رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
  • کد خبر : ۱۱۴۴۷۲
  • چاپ خبر : یادواره شهدا کارخانه انسان سازی است / شهدای انقلاب و دفاع مقدس تربیت شده یادواره های محرم و صفر هستند

یادواره شهدا کارخانه انسان سازی است / شهدای انقلاب و دفاع مقدس تربیت شده یادواره های محرم و صفر هستند

سردار اهوازیان یادواره شهدا را کارخانه انسان سازی دانست و افزود: متاسفانه ما دچار روزمرگی شده ایم. واقعه کربلا  و اجرای تعزیه ها در طول 1400 سال خود یادواره شهدای ظهر عاشورا است. سالها و نسل ها،اجدا و نیاکان ما و علما این جریان را تا انقلاب اسلامی آوردند. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم یادمان […]

سردار اهوازیان یادواره شهدا را کارخانه انسان سازی دانست و افزود: متاسفانه ما دچار روزمرگی شده ایم. واقعه کربلا  و اجرای تعزیه ها در طول 1400 سال خود یادواره شهدای ظهر عاشورا است. سالها و نسل ها،اجدا و نیاکان ما و علما این جریان را تا انقلاب اسلامی آوردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم یادمان شهدا و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی و شهدای کوی مناجات امشب با حضور سردار اهوازیان مشاور و همرزم سردار سپهبد قاسم سلیمانی،امام جمعه بافق، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق،شورای اسلامی شهر،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی و اقشار مختلف مردم در مسجد النبی (ص) بافق برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در ابتدای مراسم طی سخنرانی کوتاه از برگزار کنندگان این مراسم پایگاه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی و هیئت امنای مسجد النبی(ص) تشکر کرد.

سپس سردار اهوازیان مشاور و همرزم سردار سپهبد قاسم سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل(ره) به ویژه شهید سلیمانی،شهدای استان یزد و شهرستان بافق گفت: علت محبوبیت شهید آیت الله صدوقی مردمی بودن وی بود. امروز به سعادت این شهید در این محفل حضور داریم و اگر وجود وی نبود استان یزد و شهرستان بافق این تعداد شهید نداشت.

وی یادواره شهدا را کارخانه انسان سازی دانست و افزود: متاسفانه ما دچار روزمرگی شده ایم. واقعه کربلا  و اجرای تعزیه ها در طول 1400 سال خود یادواره شهدای ظهر عاشورا است. سالها و نسل ها،اجدا و نیاکان ما و علما این جریان را تا انقلاب اسلامی آوردند.

اهوازیان با بیان اینکه شهدای انقلاب و دفاع مقدس تربیت شده یادواره های محرم و صفر هستند،اظهار کرد: اجر شهدای انقلاب و دفاع مقدس از شهدای کربلا بیشتر است. شهدای کربلا امام حسین (ع) را دیدند و امام بهشت را در شب عاشورا به آنان نشان داد اما شهدای ما با روایت،حدیث، روضه و شور حسینی به چنین جایگاهی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان امروز ما جنگ را ندیدند اما برای دفاع از کشور و حریم اهل بیت(ع) به میدان رفتند و انتخاب درست داشتند.

مشاور و همرزم سردار سلیمانی در خصوص جریان داعش گفت: زمانی که داعش حرکت خود را آغاز کرد، هر نفر روزانه مبلغ 500 دلار از سوی عربستان سعودی دریافت می کرد. 116 کشور از داعش حمایت کردند و برنامه عربستان گرفتن سوریه طی 18 روز بود و شهید سلیمانی عنوان کرد که آنان در سوریه کاری ندارند بلکه هدف آنان بقیع است تا اثری از اهل بیت (ع) و تشیع نباشد.

وی ادامه داد: زمانی که سوریه سقوط کرد و داعش به دروازه های دمشق رسید، کاخ رئیس جمهور بشار اسد را با خمپاره 60 نشانه گرفت و عربستان مست از پیروزی بود و یکی از فرماندهان خود را تعیین نمود و در اولین سخنرانی خود گفت : (( من به شام آمده ام تا کار نیمه تمام یزید را به پایان رسانم و دختران علی جایی در شام ندارند. زینب(س) و رقیه( س) بیرون.)) و آنجا سخن شهید سلیمانی به واقعیت پیوست که هدف آنان اهل بیت (ع) است نه سوریه.

اهوازیان با اشاره به سخنان لیبرال های داخل کشور که در پی فریب مردم برای حرکت ارزشمند مدافعان حرم بودند،تصریح کرد: در تهران لیبرال هایی که تریبون داشتند به مردم می گفتند که آنان مدافع حرم نیستند و گول این افراد را نخورید بلکه کاسب تحریم ها هستند و بی شناسنامه هستند. آنان پول های ایران را دزدیده اند و حافظ بشار اسد هستند و بسیاری تهمت ها از چنین آدم هایی که با خون شهدا صاحب منصب شدند و مردم را رنگ زدند و رأی آنان را دزدیدند و به مدافعان حرم توهین می کردند.

وی قدرت هر داعشی را بیش از یک دسته اعراب زمان در جنگ عنوان کرد و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم غنی شده از محبت اهل بیت (ع) بودند و حرم را نه با سلاح و تاکتیک بلکه اشک چشم آزاد کردند.

مشاور و همرزم سردار دلها شهید سلیمانی را فردی ساده زیست معرفی کرد و گفت: وی هرگز در کنار رزمندگان لباس درجه داری به تن نکرد و خود را خادم آنان می دانست اما در دیدار با رهبری لباس درجه دار به تن می کرد و زمانی که علت را سوال کردند وی جواب داد : (( برای آنکه نااهلان فکر نکنند امام ما تنها است.))

وی بیان کرد: این شهید با جسم بیمار و نحیف برخی روزها سه مرتبه به خارج ( سوریه ) می رفت تا 17 جبهه را فرماندهی کند. سخنان امام (ره) و رهبری در گوش حاج قاسم بود. امام خمینی(ره) در وصیت خود فرمودند: (( دفاع از مسلمین نه جغرافیا می شناسد و نه مرز و باید کمک کرد. )) شهید سلیمانی تهدید ها را تبدیل به فرصت می کرد.

اهوازیان با بیان اینکه سردار دلها پیام سید الشهدا(ع) در گودال قتلگاه را به ما فهماند،افزود: 7 میلیون نفر در تهران به مراسم تشییع شهید سلیمانی آمدند. همه نوع افراد با هر مدل و مذهب آمده بودند و زمانی که از آنان برای علت حضورشان سوال می شد پاسخ می دادند ” حاج قاسم به ما دروغ نگفت و یار صدیق ما بود.” شهید سلیمانی پیام امام حسین (ع) را به ما فهماند که اگر دیدن ندارید آزاده باشید.

قرائت قرآن توسط قاری محمد جواد رایگان،اجرای گروه سرود شهید رایگان و مداحی محمد جواد فتوحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

خبر: م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده