رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر : ۱۱۶۵۱۲
  • چاپ خبر : دانشجوی پویا و فعال سبب تحرک و پویایی جامعه می شود / استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان در ادارات برای حل مشکلات
فرماندار بافق:

دانشجوی پویا و فعال سبب تحرک و پویایی جامعه می شود / استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان در ادارات برای حل مشکلات

طلایی مقدم با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاه ها در جامعه بیان کرد: بر اساس نظریه اثبات شده هر کشوری،استان یا شهرستانی که دانشجویان فعالی دارد به مرور زمان این پویایی در سطح شهرستان و استان گسترش پیدا کرده و باعث تحرک و فعالی جامعه می شود و بالعکس هر چه سست تر، آن […]

طلایی مقدم با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاه ها در جامعه بیان کرد: بر اساس نظریه اثبات شده هر کشوری،استان یا شهرستانی که دانشجویان فعالی دارد به مرور زمان این پویایی در سطح شهرستان و استان گسترش پیدا کرده و باعث تحرک و فعالی جامعه می شود و بالعکس هر چه سست تر، آن جامعه نیز دچار رخوت و ناتوانی شده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو،طلایی مقدم فرماندار بافق به همراه تفکری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری با ابراهیمی رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور بافق ودیدار و گفتگو کرد.

ابراهیمی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک روز دانشجو،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظلة العالی) در تبیین جایگاه دانشجو در رشد،تعالی و بالندگی جامعه گفت: ” دانشجویان افسران جبهه جنگ نرم هستند. ” ، ” مظهر شهامت و سرعت عمل ملت ایران،دانشجویان هستند. “

وی با اشاره به تاریخ که نشان داده است دانشجویان در مبارزات استکباری پیشرو بوده اند،افزود: نقش دانشجویان در 13 آبان 1357 و 16 آذر 1332 همه گواهی بر این ادعاست. بی تردید حضور دانشجو در صحنه های مختلف سیاسی،اجتماعی و فرهنگی سبب رشد و بالندگی است.

رئیس دانشگاه پیام نور بافق به اشاره به توجه این مجموعه به فعالیت فرهنگی در کنار موضوعات آموزشی بیان کرد: 10 کانون فرهنگی فعال داریم، قبل از بیماری کرونا گفتمان های سیاسی و دینی و کرسی های آزاد اندیشی برگزار می نمودیم اما پس از شیوع این بیماری برنامه های فرهنگی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وی از نگاه ویژه فرماندار به دانشگاه ها به ویژه پیام نور بافق تشکر و قدردانی کرد.

سپس طلایی مقدم دانشگاه پیام نور بافق را یکی از دانشگاه های همیشه فعال شهرستان دانست و گفت: بیماری کرونا بسیاری از مسائل را به ویژه در حوزه دانشگاه ها،مدارس، آموزش و پرورش و بحث آموزش را در کشور و دنیا تحت الشعاع قرار داد.

وی افزود: تکاپو و پویایی که دانشجویان در عرصه های مختلف قبل و بعد کرونا داشتند همه متاثر از این برنامه شده و در کنار آن مباحث معیشتی و اقتصادی است که در کشور به وجود آمده و فعالیت مجموعه های فعال را متقاوت تر کرد.

فرماندار بافق با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاه ها در جامعه بیان کرد: بر اساس نظریه اثبات شده هر کشوری،استان یا شهرستانی که دانشجویان فعالی دارد به مرور زمان این پویایی در سطح شهرستان و استان گسترش پیدا کرده و باعث تحرک و فعالی جامعه می شود و بالعکس هر چه سست تر، آن جامعه نیز دچار رخوت و ناتوانی شده است.

وی در شهرستان بافق دانشجویان به ویژه دانشگاه پیام نور را همیشه فعال دانست که عملکرد بسیار خوبی در حوزه های مختلف فرهنگی،علمی،اجتماعی و … دارد و اظهار کرد: بازگشت به شرایط قبل کرونا بسیار سخت است اما نباید ناامید شد و دانشجویان باید در تلطیف شرایط و فضای کنونی با برگزاری مراسم در فضای مجازی یا خارج از آن در سطح شهرستان و حوزه های مختلف کمک کنند.

طلایی مقدم با بیان اینکه شهرستان بافق نخبگان بسیار خوبی دارد،تصریح کرد: اگر در هر اداره یک نخبه در کنار مدیر آن باشد به نفع مجموعه خواهد شد. هیچ محدودیتی در جذب و استفاده از نخبگان در ادارات وجود ندارد.

وی مهمترین اصل در حوزه های مختلف سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و … را منابع انسانی دانست و گفت: در کشورهای خارجی به بهترین شکل از نخبگان استفاده می شود اما متاسفانه در کشور ما به سادگی از کنار این افراد عبور می کنیم و به آن توجه نمی کنیم.

خبر:م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده