رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر : ۱۰۲۷۹۸
  • چاپ خبر : اقدام زیربنایی واحد فضای سبز در تهیه نقشه های فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

اقدام زیربنایی واحد فضای سبز در تهیه نقشه های فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

مسئول فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق گفت: واحد فضای سبز شرکت سنگ آهن جهت ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای کلیه عملیات کشاورزی از جمله آبیاری، اقدام به تهیه نقشه بخشهای مختلف فضای سبز نمود. به گزارش آفتاب بافق؛ رضایی پور با بیان اینکه ضرورت طراحی و ایجاد سیستم اطلاعات مکانی، بر […]

مسئول فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق گفت: واحد فضای سبز شرکت سنگ آهن جهت ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای کلیه عملیات کشاورزی از جمله آبیاری، اقدام به تهیه نقشه بخشهای مختلف فضای سبز نمود.

به گزارش آفتاب بافق؛ رضایی پور با بیان اینکه ضرورت طراحی و ایجاد سیستم اطلاعات مکانی، بر پایه به کارگیری داده های مکانی به همراه اطلاعات توصیفی آنها می باشد،افزود:GIS (Geographic Information System) دانشی است که بر همین اساس طراحی شده است. این دانش در زمینه های مختلفی از جمله کشاورزی و فضای سبز، برنامه ریزی شهری، محیط زیست، منابع طبیعی، زمین شناسی و … کاربرد داشته و موجب افزایش کارایی مدیریت و بهبود برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای کلیه عملیات کشاورزی از جمله آبیاری، توسط این واحد با تهیه نقشه بخشهای مختلف فضای سبز ،اظهار کرد: در این فرآیند ابتدا اطلاعات مکانی مورد نیاز به وسیله GPS (Global Positioning System) و استفاده از تصاویر ماهواره برداشت و به محیط Arc GIS منتقل شد. در مرحله بعد با پردازش اطلاعات، نقشه های مربوطه از آن استخراج و در دفاتر مربوطه نصب شد.

مسئول فضای سبز شرکت سنگ آهن خاطر نشان کرد: با نصب تابلو های مربوطه در عرصه، هم اکنون پرسنل فضای سبز برای آبیاری و گزارش نویسی از نقشه های مربوطه استفاده می نمایند.

رضایی پورعنوان کرد: ضمن محاسبه دقیق مساحت و سرانه فضای سبز به وسیله این نقشه ها، در آینده نیز با جمع آوری اطلاعات توصیفی هر منطقه و ورود به نرم افزار، می توان در خرید نهاده های کشاورزی و اجرای عملیاتی نظیر کوددهی نیز از این زیرساخت بهره برد.

وی در پایان از حمایتهای بی شائبه فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن،میرزایی معاون منابع انسانی و کلیه معاونین و مدیران مجموعه و نیز حکمت کارشناس فضای سبز به جهت همراهی در تمامی برداشتهای مکانی و کار با نرم افزار تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده