رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر : ۱۲۰۷
  • چاپ خبر : جامعه ای که در آن تبعیض وجود دارد، آرام نیست

جامعه ای که در آن تبعیض وجود دارد، آرام نیست

گزارش آفتاب بافق به نقل از پویش: حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی (ره) صبح پنجشنبه در مراسم تجدید بیعت نیروی انتظامی با آرمان‌های امام راحل با بیان این که دو نعمت هستند که مجهولند، اظهار کرد: این دو نعمت یکی صحت و دیگری امنیت است و وقتی این نعمتها از بین برود تازه انسان متوجه […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از پویش:

حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی (ره) صبح پنجشنبه در مراسم تجدید بیعت نیروی انتظامی با آرمان‌های امام راحل با بیان این که دو نعمت هستند که مجهولند، اظهار کرد: این دو نعمت یکی صحت و دیگری امنیت است و وقتی این نعمتها از بین برود تازه انسان متوجه می‌شود که چه چیزی را از دست داده است.

یادگار امام (ره) با بیان این که بسیاری از دردها، دردهای درجه دو هستند، افزود: سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به انسان داده است و اگر تمام مزیت‌های را بدهد و سلامتی وجود نداشته باشد، توانایی بهره‌وری وجود ندارد. اگر امنیت هم نداشته باشیم این امکان باز هم وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی (ره) با بیان این که صحت و امنیت هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی تعریف می‌شود، تصریح کرد: جامعه ای که صحت و امنیت نداشته باشد در حقیقت دو نعمت اصلی خود را از دست داده است همان طور که یکی از اسما الهی هم آمن یعنی ایمنی بخش بودن است.

وی با بیان این که دعای عرفه رازهای زیادی دارد، اظهار کرد: گاهی اوقات یک چیزی از شدت وضوح گم می‌شود و در حقیقت از فرط نور است که مخفی می ماند. بحث امنیت و ایمنی نیز به عنوان یکی از مظاهر الهی نعمت بزرگی است.
دارای امنیت قابل قبول در مسائل سیاسی هستیم
وی با بیان این که امروز در ابعاد بسیار زیادی یک نقطه اتکا در جهان هستیم و یک امنیت قابل قبول را از حیث مسائل سیاسی و امنیتی داریم، تصریح کرد: البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم، اما نقطه مطلوب همواره باید به عنوان یک نقطه اوج برای ما باشد.

یادگار امام(ره) با بیان این که بخش زیادی از سلامت جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی است، تصریح کرد: جامعه اسلامی علاوه بر این که امن است باید سالم هم باشد و دردهای ظاهری و باطنی خود را مرتفع کند.

وی افزود: یک جامعه به شرطی صفت اسلامی به خود می‌گیرد که بیماری نداشته باشد که این بیماری هم در بعد ظاهری و هم در بعد باطنی است.

وی با اشاره به مظاهر بیرونی بیماری‌های جامعه، اظهار کرد: باید از ظواهر اسلامی در جامعه پاسداری شود. جامعه ای که ظواهر اسلامی در آن رعایت نمی‌شود صحت مطلوب را ندارد.

وی ادامه داد: جامعه ای که دسترسی به مواد مخدر در آن بالاست صحیح و سالم نیست . جامعه ای که در آن سرقت وجود دارد سالم نیست و در جامعه ای که فقر وجود داشته باشد آسیب پذیری وجود خواهد داشت.

جامعه‌ای که در آن تبعیض وجود دارد، آرام نیست

یادگار امام (ره) با بیان این که جامعه ای که تبعیض در آن وجود دارد، آرام نیست خاطر نشان کرد: در جامعه‌ای که ظلم و پارتی‌بازی وجود داشته باشد، جامعه مورد نظر مطلوب اسلام و امام نیست.

به گفته وی، در جامعه ای که کرامت های انسانی در آن خدشه دار شود مطلوب نیست. جامعه اسلامی، جامعه ای است که در آن آرامش نفس و روان وجود داشته باشد.

خشونت شاکله ملت ایران نیست

نوه حضرت امام (ره) با تاکید بر این که خشونت شاکله ملت ایران نیست، افزود: یکی از عوامل امنیت جامعه ایرانی فرهنگ ایرانی است و اگر در طول تاریخ نیز به این موضوعات بنگریم چنین موضوعی مشهود است.

وی با تاکید بر این که فرزندان من و شما باید با اطمینان به سلامت روانی در جامعه زندگی کنند، خاطر نشان کرد: همانطور که فرمانده ناجا به آن اشاره کردند دنیا در حال پیشرفت است و ابزارهای بزهکاری هم عوض می‌شود. پلیس توانمند باید خودش را با ابزارهای به‌روز برای مقابله با ناهنجاری‌ها مجهز کند.

بزهکار و مجرم بیمار است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که بزهکار و مجرم بیمار است، گفت: باید بیمار را درمان کنیم و صحت و سلامت جامعه هم در گرو ایجاد یک آرامش روانی در جامعه است که این موضوع وظیفه یک جامعه اسلامی است.

در حوزه امنیت اجتماعی بیشتر تلاش کنیم

یادگار امام با بیان این که امروز باید در حوزه امنیت اجتماعی تلاشمان را بیشتر کنیم، افزود: جامعه ای که در آن ریشه‌های نااخلاقی وجود داشته باشد آمادگی زیادی برای کشیده شدن به سمت جرایم دارد و اگر ما جوانانمان را درست تربیت نکنیم. یک فقیر بزهکار می‌شود.

وی با بیان این که ریشه بزه طمع است، گفت: اگر یک ریشه تربیتی درست در جامعه ایجاد شود و طمع را برداریم بسیاری از موارد بزهکاری در جامعه برداشته می‌شود. در حقیقت فرزند من و شما اگر من و شما سالم باشیم سالم می‌شود.

به گفته نوه حضرت امام خمینی (ره)، برای ترویج اخلاق در جامعه، بزرگان جامعه باید سعی کنند ریشه‌های بی‌اخلاقی و ناهنجاری را از بین خود ببرند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده