رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر : ۱۲۲۸۹
  • چاپ خبر : نشست خبری مدیر عامل شرکت سنگ آهن برگزار شد

نشست خبری مدیر عامل شرکت سنگ آهن برگزار شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، محمد جواد عسکری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه شهرستان و استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و روز پرستار، در پاسخ به سوالات کلی خبرنگاران حاضر گفت: دغدغه ای که امروز دوستان بابت آینده شرکت سنگ آهن مرکزی دارند می بایست از سال 1348 شروع […]

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، محمد جواد عسکری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه شهرستان و استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و روز پرستار، در پاسخ به سوالات کلی خبرنگاران حاضر گفت: دغدغه ای که امروز دوستان بابت آینده شرکت سنگ آهن مرکزی دارند می بایست از سال 1348 شروع می شد. اگر آن زمان مسئولان استان و شهرستان در بحث مدیریت کلان شهری به خوبی برنامه ریزی می کردند که واحدهایی که از ما تامین خوراک می شدند نقش پدری شان را انجام می دادند؛ اکنون بحث تک محصولی ما در این جا مطرح نبود.
وی با اشاره به هدفمند شدن سیاست گذاری های سنگ آهن از سال 91 ، افزود: سنگ آهن مرکزی تا سال 91-90 مجموعه دولتی بوده و اصلاً اختیار سرمایه گذاری نداشته ولی از زمانی که در اختیار صندوق فولاد قرار گرفتیم یک سری اختیارات با ماست و اجازه داریم که بنحو شایسته و صلاحدید خود عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت در خصوص انتقاد به خام فروشی بیان کرد: اولاً خام فروشی ما داخلی است و ما باید تامین کننده واحدهای فولادی کشور باشیم و ثانیاً اگر این مقدار محصول را فروش نداشته باشیم نمی توانیم گردش مالی خود را تامین کنیم.
عسکری به راه اندازی کارخانه گندله سازی و فولاد بافق کسری اشاره کرد و گفت: این دو در دستور کار ما قرار دارد و ارزش افزوده خوبی را به محصول خواهد داد که سرانجام از تک محصولی بودن که بحران شرکت بوده فاصله می گیریم.
این مسئول سپس بیان داشت: زمانی که به مجموعه سنگ آهن آمدیم 28 میلیون خوراک بیشتر وجود نداشت. از سال 84-83 باطله ها نگه داشته شده بود و به جهت تبدیل به خوراک آن ها با اصلاح پیتی که اکنون صورت گرفته بیشترین باطله برداری سنگ آهن در 2 سال گذشته بوده که این ریسک اگر انجام نمی شد شهریورماه، سنگ آهن مرکزی به خاطر مشکلاتی که در استخراج داشت به طور کل تعطیل می شد.
وی راجع به اتمام محصولات سنگ آهن در بافق گفت: برای آینده کارهای اکتشافی جدید شروع کردیم. با اکتشافات نزدیک چغارت، در گزارشی غیررسمی حدود 15 میلیون به ذخیره چغارت اضافه شد. ضمن اینکه D19 و آنومالی 12A را نیز در دستور کار داریم و این نیست که بگوییم مجموعه فردا روزی تمام می شود و یا اقدامات در زمینه جوارمعدنی بی حساب انجام می پذیرد.
عسکری همچنین تعطیلی چند روزه شرکت سنگ آهن پس از برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را نیز تکذیب کرد و اظهار داشت: اصلاً تفکر ما اینچنین نیست. با پیش آمد این وضعیت بحرانی حتی یک نفر هم در مجموعه بیکار نشده است. در مجمع و هیئت مدیره مان به دو نکته تاکید داشتیم که طرح های توسعه و نیروی انسانی خط قرمز کاری و سرمایه ماست.
این مدیر معدنی در بخش دیگر سخنان خود به بحث اصلاح خط اشاره کرد و گفت: در این پروژه 88 میلیارد تومان هزینه شده که به نوعی هم به عمر معدن می افزاید در رابطه با پرعیارسازی هم سالانه بطور متوسط 48 میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد.
عسکری بیان کرد: شاید امسال بزرگترین خدمتی که جدای از بحث پروژه ها به شهرستان صورت گرفت؛ موافقت با عدم پرداخت 570 میلیارد تومان (با احتساب تاخیر) حق انتفاعی بود که شرکت از ابتدای سال 95 مجبور به پرداخت آن بود.
وی افزود: در کنار آن هم 600 میلیارد تومان افزایش سرمایه برای بافق اخذ شد که عملاً در سال جاری مبلغ 1140 میلیارد تومان برای شهر کار شده است.
مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوالی، همکاری مسئولان استان و شهرستان را موجب ایجاد وفاق مطلوب دانست و گفت: خیلی از پروژه های ما به خاطر وجود همدلی میان مسئولان به سهولت انجام پذیرفت.
وی راجع به رقابت شرکت با بخش خصوصی اذعان کرد: ما از بخش خصوصی استقبال می کنیم و به فکر رقابت نیستیم. اگر امروز سنگ آهن در بحث پروژه بزرگراه بافق – یزد و بخش درمان، آموزش و رفاهی بافق مشارکت دارد گواه این دیدگاه است. ما برای دوستان سرمایه گذار در بافق فرش قرمز پهن می کنیم و دست آنها را می فشاریم.
عسکری در ادامه سخنان خود به اشتغالزایی سنگ آهن اشاره داشت و عنوان کرد: از سال 91 تا کنون 1848 نفر بصورت شغل ثابت و نه مقطعی، جذب نیرو داشتیم که نزدیک به 90 درصد ایشان بومی استان و شهرستان بودند.
وی گفت: با وجود 5640 نفر نیروی شاغل در شرکت و 2200 بازنشسته وابسته به صندوق فولاد (با احتساب خانواده) جمعیتی حدود 35-30 هزار نفر به هر طریقی به شرکت سنگ آهن وصل هستند و این است که شهر را از خود دیدیم و با این دیدگاه حرکت کردیم.
این مسئول در پایان صحبت های خود تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان شهری در راستای توسعه زیربنایی بافق و بحث مبلمان شهری – که اقدامات خوبی انجام دادند – بهتر همت کنند و بافق را درخور مردم شهرستان و استان بسازند تا ایستگاهی برای استراحت مسافران منطقه کرمان، سیستان و بلوچستان و بندرعباس باشد و مردم بتوانند از این محل بهره مطلوبی داشته باشند.

DO3P7088

DO3P7164

DO3P7184

DO3P7138

DO3P7099

DO3P7097

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده