفظ و احیای این میراث گرانبها است.

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با اعلام برگزاری سومین جشنواره قصه گویی چله انقلاب در بافق گفت: این جشنواره با رویکرد قصه های بومی و محلی در بافق برگزار خواهد شد که اشاره به آثار و ابنیه تاریخی شهرستان،وقایع،شخصیت ها و مشاهیر آن دارد.

پیغمبری هدف از برگزاری جشنواره قصه گویی چله انقلاب را جمع آوری قصه های مناطق مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: طرح های مختلفی در این خصوص به اجرا در آمده است اما هیچکدام نتوانستند آنگونه که باید موفق باشند. انتظار می رود امسال بیش از 50 قصه از شهرستان بافق جمع آوری شود.

در ادامه دهستانی مدیر کانون پرورش فکری شهرستان بافق و دبیر اجرایی سومین جشنواره قصه گویی چله انقلاب هدف از برگزاری این جشنواره را احیاء قصه های بومی و محلی عنوان کرد و گفت: امسال شهرستان بافق میزبان برگزاری این جشنواره بصورت مجازی با توجه به بیماری کرونا خواهد بود.

وی این جشنواره را فرصتی برای علاقمندان به قصه گویی دانست تا گرد هم آمده و به معرفی آداب و رسوم کمتر بیان شده در یزد بپردازد.

دهستانی افزود: تا کنون قصه هایی با موضوع معرفی شهر، مشاهیر،آداب و رسوم،صنایع دستی جمع آوری شده است.

مدیر کانون پرورش فکری شهرستان بافق پیشنهاد داد بخش ویژه برای کارگران شرکت سنگ آهن جهت نقل خاطرات آنان قرار داده شود و گفت: بافق شهر معدنی و مردمان سختکوشی دارد و با موافقت مدیر کل کانون پرورش فکری و مدیرعامل شرکت سنگ آهن این بخش اجرا خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه قصه گویی فرهنگ کار در معادن را زنده کرده است،بیان داشت: یکی از فعالیت های کانون پرورش فکری معرفی مشاغل است و استان یزد به واسطه حضور صنایع بزرگی مانند شرکت سنگ آهن مرکزی می تواند جذابیت بسیاری برای کودکان و به ویژه نوجوانان داشته باشد. آشنایی آنان می تواند برای آینده آنان هدفی را رقم زند و کمک به معرفی رشته کاری در سطح وسیع تری کند.

سپس فلاح مبارکه برگزاری جشنواره ها را فرصتی برای شکوفایی استعداد ها دانست و افزود: کانون پرورش فکری بخشی از پایه و اساس ذهن کودکان را تشکیل می دهد.

وی با اعلام همکاری برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: انتظار داریم تیم کارشناسی مجرب در این زمینه ارزیابی کند تا آثار خوب در قالب کتاب و اثری ماندگار معرفی و چاپ شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در خصوص پیشنهاد داده شده برای اختتامیه جشنواره و استفاده از فضای پیت معدن یا ابنیه تاریخی و دیگر مکان های گردشگری شهرستانبیان کرد: تیم کارشناسی می تواند با حضور در شهرستان و بازدید از پیت معدن و مکان های تاریخی و گردشگری محل مورد نظر را انتخاب نماید و امیدواریم کاری ماندگار در تاریخ بافق ثبت شود.

وی پیرامون اختصاص بخش ویژه برای کارگران سنگ آهن جهت نقل خاطرات آنان با استقبال از این طرح گفت: با هماهنگی روابط عمومی شرکت و کانون پرورش فکری و تیم کارشناسی این امر می تواند انجام گیرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده