رفتن به بالا
  • شنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
  • کد خبر : ۱۰۳۳۹
  • چاپ خبر : انشاالله انتخابات امسال رقابتی تر باشد/مسئول اجرای قانون اساسی هستم/ (1)

انشاالله انتخابات امسال رقابتی تر باشد/مسئول اجرای قانون اساسی هستم/ (1)

گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرآنلاین: رئيس جمهور در آغاز اين نشست خبري گزارشي را از عملکرد دولت در دو سال گذشته ارائه کرد. اهم اظهارات رئيس جمهور در ادامه مي آيد: خوشحالم که فرصتي پيش آمد تا در خدمت خبرنگاران عزيز داخلي و خارجي در يک نشست خبري باشم. با سوالاتي که مطرح […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از خبرآنلاین:

رئيس جمهور در آغاز اين نشست خبري گزارشي را از عملکرد دولت در دو سال گذشته ارائه کرد. اهم اظهارات رئيس جمهور در ادامه مي آيد:
خوشحالم که فرصتي پيش آمد تا در خدمت خبرنگاران عزيز داخلي و خارجي در يک نشست خبري باشم. با سوالاتي که مطرح مي شود بخشي از کارنامه دولت در دو سال گذشته تبيين مي شود. سلام و درود مي فرستم به شهيدان و امام شهيدان به ويژه شهيدان رجايي و باهنر که سراسر زندگي آن ها انقلاب و حرکت براي پيروزي نهضت اسلامي و مردمي بود. دولت يازدهم به نيمه راه خود رسيده است. دو سال از اين افتخار براي دولت که مردم بار مسئوليت را به اين دولت سپردند مي گذرد. اکر من بخواهم اين نيمه راه را با يک جمله تبيين کنم اين نيمه راه براي ايجاد آرامش و ثبات در بخش هاي مختلف جامعه بود.
دولتي که سعي کرد در سياست داخلي زخم جديدي ايجاد نکند و بر زخم هاي گذشته مرهم بگذارد. دولتي که سعي کرد روابط جناح ها اقوام و گروه ها روابط برادرانه باشد. دولتي که تلاش کرد که اگر شکاف اجتماعي وجود دارد اين شکاف حتي الامکان ترميم شود. در زمينه فرهنگي دولت تلاش کرد که فضا را مناسب تر کند. فضا براي احياي اخلاف فرهنگ و هنر. کاري که کرديم که فضاي آرامتري را براي اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه ، دانشگاه ها و مدارس و مراکز علمي و تحقيقاتي و روابط آن ها با مراکز علمي جهان را بهتر و صميمي تر کنيم.
در بخش اقتصاد تلاش ما اين بود که اولا به بازار آرامش ببخشيم. نوسانات تند را شاهد نباشيم. در بازار کالا و ارز تلاش ما بر اين بود که از نوسان هاي شديد جلوگيري کنيم. تورم را مهار کنيم. تورمي که به سرعت فزاينده اي نگران کننده بود. مهاري به اين اسب سرکش بزنيم و تورم ما آرام و کاهنده و مستمر باشد. ممکن است که بتوانيد تورم را براي 3 يا 6 ماه کاهش داد اما اين بايد مستمر باشد. برنامه ما اين است که به تورم يک رقمي برسيم.
برخي از کشورها ارزش پول ملي شان کاهش پيدا کرده است. چراکه قيمت نفت کاهش پيدا کرده است. نفت 110 دلاري در آغاز دولت به نفت 40 دلاري رسيده ايم .
مسير اقتصادي ما مسير خوبي بوده است. بخش هاي مختلف صنعت، معدن و اقتصادي رشد مناسبي داشته ايم. توليد گاز ما 120 ميليون متر مکعب افزايش پيدا کرده است. توليد نفت ما افزايش پيدا کرده است. در پتروشيمي رشد داشتيم. 44 و نيم تن توليد محصولات پتروشيمي ما بوده است. در زمينه معادن رشد قابل توجهي داشتيم. ما يک تحول مثبتي را در بخش معدن خواهيم داشت. امروز هم روند ما مثبت است. در زمينه معضل آب، کشور ما با خشکسالي مستمري مواجه بوده و امسال هم نزول رحمت الهي از پارسال هم کمتر بوده است. ما با مشکلاتي براي آب آشاميدني مردم مواجه بوديم . اما منابع آب ما کم است و براي آن بايد برنامه ريزي کرد. اين دولت برنامه ريزي خوبي براي تحصيل منابع جديد آب دارد. برنامه ريزي اي که در اين دولت براي آب شده در دولت هاي قبل نبوده است. اميدواريم به رقم هاي خوبي از منابع آب برسيم. چه از سد ها چه از آب هايي که از کشور عبور مي کند و چه براي شيرين کردن آب. يکي از راه هايي که ما دنبال کرديم آبياري تحت فشار است. در سال گذشته قدم هاي خوبي انجام شده است. کانال کشي ها و زهکشي ها از سدها، بهروري از آب ها در زمين هاي کشاورزي، 171 درصد افزايش داشته ايم. فقط ما در منطقه خوزستان و ايلام، 44 هزار هکتار را تحت پوشش برنامه ريزي کشاورزي مدرن قرار داديم. هم براي زه کشي و هم کانال هاي آب. امسال انشاالله 82 هزار هکتار را قرار خواهيم داد. اين طرح در سراسر کشور در حال انجام است. ما در بخش هاي مختلف پيشرفت هاي خوبي داشته ايم.
در زمينه اجتماعي براي تحت پوشش قرار دادن بيمه درماني و بهداشت و سلامت برداشته ايم. ما امروز متخصصين را به همه اقصي نقاط کشور رسانده ايم. همه بخش ها شاهد حضور پزشک هستند. تاسيسات بيمارستاني همه جا گسترش پيدا کرده است.
در زمينه سياست خارجي ما به يک آرامش و تعامل مثبت با جهان و هم بازسازي چهره ايران در افکار عمومي دنيا داشته ايم. امروز نام ايران بيش از هميشه در رسانه ها مطرح بوده است اما شما کمتر شاهد هستيد که به صورت مثبت نام ايران اينقدر مطرح شده باشد. بگذريم از سال هاي اول انقلاب که نام ايران با عظمت مطرح شد، امروز نام ايران به عنوان يک کشور صلح طلب در افکار عمومي جهان مطرح مي شود. تقريبا ايران هراسي شرايط وخيمي را مي گذارند. البته مي خواهند با اکسيژن آن را زنده نگه دارند. در زمينه هسته اي ، پرونده پيچيده اي که روي ميز روابط بين الملل قرار گرفته بود، ملت ايران توانست با يک حرکت بسيار خوب و منسجم به يک نقطه مطلوب برسد. ما در همه زمينه و سياست خارجي آنچه که باعث موفقيت ما بوده است اين بوده که تصميم عجولانه و يک شبه نگرفتيم و از خرد جمعي استفاده کرديم. اگر پيروز شديم به خاطر خرد جمعي بوده است. به خاطر مردم بوده است. مردم حس کردند که هسته اي موضوع جناحي و حزبي نيست. ما در حال نهايي شدن اين قدم هستيم. البته بعضي مي پرسند که اثر حل شدن را نمي بينيم. البته اثر آن ديده مي شود. در فضاي امروز کشور و در جهان. اين هنوز نهايي نشده. زماني که نهايي شد و تحريم ها برداشته شود ديده خواهد شد. وقتي هم که تحريم برداشته شد تا وقتي اثرش ديده شود زمان طول مي کشد. مثلا وقتي توانستيم تحريم نفت را برداريم طول مي کشد که توليد را افزايش دهيم و طول مي کشد تا بفروشيم و پولش را بگيريم. در سايه اميد و اعتماد انشاالله به نتيجه نهايي مي رسيم. در دوسال پيش رو تلاش ما براي ايجاد رونق، رشد و پيشرفت خواهد بود. در همه زمينه ها کاري که در اين دو سال کرديم مقدمات لازم را آماده کرديم. اين مقدمات را در سياست خارجي، داخلي ، فرهنگي و اجتماعي آماده کرده ايم. انشاالله امسال يک انتخابات مهم ، خوب برگزار خواهيم کرد. انشالله رقابتي تر از گذشته، و با احساس سلامت بيشتر شاهد باشيم. انشاالله هميشه انتخابات سالم بوده است اما انشالله احساس سلامت بيشتري هم بکنند. من در انتخابات مسئول اجراي قانون اساسي به وظايفم عمل خواهم کرد. ممکن است برخي خوشحال بشوند و يا نشوند. همه بايد مجري قانون باشيم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده