رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
  • کد خبر : ۱۰۳۸۱۴
  • چاپ خبر : حضرت فاطمه معصومه (س) مایه خیر و برکت / مزار فاطمه معصومه (س) تجلی گاه مزار فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه معصومه (س) مایه خیر و برکت / مزار فاطمه معصومه (س) تجلی گاه مزار فاطمه زهرا (س)

دهم ربیع الثانی سال 201 ه.ق سال روز رحلت شهادت گونه ولیة الله ، عابده زاهده ، کامله مستوره، حضرت فاطمه معصومه می باشد .آفتاب بافق؛ از آنجا که آن بانو در سه ضلع ولایت یعنی : فرزند و خواهر و عمه امام قرار گرفته چنان که در زیارت نامه آن حضرت نیز به آن […]

دهم ربیع الثانی سال 201 ه.ق سال روز رحلت شهادت گونه ولیة الله ، عابده زاهده ، کامله مستوره، حضرت فاطمه معصومه می باشد .
آفتاب بافق؛ از آنجا که آن بانو در سه ضلع ولایت یعنی : فرزند و خواهر و عمه امام قرار گرفته چنان که در زیارت نامه آن حضرت نیز به آن تصریح شده است (السلام علیک یا بنت ولی الله ، السلام علیک یا اخت ولی الله، السلام علیک یا عمة ولی الله )

از همان سه ضلع امامت و ولایت روایاتی درباره پاداش زیارت آن حضرت در کتاب های عیون اخبار الرضا ، ثواب الاعمال و کامل الزیارات نقل شده است .امام رضا (ع): ((من زار المعصومه بقم کمن زارنی .کسی که خواهرم فاطمه معصومه را در قم زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده است .))

امام جواد (ع) : ((من زار عمتی بقم فله الجنه. هر کس قبر عمه ام فاطمه را در قم زیارت نماید اهل بهشت خواهد بود)) ( البته با داشتن شرایط دیگر نظیر تقوا ، عمل صالح ، اخلاص و کسب حلال )

در زیارت ماثوره دارد ( یا فاطمه : اشفعی لی فی الجنه فان لک عند الله شانا من شان  ما از فاطمه (س) در خواست شفاعت می کنیم تا در فردای قیامت ما را شفیع باشد ).

محدث قمی نقل می کند : حکیم الهی و فیلسوف امامی جناب آقای ملا صدرا گاه گاهی که بعضی مطالب فلسفی و علمی بر او مشکل می گشته از کهک (چهار فرسخی قم) به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف می شده و از آن حرم مطهر فیض آثار بر او افاضه می شده است .

از آیت الله سید محمود مرعشی نقل شده که بسیار علاقه مند بودم به طریقی محل قبر شریف جده ام فاطمه زهرا (س) را بیابم برای این مقصود ختمی مجرب انتخاب کرده و چهل شب به آن مداومت کردم شب چهلم در عالم خواب به محضر امام باقر (ع) یا صادق (ع) رسیدم  به من فرمود: ((علیک بکریمة اهل البیت )) به کریمه اهل بیت رو آور ، خیال کردم منظور امام فاطمه زهرا (س) بوده است . عرض کردم من به همین منظور ختم گرفتم که محل قبر حضرت را دقیق بدانم تا زیارتش کنم . امام فرمود : منظور من قبر شریف فاطمه معصومه در قم می باشد . خداوند به خاطر مصالحی اراده کرده قبر فاطمه زهرا (س) برای همیشه بر همگان مخفی باشد. امام (ع) قبر فاطمه معصومه (س) را تجلی گاه قبر فاطمه زهرا (س) قرار داده است ، لذا بارگاه آن حضرت مایه خیر و برکت است . مردم ایران و شیعیان سراسر جهان هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خویش می تواند از آن دریای بیکران کریمه اهل بیت بهره ببرد .

ما باید تلاش کنیم در عمل شخصی و در عمل اجتماعی به منش و روش اهل بیت عمل کنیم تا ان شاءالله در دنیا و آخرت سعادت مند گردیم .

گردآوری: حجت الاسلام اکبر واعظی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده