رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
  • کد خبر : ۱۱۲۱۴۹
  • چاپ خبر : فرهنگ غدیر

فرهنگ غدیر

آفتاب بافق؛ آنچه در (غدیر خم) اتفاق افتاد تنها یک حادثه نبود که مشمول مرور زمان شود.اصراری را هم که شیعه برای پاسداشت غدیر دارد، تنها یاد کرده یک واقعه تاریخی نیست، آنچه در ورای واقعه نهفته بود و پیامبر خدا(ص) با نصب امیرمومنان(ع) به امامت؛ در صدد آن بود ارائه یک الگوی متعالی در […]

آفتاب بافق؛ آنچه در (غدیر خم) اتفاق افتاد تنها یک حادثه نبود که مشمول مرور زمان شود.اصراری را هم که شیعه برای پاسداشت غدیر دارد، تنها یاد کرده یک واقعه تاریخی نیست، آنچه در ورای واقعه نهفته بود و پیامبر خدا(ص) با نصب امیرمومنان(ع) به امامت؛ در صدد آن بود ارائه یک الگوی متعالی در رهبری جامعه و امامت امت و ساختن (جامعه قرآنی) بود.

 مطرح کردن علی(ع) به عنوان امام، خلیفه، ولی و مولی نشان دادن دروازه مدینه فاضله ای بود که با ولایت و حکومت علی(ع) و تبعیت مردم از حکومت علوی قابل تحقق بود.

 افسوس که جریان زلال رهبری معصوم را به انحراف کشیدند و امت را از هدایت امام محروم ساختند.

اما برای شیعه، حادثه غدیر و محتوای آن روز بزرگ به صورت یک (فرهنگ) باقی ماند این فرهنگ همیشه قابل مطرح، قابل دفاع و مناسب برای پیگیری برای رسیدن به جامعه آرمانی است.

 فرهنگ غدیر یعنی شایسته سالاری، بیعت با پیشوایان عدل، پیوند قرآن و اهل بیت، تداوم خط رسالت بر اساس وصایت، جوهره تفکر شیعی تولی و تبری با دوستان و دشمنان خدا، برداشتن پرده از چهره نفاق و مرجعیت علمی، سیاسی خاندان پیامبر است.

امام خمینی(ره) به حق یکی از احیاگران پیام غدیر در بعد سیاسی است.

 با تشکیل جمهوری اسلامی در ایران هدف شیعه را در عصر غیبت امام معصوم(ع)  تحقق بخشید.

 امام فرمود: روز عید غدیر روزی است که پیغمبر اکرم(ص) وظیفه حکومت را معیّن فرموده و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمود.

 غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر(ع) در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.

 قضیه غدیر قضیه جعل حکومت است .

شایسته است پیروان مکتب علوی در مسیر تحقق جامعه قرآنی، آرمانی تلاش نمایند و با نصب پارچه‌ای و بروشوری خود را قانع ننمایند.

 باید در اصلاح نفس خویش، خانواده خویش، اصلاح جامعه در تمام ابعاد مجاهدت نمایند.

                                                                                                                       (ان شاءالله)

                                                                                                                      گردآوری: حجت الاسلام اکبر واعظی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده