رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر : ۱۰۵۶۴۵
  • چاپ خبر : دشمن بدنبال ایجاد دوگانگی است / در مقابل دوگانگی هایی که به وجود می آید باید واقع بین بود / نظام ولایی و الهی ضامن سلامت دنیا و آخرت همه است
امام جمعه بافق:

دشمن بدنبال ایجاد دوگانگی است / در مقابل دوگانگی هایی که به وجود می آید باید واقع بین بود / نظام ولایی و الهی ضامن سلامت دنیا و آخرت همه است

حجت الاسلام سعادت فر با بیان اینکه دوگانه سازی کار دشمن است و دوگانگی حقیقی در جامعه امروز دوگانه بین خدمت محوری و منفعت محوری و دوگانگی بین انقلابی و غیر انقلابی است،افزود: در دوگانه هایی که به وجود می آید باید واقع بین بود، واقع بینی یعنی توجه داشته باشیم که نظام ولایی و […]

حجت الاسلام سعادت فر با بیان اینکه دوگانه سازی کار دشمن است و دوگانگی حقیقی در جامعه امروز دوگانه بین خدمت محوری و منفعت محوری و دوگانگی بین انقلابی و غیر انقلابی است،افزود: در دوگانه هایی که به وجود می آید باید واقع بین بود، واقع بینی یعنی توجه داشته باشیم که نظام ولایی و الهی ضامن سلامت دنیا و آخرت همه ما خواهد بود.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،ادامه مبحث هفته گذشته در خصوص جوان و انتظار بیان کرد: عظمت وجود  منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله (عج) سبب شده در طول تاریخ  بشریت و بیش از هزار سال غیبت کبری هر گروهی از مردم به اندازه ظرفیت خود و گرایش اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی که دارند تعریفی را از مفهوم انتظار ارائه دهند.

وی در ادامه به بیان برخی از این تعاریف و نقد آن پرداخت و افزود: گروهی از مردم انتظار را به این معنا تعریف می کنند که انسان وظیفه دارد دست به دعا برداشته و برای فرج آن حضرت دعا کنند تا منجی عالم بشریت ظهور کند که با تحقق این امر همه مشکلات حل خواهد شد و عدالت در عالم تحقق پیدا خواهد کرد و تنها وظیفه خود را دعا برای ظهور می دانند و این تفکر غلطی است.

سعادت فر با بیان اینکه اگر حضور بابرکت امام در جامعه همراه با همراهی و بصیرت امت نباشد امام خانه نشین می شود و به مسلخ می رود،تاکید کرد: در کنار حضور امام حضور امت مطیع با بصیرت لازم است.

وی ادامه داد: در دوران غیبت باید دعا کنیم تا توفیق دیدن آن حضرت نصیبمان شود، انتظار یعنی تحقق وصول و باید این ظرفیت را در خود ایجاد کنیم تا امام را پیدا کنیم،اما این تنها کافی نیست و توفیق مضاعف تر نظر لطف حضرت به انسان و توفیق خدمتگزاری در دستگاه امام است.

امام جمعه بافق با با بیان اینکه عده ای دیگر انتظار را به معنای فراگیر شدن دنیا از ظلم و فساد تعریف می کنند تا امر ظهور محقق شود،تصریح کرد:  این یعنی امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذاریم و حتی بالاتر امر به منکر و نهی از معروف صورت گیرد تا زمینه سازی صبح ظهور شود و این برگرفته از روحیه تنبلی و تبعیت از وسوسه های شیطان است.

این روحانی نظر صحیح در تبیین مفهوم انتظار را تلاش برای ایجاد جامعه قوی اسلامی دانست و گفت:  انتظار یعنی انجام وظایف شرعی بصورت دقیق و منظم،یعنی تلاش برای قبولی در آزمون های عصر غیبت و کسب لیاقت خدمت در صبح ظهور.

وی خاطر نشان کرد: شهدا اعتقاد داشتند که فرمانده سپاه اسلام حضرت ولیعصر (عج) است.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز در خصوص مظلومیت حضرت زهرا(س) دو علت را برای آن عنوان کرد : اولین عامل دنیاطلبی مردم است که آبادانی دنیا را آبادانی آخرت خود می دانستند و تمام دغدغه آنان رشد و پیشرفت مادی بود در حالی که رشد و پیشرفت معنوی انسان در حقیقت عامل پیشرفت و آبادانی دنیا نیز خواهد بود.

وی افزود: اگر انسان تنها دغدغه اش دنیا باشد به گفته امام صادق (ع) : (( خداوند امر زندگی این انسان را پراکنده می کند و زندگی آن گره می خورد و همیشه فقر و نداری در پیش چشم این انسان است و آن مقداری که به وی می رسد در حد مقدورات وی است و اگر انسان دغدغه اش آخرت شد خداوند همه گره ها را از وی می گشاید و آنچه که در دنیا از او روی برگردانده باشد به او بازخواهد گشت.)) بن بست ها و قفل های زندگی دنیوی بر اثر فراموشی قیامت است.

سعادت فر علت دوم مظلومیت حضرت زهرا (س) را اشتباه مردم در مسیر دنیاطلبی عنوان کرد و افزود:  آنان اینگونه تبلیغ کردند که فاصله گرفتن از حضرت علی (ع) و ولایت سبب رشد و پیشرفت زندگی مادی آنان می شود و اگر دست به دامان رهبران شیطانی و مادی شوند رفاه و آسایش برای زندگی آنان به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه دوگانگی سازی ها از صدر اسلام وجود داشته است،اظهار کرد:  ترس از دست دادن امنیت و منافع دنیوی سبب جدا شدن مردم از حضرت علی (ع) شد.

امام جمعه بافق برخی دوگانگی ها در جامعه را دوگانگی های مجازی و غیرواقعی و انحرافی دانست،که از جمله آن دوگانگی سازی بین اصولگرا و اصلاح طلب در جامعه است و بیان کرد: امام خمینی(ره) در برابر اصلاح طلب اصولگرا قرار نداده است در برابر اصلاح فساد طلبی وجود دارد و در برابر اصولگرایی نیز اصلاح طلبی وجود ندارد بلکه بی اصولی و هرهری مذهبی قرار دارد و این دوگانگی سازی کار دشمن است.

وی دوگانگی حقیقی در جامعه امروز را دوگانه بین خدمت محوری و منفعت محوری و دوگانگی بین انقلابی و غیر انقلابی دانست و افزود: برخی در مقطع زمانی دوگانگی را به وجود آوردند که آینده دنیا موشک نیست و مذاکره است دوگانگی سازی بین موشک و مذاکره ، این تحریف در اصول است. گفتار مربوط به انسان منطقی است اما برخورد با قدرت و شدت و موشکی مربوط به کفار است.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: دولت کره جنوبی با تهدید ایران به حمله نظامی فکر باج گیری دارد اما یک پاسخ سریع و صریح مخابره می شود که هر نیرویی وارد خلیج فارس شود بازداشت می شود و این بر اثر قدرت موشکی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در خصوص دوگانگی که برخی در جامعه رقم می زنند که باید مذاکره برای رفع تحریم ها کرد،گفت:  این دوگانه برای رفع تحریم ،در مقابل آن خنثی شدن اقتصاد مقاومتی است.این افراد باید بدانند که این تئوری در طی 7 سال گذشته تجربه شد و هیچ موفقیتی را بدست نیاورد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: این اختلاف سلیقه نیست که بگوییم برخی بدنبال مذاکره برای رفع تحریم ها هستند و سلیقه دیگری برای قوی کردن نظام وجود دارد تا تحریم ها بی اثر شود. این اختلاف در اصول است. تحریم ها نسبت به نظام مقدس جمهوری  اسلامی و نظام ولایی و جامعه منتظر نه تنها پایان نمی یابد بلکه روز به روز افزایش خواهد یافت و اوج آن زمانی است که حضرت مهدی (عج) دست بر شمشیر بردارد و برای برقراری عدالت ریشه ظلم را بخواهد بزند.

وی دوگانه استکبار ستیزی و استکبار دوستی را یک دوگانه حقیقی دانست نه اختلاف سلیقه و بیان کرد: دوگانه تایید صلاحیت و عدم تایید صلاحیت یک دوگانه حقیقی است. دوگانه حکمت و جذابیت که باید از آن مراقبت کرد. عده ای در فضای رسانه و گفتگوها به جای بیان سخنان حکیمانه بدنبال مطالب صرفا جذاب هستند که نه تنها خاصیتی برای دین و آخرت ندارد بلکه ضرر نیز دارد.

سعادت فر با بیان اینکه در دوگانه هایی که به وجود می آید باید واقع بین بود،تاکید کرد: واقع بینی یعنی توجه داشته باشیم که نظام ولایی و الهی ضامن سلامت دنیا و آخرت همه ما خواهد بود.

خبر: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده