رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
  • کد خبر : ۱۱۳۵۳۲
  • چاپ خبر : وظیفه هنرمندان انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است / برگزاری دومین شب شعر استانی پیام آزادگی در بافق +تصاویر

وظیفه هنرمندان انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است / برگزاری دومین شب شعر استانی پیام آزادگی در بافق +تصاویر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در مراسم دومین شب شعر استانی پیام آزادگی،به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی بیان کرد: امروز وظیفه هنرمندان انتقال ارزش های دفاع مقدس در قالب شعر،تصویر و… به جوانان امروز و نسل آینده است. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم دومین شب شعر استانی پیام آزادگی ، به مناسبت […]

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در مراسم دومین شب شعر استانی پیام آزادگی،به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی بیان کرد: امروز وظیفه هنرمندان انتقال ارزش های دفاع مقدس در قالب شعر،تصویر و… به جوانان امروز و نسل آینده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم دومین شب شعر استانی پیام آزادگی ، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی امشب با حضور طلایی مقدم فرماندار بافق، دهقانزاده رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران،نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق،فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن و جمعی از شعرا و خانواده معظم شهدا در حسینیه نظرکرده میانگاه بافق برگزار شد.

نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در این مراسم با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقددس و تسلیت اربعین حسینی،با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: (( دوره سخت برای هر کشوری، دوره ای است که در آن شکوفایی استعداد ها را داریم و همه ظرفیت ها نشان داده می شود و بهترین آثار هنری نیز مربوط به همان دوره است.)) گفت: در طول 40 سال گذشته دوران متعددی را در کشور پشت سرگذاشتیم و جنگ تحمیلی یکی از آن دوران سخت است که وقتی به آن نگاه می کنیم بسیاری از مسائل،ظرفیت ها و توانمندی های این سالها بخش اعظمی مرهون آن زمان است.

وی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در 31 شهریورماه 99 در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس که بیان کردند: (( درباره دفاع مقدس آنچه را که بوده بارها باید گفت تا دچار تحریف نشود. )) افزود: در بیانیه گام دوم که نقشه 40 ساله دوم انقلاب اسلامی خواهد بود ایشان می فرمایند: (( گذشته را باید درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت. اگر از این راهبرد غفلت بشود دروغ ها به جای حقیقت خواهند نشست.))

نصیری ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند: (( اینکه تصور بشود هنر دفاع مقدس در جامعه مخاطب ندارد خطای بزرگی است. پر مشتری ترین آثار هنری بعد از انقلاب مربوط به دفاع مقدس است. ))

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مربوط به گروه یا قشر خاصی نیست،تاکید کرد: بنا به فرموده رهبری همه وظیفه داریم ارزش های دفاع مقدس را سینه به سینه منتقل کنیم تا دچار تحریف نشویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق تصریح کرد: در طول چند سال گذشته با توجه به گستردگی عصر ارتباطات و شبکه های مجازی بسیاری تلاش دارند جنگ تحمیلی را به شکلی به جوانان نشان دهند که نیاز به ورود به جنگ و ادامه آن نبود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هر فردی به سهم خود نقشی را ایفا می کرد و امروز این وظیفه به دوش ما است که آن را به نسل آینده منتقل کنیم،اظهار داشت: امروز وظیفه هنرمندان انتقال ارزش های دفاع مقدس در قالب شعر،تصویر و… به جوانان امروز و نسل آینده است.

در ادامه مراسم شهر خوانی توسط شاعران پیرامون دفاع مقدس و اربعین حسینی انجام گرفت. همچنین طراحی با نام مسلخ عشق توسط هنرمند نقاش حمید رضا یاراحمدی در حاشیه مراسم از دیگر برنامه ها بود.

گفتنی است؛ دومین شب شعر استانی پیام آزادگی ، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی توسط انجمن ادبی پژواک با همکاری فرمانداری،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،شرکت سنگ آهن مرکزی،ناحیه مقاومت بسیج بافق و دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

خبر: م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده