رفتن به بالا
  • جمعه - ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر : ۱۱۸۰۷۳
  • چاپ خبر : جمهوری اسلامی ایران در منطقه جزیره امن و ثبات است / هیچ مشکلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب رضایت ایران قابل حل نیست
امام جمعه بافق:

جمهوری اسلامی ایران در منطقه جزیره امن و ثبات است / هیچ مشکلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب رضایت ایران قابل حل نیست

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به جریانات هفته گذشته و حمله دشمنان علیه مردم مظلوم و بی گناه یمن،جمهوری اسلامی ایران را در منطقه جزیره امن و ثبات دانست و گفت: امروز اطراف ما آتش نمرود ها به آسمان شعله ور است اما ایران برای جامعه ایمانی گلستان است.   به گزارش آفتاب بافق؛ […]

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به جریانات هفته گذشته و حمله دشمنان علیه مردم مظلوم و بی گناه یمن،جمهوری اسلامی ایران را در منطقه جزیره امن و ثبات دانست و گفت: امروز اطراف ما آتش نمرود ها به آسمان شعله ور است اما ایران برای جامعه ایمانی گلستان است.  

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان بافق در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا الهی، با اشاره به فرمونده پیامبر اکرم(ص) در جلد 98 بحارالانوار صفحه 277 در توصیف ماه رجب بیان کرد: خداوند متعال فرموده است: ((رجب ماه من است و این بندگان،بندگان من هستند و رحمت من است و اگر کسی در این ماه مرا خواند دعای او را اجابت خواهم کرد و درخواست او را عطا می کنم. اگر کسی از من درخواست هدایت و حرکت در مسیر راست کرد من او را هدایت  می کنم. من ماه رجب را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده ام و هر کسی به این ماه تمسک کرد و از لحظات ماه رجب بهره برد،در این ماه به من خواهد رسید. ))

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند (( دعاهای ماه رجب،شعبان و رمضان راه را برای انسان باز می کند. نورافکن است برای اینکه بشر را از این ظلمت ها بیرون بیاورد و وارد نور کند. ))

سعادت فر با بیان اینکه روزه داری در این ماه حتی به اندازه یک روز انسان را از سکرات و سختی های مرگ و بعد از آن نجات می دهد،افزود: همچنین انسان را از عذاب قبر ایمن و به آسانی از پل صراط عبور خواهد کرد. آن کس که سه روز از ماه رجب را روزه بگیرد از ترس بزرگ روز قیامت و هول و هراس آن ایمن خواهد بود.

وی ماه رجب را فرصت خوبی دانست تا در کنار همه عباداتی که انسان میتواند انجام دهد، مهیا برای شرکت در نماز جماعت صبح شود و اظهار داشت: بهترین فرصت و تمرین برای ماه مبارک رمضان در ماه رجب است که انسان برای نماز جماعت صبح آماده شود و از فیوضات آن بهره مند شود.

امام جمعه بافق با توجه به پیش رو بودن ایام الله دهه مبارک فجر که در حقیقت تابوت مادی از این کشور خارج و نظام الهی حاکم شد،عنوان کرد: انقلاب اسلامی پایان راه نبود بلکه آغاز راه است و حرکت باید ادامه پیدا کند تا تابوت ها از اکثر نقاط دنیا خارج شود و حکومت الهی فراگیر شود. سرانجام این انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید و مجاهدت مومنین باید ختم به صبح ظهور شود و پرچم نظام به دستان امام خامنه ای تحویل حضرت بقیه الله (عج) داده شود.

این روحانی ادامه داد: مقدمه این صبح ظهور آن است که ما تابوت نفس خود را اخراج کنیم و پرچم الهی را در قلب خودمان به اهتزاز در آوریم، انقلاب اسلامی این مطلب را به همه ما به اثبات رساند که قدرت ایمان بر همه قدرت های مادی غلبه دارد و این درس را باید به همه داد که خون بر شمشیر پیروز است و آینده جهان از آن ماست و آنچه شیاطین توهم کرده اند سرابی بیش نیست.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: (( اسلام به قدری بزرگ و عزیز است که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هستی خود را در این راه فدا کردند. )) اظهار داشت: انقلاب اسلامی دوربرگردانی برای جامعه بشری شد که تحت تسلط شیطان گری ها بود و تبدیل به حاکمیت الهی،عقلانی و مستضعفین شد. دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دارد زیرا جهت عالم بشریت به سمت نظام الهی و تمدن اسلامی رفته است و به سمت صبح ظهور حرکت می کند.

حجت الاسلام سعادت فر در پاسخ به برخی که سوال می کنند انقلاب اسلامی چه کرد، گفت: روزنامه نگار مصری که گرایش ناسیونالیستی عجیب عربی نیز دارد مقاله ای تحت عنوان ” تفاوت های مصر با ایران ” می نویسد و می گوید: (( ما و ایران ها بیش از 30  سال پیش در فضای بین الملل در یک سطح بودیم. ایرانی ها راه مقاومت و مبارزه در برابر قدرت ها به ویژه آمریکا را انتخاب کردند اما ما مسیر سازش را برگزیدیم. ما هر سال مزد خیانت هایمان به اعراب را از طریق آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض می گرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی و اقتصادی،تحریم و جنگی داخلی را تجربه می کردند. امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به قدرت جهانی تبدیل شده است که هیچ مشکلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب رضایت ایران قابل حل نیست.)) این امروز برای جمهوری اسلامی ایران و جوان مومن و حزب اللهی و ایرانی باعث فخر و مباهات است که دشمنش از او با عزت یاد می کند.

وی ادامه داد: کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا 64 بار عبارت ایران را در مناظرات خود به کار می برد گویا حریفی در دنیا به جز ایران ندارند. ایران در تمام علوم استراتژیک از هسته ای تا فضایی،نانو،شبیه سازی و پزشکی جزء 10 کشور برتر و در موشکی چهارمین قدرت دنیا است.  به گفته دشمن از نظر دقت و سرعت موشک ها ایران شاید رتبه اول در منطقه را داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران در منطقه جزیره امن و ثبات است. امروز اطراف ما آتش نمرود ها به آسمان شعله ور است اما ایران برای جامعه ایمانی گلستان است.  

امام جمعه بافق در ادامه این مقاله این روزنامه نگار مصری عنوان کرد: (( اما ما(مصر)،علیرغم حمایت آمریکایی ها،اخذ کمک های سالیانه دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردم را داریم. )) باید قدردان نظام جمهوری اسلامی و ارزش های آن باشیم و فراموش نکنیم.

وی تفکر نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقدس و برای خدمت جهت رضای پروردگار دانست نه خرید و فروش آن و تصریح کرد: متاسفانه امروز بخاطر غلبه برخی تفکرات لیبرالی در جامعه شاهد خرید و فروش خدمت هستیم.  تفکر نظام اسلامی تفکر تشنگی برای خدمت است نه شیفتگی قدرت،بدنبال خدمت بهتر است نه حقوق بیشتر.

حجت الاسلام سعادت فر با بیان اینکه مردم از مسئولات توقع حل مشکلات به ویژه اقتصادی را دارند،گفت: امروز مردم ضمن اعتماد به دولت و آگاهی از آنکه مشکلات در یک شب حل نخواهد شد اما توقع دارند مشکلات اقتصادی زودتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد و حل شود به ویژه برخی بازارها که در اختیار خود دولت است. برای مثال چرا بازار خودرو باید برای مصرف کننده گران و ضرر داشته باشد اما برای دلال منفعت و سود داشته باشد.

وی افزود: مردم انتظار دارند مسئولان بافق نسبت به رسیدگی به وضعیت بازار اهتمام داشته باشند در برخی کالاها بین شهرستان بافق و شهرستان های همجوار تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

امام جمعه بافق با توجه به آنکه کشور منابع بسیاری دارد مشکل را ضعف در مدیریت عنوان کرد و تصریح کرد: اینجا قدرت در اختیار برخی صاحبان پول و زر و قدرت و ثروت است، در دست برخی صاحبان فضاهای مجازی و ثروتمندان زالو صفت است و دیگر طعم شیرین خدمت به مردم احساس نمی شود.

این روحانی با اشاره به رویداد جمعه گذشته که شاهد حمله ناجوانمردانه سعودی عماراتی آمریکایی علیه مردم مظلوم و بی گناه یمن که در یک عملیات حدود 90 کشته و 150 زخمی داشت،گفت: این نشان دهنده آن است که دشمنان از حرکت مردانه در جهاد مبارزه مأیوس مانده اند و جان مردم را نشانه گرفته اند.

خبر: م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده