رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
  • کد خبر : ۱۰۹۰۸
  • چاپ خبر : پنجمين نشست شهرستاني كارگروه بانوان استان يزد در شهرستان بافق

پنجمين نشست شهرستاني كارگروه بانوان استان يزد در شهرستان بافق

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛پنجمين نشست كارگروه بانوان و خانواده استان يزد با حضور مشاور استاندار و مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري يزد، فرماندار ، بخشدار مركزي و تعدادي از مسئولان ادارات و رابطین بانوان بافق و جمعي از مشاوران فرمانداران شهرستان هاي استان يزد به ميزباني فرمانداري بافق برگزار شد. فرماندار بافق […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛پنجمين نشست كارگروه بانوان و خانواده استان يزد با حضور مشاور استاندار و مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري يزد، فرماندار ، بخشدار مركزي و تعدادي از مسئولان ادارات و رابطین بانوان بافق و جمعي از مشاوران فرمانداران شهرستان هاي استان يزد به ميزباني فرمانداري بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتداي اين نشست با تبريك هفته خانواده به بيان خصوصيات و ويژگي هاي شهرستان بافق پرداخت و اظهار داشت: شهرستان بافق با دارا بودن ظرفيت ها و پتانسيل هاي مختلف و پيشينه تاريخي و با داشتن بزرگان و فرهيختگان متعدد از موقعيت ويژه اي برخوردار است.

"سيد مهدي طلايي مقدم" نقش بانوان را در جامعه و فعاليت هاي اجتماعي ياد آور شد و افزود: بانوان نقش موثري در كليه فعاليت هاي اجتماعي ، سياسي و اقتصادي جامعه دارند كه بايد با توجه ويژه به اين حوزه از ظرفيت ها و توانمندي هاي آنان استفاده كرد.

وي بانوان را زيربناي اصلي منابع انساني در جامعه عنوان كرد و گفت:زيربناي علوم را منابع انساني و زيربناي منابع انساني را بانوان تشكيل مي دهند.

طلايي مقدم افزود: بنياد خانواده به عنوان اولين مكان در انسان سازي و منابع انساني مي باشد كه نقش مربي انسان سازي برعهده بانوان است.

فرماندار بافق در پايان تصريح كرد: بانوان بيش از نيمي از افراد جامعه را تشكيل مي دهند كه بايد مورد توجه و اهميت واقع شوند و هرگونه بي توجهي به حوزه بانوان ناديده گرفتن حقوق نيمي از افراد جامعه مي باشد.

در ادامه اين نشست مشاور استاندار و مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري يزد با بيان اهداف برگزاري اين نشست اظهار داشت:نشست دوره اي شهرستاني مشاوران فرمانداران در حوزه بانوان و خانواده شهرستان هاي استان يزد با هدف كسب تجربه ، هماهنگي و هم افزايي بين بخشي از سطوح پايين تا رده هاي بالا در حوزه بانوان و خانواده شكل گرفته است.

"فخر السادات خامسی" در ادامه به اهميت و جايگاه خانواده در اجتماع پرداخت و تاكيد كرد: آسيب پذيرترين نهاد در اجتماع نهاد خانواده است كه سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده ها مي باشد.

وي همچنين به نقش خانواده در شكل گيري شخصيت افراد جامعه اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: خانواده نقش كليدي در سياست گذاري و برنامه ريزي ها در تمامي عرصه ها دارد و ميطلبد كه نگاه ويژه اي به اين بخش شود.

خامسي در ادامه برخي از آسيب هاي اجتماعي گريبان گيرخانوده ها را از جمله اعتياد ، طلاق و.. را يادآور شد و گفت:براي از بين بردن آسيب هاي اجتماعي موجود بايد يك عزم عمومي و خرد جمعي در جامعه ايجاد گردد.

مشاور استاندار يزد در امور بانوان همچنين به برخي از اقدامات انجام گرفته اين نهاد در حوزه بانوان از جمله اجراي طرح پويش رسانه اي خانواده اشاره كرد و افزود:طرح پويش رسانه اي خانواده براي اولين بار در كشور و بعنوان پايلوت در استان يزد با هدف پررنگ سازي و برجسته سازي نقش خانواده در اجتماع از 14 تا 20 مهرماه در حال برگزاري است.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در پايان توجه بيشتر مسئولان دستگاه هاي اجرايي نسبت به حوزه خانواده و بانوان در راستاي ارتقاي سطح خانواده در اجتماع را خواستار شد.

در ادامه اين نشست حاضرين به بحث و تبادل نظر پيرامون ارتقا سطح خانواده و افزايش نقش بانوان در جامعه پرداختند.

IMG_8502 IMG_8514 IMG_8520 IMG_8526 IMG_8523 IMG_8521

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده