رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
  • کد خبر : ۱۱۴۶۳۶
  • چاپ خبر : تلاش برای بالندگی دهه هشتادی‌ها / اینجا دغدغه‌ها مقدس است

تلاش برای بالندگی دهه هشتادی‌ها / اینجا دغدغه‌ها مقدس است

جوان دهه هفتادی خوش‌فکر و دغدغه‌مند برای تقویت و تربیت نوجوانان دهه هشتادی، طرحی با عنوان «نخبه پروری شهید چمران» را راه‌اندازی کرده‌ و توانسته در قالب آن، ۷۰ نوجوان را پذیرش کند. به گزارش آفتاب بافق؛ عباسعلی محمدی متولد سال ۱۳۷۰ و اهل شهرستان بافق استان یزد است که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نیروهای مؤمن […]

جوان دهه هفتادی خوش‌فکر و دغدغه‌مند برای تقویت و تربیت نوجوانان دهه هشتادی، طرحی با عنوان «نخبه پروری شهید چمران» را راه‌اندازی کرده‌ و توانسته در قالب آن، ۷۰ نوجوان را پذیرش کند.

به گزارش آفتاب بافق؛ عباسعلی محمدی متولد سال ۱۳۷۰ و اهل شهرستان بافق استان یزد است که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نیروهای مؤمن و معتقد به انقلاب و نظام را مدنظر قرار داده و با تشکیل یک شورای مرکزی، چشم اندازی هدفمند را در راستای تقویت و تربیت نوجوانان ترسیم کرده است.

او از سال ۱۳۹۸ اجرای این طرح را آغاز کرد و به همراه تعدادی از افراد دهه هفتادی سعی در ترسیم چشم اندازی هدفمند برای جوانان دهه هشتادی دارد.

محمدی در کنار تعدادی از مربیان تربیتی و با مشورت یکدیگر طرحی را تحت عنوان طرح «نخبه پروری شهید دکتر چمران» را راه اندازی کرده است.

این طرح طبق گفتمان رهبری بر پایه سه عنصر خودسازی جسمانی، خودسازی معنوی و خودسازی فکری نوجوانان برنامه ریزی شده است.

آن‌ها برای دستیابی به این عناصر در چهار بخش علمی و درسی، معرفتی، مهارتی، ورزشی و تفریحی فعالیت می‌کنند که در بخش درسی به تقویت دروس دانش آموزان و در بخش علمی به تقویت حافظه، تمرکز، مدیریت زمان و برنامه ریزی آن‌ها و در بخش معرفتی نیز به ارتباط آن‌ها با خدا، نماز و قرآن پرداخته می‌شود.

همچنین در بخش مهارتی استعداد و مهارت افراد شناخته می‌شود و در کارهای مرتبط با توانمندی و استعداد آن‌ها همچون کار با رسانه، فتوشاپ، مداحی، قرائت قرآن به کارگرفته می‌شوند و برنامه‌هایی نیز برای تخلیه انرژی نوجوانان مثل کوهنوردی، اردو و فوتسال برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته این جوان دغدغه‌مند این طرح به صورت بلندمدت نوشته شده و از دانش آموزان محصل در دوره متوسطه اول آغاز و تا زمان دانشگاه ادامه دارد تا افرادی توانمند، نخبه و کارآمد تربیت و تحویل جامعه داده شود.

او تاکنون قریب به ۷۰ نوجوان را جذب و پذیرش کرده که از موفقیت‌های این بچه‌ها می‌توان به رتبه برتر ۶ نفر از آن‌ها در برنامه «بی‌نهایت آستان قدس رضوی» نام برد که شهرستان بافق در این برنامه از لحاظ جمعیتی و به لحاظ حضور پررنگ نیز رتبه اول را کسب کرد و از دیگر موفقیت‌های آنان پخش تولیدات رسانه‌ای تعدادی از نوجوانان در صداوسیما بوده است.

محمدی امیدوار است که بعد از دوره ۶ ساله، این نوجوانان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سیاسی به توانمندی خوبی دست یابند.

منابع مالی اجرای این طرح توسط خیرین و با حمایت یک خیریه فرهنگی و مذهبی تأمین می‌شود و حمایت‌های اندکی از سوی برخی نهادهای دولتی نیز انجام شده و خیرین بسیاری نیز بعد از اطلاع از این طرح ترغیب به حمایت مالی از این مجموعه شده‌اند.

مدیریت اجرای این طرح با این جوان دهه هفتادی است اما از آنجا که کار، تشکیلاتی است، یک شورای مرکزی متشکل از دو روحانی، سه معلم جوان و چهار فعال فرهنگی شهرستان راه اندازی شده و برنامه ریزی‌ها در این شورا انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده