رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر : ۱۱۰۱۰۳
  • چاپ خبر : برگزاری مراسم ” سپاس معلم ” به منظور گرامیداشت مقام معلم + تصاویر

برگزاری مراسم ” سپاس معلم ” به منظور گرامیداشت مقام معلم + تصاویر

مراسم سپاس معلم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته معلم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در دبیرستان دخترانه رضوان بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و مقام معلم،مراسم سپاس معلم صبح امروز با حضور امام جمعه بافق،معاون سیاسی،امنیتی و […]

مراسم سپاس معلم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته معلم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در دبیرستان دخترانه رضوان بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و مقام معلم،مراسم سپاس معلم صبح امروز با حضور امام جمعه بافق،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری،فرمانده نیروی انتظامی،جانشین ناحیه مقاومت بسیج بافق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی،نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان،مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن،رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و جمعی دیگر از مسئولان و معلمین منتخب شهرستان در دبیرستان دخترانه رضوان بافق برگزار شد.

امام جمعه بافق در این مراسم با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) که (( هر کس مرا یک کلمه بیاموزد مرا تا همیشه بنده خود قرار داده است.)) گفت: برداشتی که می شود از این سخن کرد این است که اگر کسی برای من معلمی کرد من غلامی او را می کنم. یعنی بالاترین ارزش های مالی را برای معلم هزینه می کنم. بالاترین ارزش برای هر انسان حریت و آزادی او است.

وی با بیان اینکه بیشترین امکانات مالی جامعه باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد،افزود:  تمام ارکان جامعه باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشد یعنی باید برای همه ارکان جامعه تعیین و تکلیف کند نه بالعکس آن و امیدواریم معلم جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و جایگاه معنوی آن ارتقاء یابد و به جایگاه مادی معلم نیز توجه ویژه شود که این خود سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام سعادت فر با تاکید به علمی شدن مدیریت های جامعه تصریح کرد: متاسفانه مدیریت های جامعه گاه غیر تخصصی است و مشاهده می شود یک معلم،استاد دانشگاه محقق یا پژوهشگر در یک حوزه که اندیشمند و صاحب نظر است برای اثبات نظریه خود نیاز به امضای مدیری دارد که هیچ تخصصی در آن زمینه ندارد در حالی که برای پیشرفت در نظام محتاج امضای معلم آن حوزه هستیم.

وی ادامه داد: معلم باید کار مهندسی بکند و تعلیم و تربیت را برای هر دانش آموز یعنی نقشه راهی داشته باشد و این پایه و اساس معلمی است. معلم باید دل دانش را تطهیر کند و آن را به خدا وصل کند آنوقت علم که نور است از سوی پروردگار می تابد.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: آنچه محیط علمی را اسلامی می کند آن است که خروجی علم کمال معنوی بشود.

حجت الاسلام سعادت فر با تقدیر از زحمات معلمان با بیان اینکه ما امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم و آن زمینه سازی برای صبح ظهور است،افزود: باید خود و دانش آموز را به افق صبح ظهور تنظیم کنیم و آن زمان مسیر تعلیم و تربیت و شغل و حرفه ما نورانی و همراه با لذت خواهد بود.

همچنین قاسم زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: این مراسم بصورت پخش زنده از معلمان گروه فرهنگی شهرستان برگزار شده است که به دلیل بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت محدود برگزار شد.

وی سخنرانی امام جمعه بافق،دکلمه خوانی،اجرای سرود و تجلیل از معلمین منتخب را از جمله برنامه ها عنوان کرد و افزود: از 14 معلم منتخب در تمامی پایه های تحصیلی تجلیل به عمل آمد که ملاک انتخاب آنان براساس ارائه برنامه هایی است که توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و با ارزیابی آنان در نهایت معلمین منتخب معرفی شدند.

مدیر آموزش و پرورش بافق خاطر نشان کرد: 14 معلم در شهرستان منتخب شدند که یک معلم در استان نیز انتخاب و از وی تجلیل شد.

خبر: م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده