رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر : ۱۱۵۰۴۲
  • چاپ خبر : مرمت آب انبار تاریخی پای پتک در بافق

مرمت آب انبار تاریخی پای پتک در بافق

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از آغاز مرمت یک آب انبار تاریخی در این شهرستان خبر داد. به گزارش آفتاب بافق؛ لیلی رنجبر  با اعلام این خبر گفت: مرمت آب انبار قاجاری پای پتک واقع در مرکز محله پای پتک حد فاصل بلوار پیر مراد و خیابان مسجد جامع آغاز شد. […]

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از آغاز مرمت یک آب انبار تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آفتاب بافق؛ لیلی رنجبر  با اعلام این خبر گفت: مرمت آب انبار قاجاری پای پتک واقع در مرکز محله پای پتک حد فاصل بلوار پیر مراد و خیابان مسجد جامع آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق  ادامه داد: این آب انبار  یکی از برزگترین آب انبارهای شهرستان بافق است که در کنار حسینیه و مسجد پای پتک و در بافت تاریخی محله میانگاه واقع شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه آب انبار پای پتک در بارندگی های سال های اخیر مورد آسیب جدی واقع شده، اظهار داشت: «با برنامه ریزی صورت گرفته مرمت این بنای ارزشمند به صورت پاکسازی لایه های فرسوده خشتی و الحاقات آب انبار، پالونه کردن و کاهگل مجدد آب انبار، ایجاد حصار مناسب، زیر بندی و استحکام بخشی قسمتهایی که در مجاورت بناهای تاریخی اطراف واقع شده، انجام می شود.

به گفته وی در سال جاری با نظر مساعد فرماندار و از محل اعتبارات شهرستان و استان بسیاری از معابر بافت تاریخی و در کنار آن بناهای ارزشمند و ثبتی مورد مرمت گرفته است.

شایان ذکر است که مرمت این بنای تاریخی تا نیمه اول آبان  ماه به پایان خواهد رسید.

منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده