رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر : ۱۰۹۵۵
  • چاپ خبر : یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران در سینما قدس آهنشهر

یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران در سینما قدس آهنشهر

.به گزارش آفتاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، فیلم سینمایی “محمدرسول الله (ص)” ساخته مجید مجیدی، کارگردان بزرگ سینمای ایران از امشب 23 مهر ماه بمدت 15 شب و هر شب از ساعت 18:30 در سینما قدس آهنشهر اکران می شود. این فیلم، پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا 12سالگی ایشان را در […]

.به گزارش آفتاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، فیلم سینمایی “محمدرسول الله (ص)” ساخته مجید مجیدی، کارگردان بزرگ سینمای ایران از امشب 23 مهر ماه بمدت 15 شب و هر شب از ساعت 18:30 در سینما قدس آهنشهر اکران می شود.
این فیلم، پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا 12سالگی ایشان را در بر می‌گیرد و البته بخش‌های پیش از 50 سالگی پیامبر را نیز به صورت فلاش‌بک نشان می دهد. فیلم «محمد رسول الله (ص)» که اولین قدم جدی سینمای ایران در زمینه معرفی پیامبر اعظم (ص) به شمار می آید و قرار است هم در ایران و هم در خارج از کشور به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو اکران شود. زمان فیلم «محمد رسول الله» ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه است. به گفته ی مجید مجیدی یک غافلگیری بسیار بزرگ برای این فیلم وجود دارد و آن هم بازیگران فیلم است. ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» از سال 86 آغاز و پس از 7 سال تلاش آماده پخش و اکران شده است. سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم مونترال با فیلم «محمد رسول الله(ص)» افتتاح می شود.
اولین فیلم ساخته شده درباره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حدود 35 سال پیش توسط فیلمساز فقید سوری، مصطفی عقاد ساخته شده است.
خلاصه فیلم “محمد رسول الله(ص)”
ابرهه یکی از فرماندهان سپاه حبشه که به فرمان پادشاه حبشه لشکرکشی می کند تا خانه خدا را از بین ببرد.
ابرهه با چندین هزار نفر با اسب و فیل و تجهیزات به سمت مکه می آیند، اما به اراده خداوند در 3 کیلومتری مکه که حریم مکه محسوب می شود، فیل ها قدم از قدم بر نمی دارند و میلیون ها پرنده ابابیل(پرستوهای کوچک) در حالی که سنگ هایی در منقار خود دارند، که این سنگ ها، سنگ هایی از جهنم است بر سر لشکریان ابرهه فرو می ریزد و همه را از بین می برد.
یک ماه بعد از حمله ابرهه، پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به دنیا می آید و فیلم دوران جاهلیت و ظلم و ستمی که بر مردم می رود را به تصویر در می آورد و پیامبر که شاهد وقایع تلخ دوران جاهلیت است را تا سن 13 سالگی پیامبر تصدیق می کند..
بازیگران: علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش «آمنه» مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش «ابوسفيان»، رعنا آزادي‌ور در نقش «ام‌جميل» همسر ابولهب، هدایت هاشمی در نقش «حناطه»، نگار عابدی در نقش همسر «حناطه»، حميدرضا تاج‌دولت در نقش «حمزه» عموي پيامبر (ص)، سید صادق هاتفي در نقش «بحيرا» راهب مسيحي، محمد عسگري در نقش «ابولهب» عموي پيامبر (ص)، جعفر قاسمی در نقش «حارث» شوهر حلیمه، بهارک صالح نیا، نسرین نصرتی

حضرت محمد(

locationmohamadrasoolollah1

mohammadrasool13

mohammadrasool10

mohammadrasool4

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده