رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر : ۱۱۵۵۶
  • چاپ خبر : معرفي ظرفيت هاي گردشگري اين شهرستان در اولويت کاري شهرداري قرار دارد

معرفي ظرفيت هاي گردشگري اين شهرستان در اولويت کاري شهرداري قرار دارد

سید علی نوروززاده در جلسه کارگروه زیست محیطی،گردشگری و طبیعت گردی میراث فرهنگی که با حضور معاون فرماندار، مدیران محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع طبیعی بافق و تعدادی از مسولان شهرستان در محل شهرداری برگزار شد به اهمیت مقوله گردشگری و نقش آن در توسعه شهراشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نوروز 95 […]

سید علی نوروززاده در جلسه کارگروه زیست محیطی،گردشگری و طبیعت گردی میراث فرهنگی که با حضور معاون فرماندار، مدیران محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع طبیعی بافق و تعدادی از مسولان شهرستان در محل شهرداری برگزار شد به اهمیت مقوله گردشگری و نقش آن در توسعه شهراشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نوروز 95 سال خوش آمد گویی به یزد استان است، شهرستان بافق به تبع آن و قابیلت هایی که دارد می تواند میزبان جمعیت بیشتری از گردشگران باشد.
وی به دهها اثر فرهنگی، منابع طبیعی، بافت قدیمی ، بنا های باستانی و منحصر به فرد و برند های برجسته شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: شهرداری بافق در حال ساخت مجسمه یوزپلنگ آسیایی ، بهره برداری از تندیش شاعر پرآوزاده قرن دهم “وحشی بافقی” و تکمیل فاز دوم مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق با قابلیت های ویژه است.
نوروززاده، بهسازی مبادی ورودی و خروجی شهر، ساخت بلوار آیت ا… میرغنی زاده که باعث اتصال سریع دو ایستگاه مهم بافق و مبارکه به مرکز شهر می شود و ساخت ادامه بلوار کشاورز تا محل کنار گذر شمالی برای دسترسی آسانتر به مناطق گردشگری شمال شرق شهرستان از قبیل قلعه تاریخی باقرآباد ، تلماسه های بکر و چشم نواز صادق آباد و حسن آباد و سایر اماکن طبیعی و باستانی را از دیگر اقدامات شهرداری در زمینه جذب گرشگران به این شهرستان برشمرد.
وی تصریح کرد: شهرداری بافق آمادگی هرنوع همکاری و مشارکت در زمینه مرمت و بازسازی آثار تاریخی با اداره میراث فرهنگی را دارد.
معاون فرماندار بافق هم در این جلسه گفت: یکی از چهار رکن مهم سند چشم انداز توسعه، برجسته کردن جاذبه های طبیعی،گردشگری، طبیعیت گردی و توجه به آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان بافق است.
محمد علی طالعی یاد آور شد: در همین راستا توجه به بافت قدیمی شهر با محوریت امام زاده عبدا… (ع) و مسجد جامع و همچنین احیا و رونق صنایع دستی این شهرستان در سند چشم انداز دیده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در ماه های باقیمانده سالجاری و نیمه نخست سال 95، مرمت حمام باستانی کاکامیر، آب انبار خانیا، تعدادی از خانه های قدمی دارای ارزش باستانی در دستور کار تعمیر و بازسازی و همچنین تغییر کاربری قرار دارد.
طالعی افزود: اعتبار مورد نیاز مرمت این اماکن در دست بررسی است و به هر میزان که اداره کل میراث و فرهنگی استان یزد به این امر بودجه تخصیص دهد معادل همان مبلغ از سوی فرمانداری بافق تامین اعتبار و اختصاص داده خواهد شد.
گفتنی است تکمیل و ارائه بورشور تهیه شده از سوی شهرداری با عنوان معرفی جامع ظرفیت های گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرستان بافق، نصب بنر های تبلیغاتی معرفی جاذبه های دیدنی شهر در ایستگا ههای راه آهن، فرودگاه و ترمینال های مسافر بری استان یزد و همچنین احداث سرویس های بهداشتی در بافت سنتی شهر از سوی میراث فرهنگی و مبادی ورودی شهر توسط شهرداری از مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده