رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
  • کد خبر : ۱۱۷۷۶۰
  • چاپ خبر : رویکرد شهرداری بافق در احیای باغات ایرانی در قالب مدرن و حفظ آنان ارزشمند است
استاندار یزد:

رویکرد شهرداری بافق در احیای باغات ایرانی در قالب مدرن و حفظ آنان ارزشمند است

استاندار یزد پروژه باغ ایرانی را طرحی زیبایی دانست و اظهار کرد: نوع نگاه و رویکرد شهرداری بافق در احیای باغات ایرانی در قالب مدرن و حفظ آنان ارزشمند است. به گزارش آفتاب بافق؛ مهران فاطمی استاندار یزد روز گذشته در سفر خود به شهرستان بافق از پروژه باغ ایرانی بازدید کرد. شهردار بافق این […]

استاندار یزد پروژه باغ ایرانی را طرحی زیبایی دانست و اظهار کرد: نوع نگاه و رویکرد شهرداری بافق در احیای باغات ایرانی در قالب مدرن و حفظ آنان ارزشمند است.

به گزارش آفتاب بافق؛ مهران فاطمی استاندار یزد روز گذشته در سفر خود به شهرستان بافق از پروژه باغ ایرانی بازدید کرد.

شهردار بافق این پروژه را محور توسعه فرهنگی اجتماعی آینده شهرستان دانست و گفت: وسعت این طرح 7 هکتار است و در فاز اول 28 هزار متر در دستور کار قرار گرفته است و در فاز بعدی به 66 هزار مترمربع خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون مبلغ 30 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

نوروززاده هدف از احداث این مجموعه را احیاء باغات و حفظ معماری اصیل ایرانی عنوان کرد و بیان داشت: باغ هایی چون شازده و چهلستون متعلق به حاکمان بوده است و کوشک نیز بخشی برای زندگی خود حاکم و بخشی دیگر دیدار با مردم می باشد. این مجموعه برای مردم است و تمام مؤلفه هایی که در اصالت و معماری اصیل ایرانی در باغ های ایرانی است از مجله محور آب،استفاده از عناصر طبیعی،فضای هندسی معماری،محصور بودن و … رعایت شده است.

وی ادامه داد: نیازهایی که اکنون لازم است مانند فرهنگسرا،تماشاخانه یا سینما و مرکز تجمع عمومی به ویژه در بحث فرهنگ و شرایط اجتماعی مانند حمام های سنتی اما مدرن نیز سنجیده شده است.

شهردار بافق از استاندار یزد خواستار دستور در تسریع کدگذاری و جذب سرمایه گذار شد و گفت: این پروژه از طریق ماده 23 قانون الحاق و ماده 27 پیگیری نمودیم و خواهشمندیم در کمیته سازمان مدیریت دستور تسریع در کدگذاری و جذب سرمایه گذار داده شود. طی چند روز گذشته پروژه باغ ایرانی بافق جزء4 پروژه شهری استان قرار گرفت و ترجمه می شود تا سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشیم.

استاندار یزد پروژه باغ ایرانی را طرحی زیبایی دانست و اظهار کرد: نوع نگاه و رویکرد شهرداری بافق در احیای باغات ایرانی در قالب مدرن و حفظ آنان ارزشمند است.

خبر:م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده