رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
  • کد خبر : ۱۲۱۵۹۱
  • چاپ خبر : “روستای سید آباد” و لحظه  ورود ” کاروان آفتاب”

“روستای سید آباد” و لحظه ورود ” کاروان آفتاب”

امسال نیز عاشقان و شیفتگان امام رئوف، کاروانیان پیاده علی ابن موسی الرضا(ع)  برای بیست و نهمین دفعه آنان را پذیرایی و سپس بدرقه کردند. به گزارش آفتاب بافق؛  پس از گذشت بیست و نه سال از حرکت کاروان پای پیاده بیت الرضا(ع) بافق، اولین  روستا و استراحتگاهی که کاروانیان در آن اتراق می کنند […]

امسال نیز عاشقان و شیفتگان امام رئوف، کاروانیان پیاده علی ابن موسی الرضا(ع)  برای بیست و نهمین دفعه آنان را پذیرایی و سپس بدرقه کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛  پس از گذشت بیست و نه سال از حرکت کاروان پای پیاده بیت الرضا(ع) بافق، اولین  روستا و استراحتگاهی که کاروانیان در آن اتراق می کنند و خستگی سفر یک روزه خود را در آن روستا از تن بدر خواهند کرد روستای به نام “سید آباد ” است؛ با مردمانی باچهره های آفتاب سوخته  و با قلبی مهربان ورئوف.

آنچه من را به نوشتن این چند سطر وادار کرد، حسی است که از حرکت کاروان از معدن فسفات اسفوردی  و تا شامگاه ورود به روستای سید آباد به انسان دست می دهد. برای آنانکه سال اولشان می باشد ورود به این روستا حسی خاص برایشان تداعی می شود.

مردمان این دیار با داشتن 6 شهید و آزاده و جانباز و…. همه و همه بر بلندی روستا معروف به (تل سید آباد )منتظر کاروانیان با قافله پیاده آقا علی ابن موسی الرضا(ع) بودند.

کاروانیان  نزدیک غروب در دو راهی وردوی روستا اتراق کردند؛ نفس گرفتند ، در بیابان پراکنده شدند  و تنهایی سجده شکر به جای آوردند.

مسئولان روستا نیز با آذین بندی، نظافت مسیر، روستا را برای حضور آنان آماده کرده بودند.

از دهیار روستا که پیرامون کاروانیان سئوال کردم گفت: یکی از توفیقاتی که بیست و نه سال است که نصیب اهالی روستا می شود. حضور کاروان پیاده در روستا است

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده