رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر : ۱۱۴۵۴۷
  • چاپ خبر : افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی غدیر کوشک +تصاویر

افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی غدیر کوشک +تصاویر

پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک در راستای هدف گذاری و برنامه ریزی بلندمدت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر برای احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر،صبح امروز افتتاح شد. به گزارش آفتاب بافق؛ آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی غدیر کوشک صبح امروز با حضور مسئولان استان،شهرستان و شرکت سرمایه گذاری برق […]

پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک در راستای هدف گذاری و برنامه ریزی بلندمدت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر برای احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر،صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی غدیر کوشک صبح امروز با حضور مسئولان استان،شهرستان و شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر برگزار شد.

این پروژه در 14 آبان ماه 99 در زمینی به مساحت 20 هکتار آغاز شد و در بازه زمانی 7 ماهه با هدف تامین برق منطقه با تولید برق از انرژی های تجدید پذیر اجرا شده و با نصب ۲۶۴۵۴ پنل خورشیدی ۳۸۵ واتی و 84 اینورتر ۱۱۰ کیلوواتی، قادر به تزریق سالانه بیش از ۱۹میلیون کیلووات ساعت انرژی به شبکه برق سراسری کشور خواهد بود.

با بهره برداری این نیروگاه ظرفیت نیروگاه های خورشیدی شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در کنار نیروگاه های ۱۰ مگاواتی غدیر قم، نیروگاه ۱۰ مگاواتی غدیر مهریز و نیروگاه ۱۰ مگاواتی جرقویه اصفهان به ۴۰ مگاوات افزایش یافت.

این پروژه به عنوان اولین نیروگاه مگاواتی خورشیدی در سطح شهرستان بافق برای 15 نفر مستقیم و 260 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است و به صورت سالانه در مصرف گاز طبیعی به میزان ۴میلیون مترمکعب و هدر رفت آب مصرفی نیروگاه ها به میزان ۵میلیون لیتر صرفه جویی شده و علاوه بر این به میزان ۵/ ۳ میلیون کیلوگرم از تولید گازهای آلاینده در سطح کشور جلوگیری می کند.

خبر: م.بختیاری

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده