رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر : ۱۱۷۷۶۴
  • چاپ خبر : حق شهرستان بافق را بخاطر معادن تضعیف نکنیم / بافق را همانند دیگر شهرستان ها مورد توجه قرار دهید
سرپرست فرمانداری بافق:

حق شهرستان بافق را بخاطر معادن تضعیف نکنیم / بافق را همانند دیگر شهرستان ها مورد توجه قرار دهید

صمیمی از مسئولان استان خواست بافق را همانند دیگر شهرستان ها مورد توجه قرار دهند و تاکید کرد: نباید نگاه به بافق تنها معدن سنگ آهن باشد.حق شهرستان را بخاطر معادن تضعیف نکنیم. متاسفانه شاهد کم مهری از سوی استان به مجموعه شهرستان هستیم. باید بدون در نظر گرفتن معادن به شهرستان بافق نگاه شود […]

صمیمی از مسئولان استان خواست بافق را همانند دیگر شهرستان ها مورد توجه قرار دهند و تاکید کرد: نباید نگاه به بافق تنها معدن سنگ آهن باشد.حق شهرستان را بخاطر معادن تضعیف نکنیم. متاسفانه شاهد کم مهری از سوی استان به مجموعه شهرستان هستیم. باید بدون در نظر گرفتن معادن به شهرستان بافق نگاه شود و با همکاری و تعامل یکدیگر کارها را پیش برد.

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست کارگروه توسعه شهرستان بافق روز گذشته با حضور استاندار یزد در فرمانداری بافق برگزار شد.

صمیمی سرپرست فرمانداری بافق در این نشست ضمن خیر مقدم به استاندار یزد و هیئت همراه و مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان،با اظهار خرسندی از بازخورد این سفر در اذهان مردم بافق امیدوار شد از ظرفیت سفر ریاست جمهوری و این سفر استفاده حداکثری را ببریم و طعم شیرین خدمت را بیش از پیش به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به برخی پروژه ها در بافق و مسائلی که وجود دارد،افزود: با توجه به ظرفیت برخی طرح ها جنبه فرا شهرستانی دارد و جنبه استانی و ملی پیدا می کند. اگر استاندار یزد طی جلسه ای ماهیانه در استان 2 ساعت از وقت خود را مختص مسائل شهرستان قرار دهد بسیاری از مسائل با محوریت وی به نحو احسن پیش خواهد رفت و شاهد بازخورد آن در سطح استان و ملی خواهیم بود.

صمیمی با اشاره به حلقه زنجیره تکمیلی بافق که بخشی توسط بخش خصوصی و فولاد ابوئی انجام می گیرد،تصریح کرد: طرح هایی هشت گانه از دولت قبل گرفته شد. این شرکت سال 91 مجور حفر 2 حلقه چاه را در منطقه دره انجیر دریافت کرد و زمانی که وارد کار شد به منطقه ممنوعه تبدیل شد. موضوع به کارگروه اقتصاد مقاومتی برده شد و دادستان استان نیز این حق را به شرکت فولاد ابوئی داد. طرح ذوب و احیای این مجموعه آماده است و منتظر آب برای اجرا که سبب اشتغال 300 نفر و ایجاد ارزش افزوده می شود و این بحث ضروری شهرستان است که نیاز به تصمیم گیری دارد.

وی با توجه به نگاه خیری که به شرکت سنگ آهن مرکزی می شود،بیان کرد: پروژه هایی با حمایت شرکت سنگ آهن آغاز شده است که در مسیر طبیعی خود امکان ادامه آن را نداشتند و آنچه اکنون مواجه هستیم کدگذاری و ردیف اعتبار برای پروژه است که نمونه آن پروژه بیمارستان 96 تختخوابی است که در آن مقطع تصمیمی درست بوده اما در بلند مدت این طرح متضرر شد زیرا فرآیند خود را طی نکرد.

سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به پروژه های راهسازی با شرکت سنگ آهن ادامه داد: از جمله پروژه ها دوبانده شدن مسیر چغارت بافق تا بهاباد می باشد که زیرسازی آن انجام و آماده برای آسفالت است اما اداره کل راهداری و راه و شهرسازی بخاطر کددار نبودن، این پروژه را تحویل نمی گیرند. خواهشمندیم سازمان مدیریت حالت فوق العاده و توجه ویژه به این طرح ها کند تا بودجه ای برای آن داشته باشیم. اداره کل راهداری نیز تعهدی مکتوب به سنگ آهن در خصوص آسفالت مسیر دهد تا موضوع حل شود.

صمیمی از مسئولان استان خواست بافق را همانند دیگر شهرستان ها مورد توجه قرار دهند و تاکید کرد: نباید نگاه به بافق تنها معدن سنگ آهن باشد. این شرکت خصوصی است و سهامدار دارد و آنان نیز مسئولیت هایی در سطح ملی دارند. حق شهرستان را بخاطر معادن تضعیف نکنیم. متاسفانه شاهد کم مهری از سوی استان به مجموعه شهرستان هستیم. باید بدون در نظر گرفتن معادن به شهرستان بافق نگاه شود و با همکاری و تعامل یکدیگر کارها را پیش برد.

خبر: م.بختیاری

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده