رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
  • کد خبر : ۱۲۳۵
  • چاپ خبر : اجرای سه طرح عظیم جوار معدنی و فولادی در بافق

اجرای سه طرح عظیم جوار معدنی و فولادی در بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، به منظور توسعه صنایع جوار معدنی و فولادی شهرستان بافق نشستی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ، عضور هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور ، مدیران عامل شرکت های آسفالت طوس، فکور صنعت و شهداب یزد بعنوان سرمایه گذار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، به منظور توسعه صنایع جوار معدنی و فولادی شهرستان بافق نشستی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ، عضور هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور ، مدیران عامل شرکت های آسفالت طوس، فکور صنعت و شهداب یزد بعنوان سرمایه گذار بخش خصوصی و اعضای شورای شهر و کارگروه توسعه بافق و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بافق تشکیل جلسه داد.

امام جمعه بافق در ابتدا با اشاره به سوره مبارکه قریش، اقتصاد و امنیت را مکمل یکدیگر خواند و گفت: از نظر اسلام زمانی جامعه ای بدون چالش است که هم ساماندهی اقتصادی رخ دهد و در پرتو امنیت توسعه اقتصادی صورت گیرد.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ضمن تاکید بر وفاق و همدلی بین مسئولین شهرستان بافق خطاب به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: آماده سازی بستر و امنیت از مسئولین شهر و توسعه و عمران شهر از سوی شما سرمایه گذاران را خواستارم.

نماینده مردم بافق، اظهار داشت: باید به زیرساختهای موجود و مورد نیاز، توجه خاصی شود و در جهت فراهم کردن زیرساختها، قدمهای بلندی برداشته شود.

وی ادامه داد: شعار اصلی ما این است که باید بخش خصوصی، به اهداف خود برسد، و ما صددرصد در حمایت از آنها، قدم بر می داریم.

زارع زاده خطاب به مدیران عامل شرکت های سرمایه گذار حاضر در جلسه گفت: شما که توان مالی دارید، به فکر استفاده از سرمایه خود باشید، اما بدانید با تمام وجود از شما حمایت میکنم. یک قدم بردارید تا صد قدم برای شما برداریم و از همین فردا پی گیری و قرار ملاقات با وزیر و ایمیدرو را شروع خواهیم کرد و انشاا… با همکاری هم، آن را انجام خواهیم داد.

دخیل عباس زارع زاده در ادامه برای تامین خوراک صنایع فولاد و جوار معدنی قول پیگیری داد تا در نشستی که با وزیر صنایع و سازمان ایمیدرو خواهد داشت تامین خوراک را تضمین کند.

مهندس شیخ زاده، یکی از سرمایه گذاران فولاد نیز با تشکر از میزبانی و پذیرایی گرم مردم شهر اظهار داشت:اولین شرط هر کار و فعالیت لازمه وجود محیطی آرام در شهر است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه هستیم که در کشور بالغ بر 70 درصد طرح های سنگ آهن ، کنستانتره ، زنجیره فولاد و گندله سازی را در دست گرفته و تحویل داده ایم.

مدیر عامل شرکت معدنی آسفالت طوس با اشاره به داشتن زیر ساختهای مناسب و حتی  جلوتر از پروژه های در دست احداث شهر بافق گفت: مسئله مهم در سرمایه گذاری تضمین مواد اولیه و خوراک کارخانجات جوار معدنی و فولادی است .

شیخ زاده در پایان با تاکید بر اینکه نیت اول ما توسعه شهرستان و کشور است خاطر نشان کرد : منفعت اصلی در توسعه برای یک سرمایه گذار رضایت خدا و مردم منطقه است.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور نیز با اشاره به جلسه تهران گفت: در مورد واگذاری ۵۱ درصد سهام فولاد، با توجه به هماهنگی با مجمع صندوق بازنشستگی، تضمین ها بوسیله مجمع صادر خواهد شد.

دکتر الستی در مورد تضمین تامین خوراک کارخانه های فولاد و کنستانتره گفت: هرآنچه وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، قول داده و متعهد شده، ما با تمام وجود به آن پایبند هستیم و آن را تصویب خواهیم نمود، اما گرفتن مجوز جهت تامین خوراک کارخانه فولاد با پیگیری مسئولین شهر محقق می شود.

وی درباره تامین مالی طرح های شرکت گفت: برخی از طرح ها از جمله انتقال آب، گندله سازی و اصلاح خطوط مقرر شده از منابع داخلی تامین شود و برای طرح هایی نظیر کنسانتره و فولاد، به دلیل بارمالی بالایی که دارد، از بخش خصوصی دعوت به عمل آمده است که عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن ، در بدست آوردن موافقت بخش خصوصی برای تولید فولاد در بافق، در ماههای اخیر بسیار زحمت کشیده اند و توانسته اند به نوعی، نظر این سرمایه گذاران را به شهر بافق، جلب کنند. ما هم به عنوان مجمع بالادستی شرکت، از این اقدام حمایت کرده و سعی می کنیم، راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ کنیم.

فرماندار بافق در پایان این نشست جمع بندی سخنان حاضرین در جلسه را 3 مصوبه عنوان کرد و گفت:در خصوص اجرای طرح های جوار معدنی و جوار فولادی بافق پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر مصوب و به موافقت اعضا رسید:

  1. در خصوص پیشنهاد سرمایه گذاران بخش خصوصی ( مجموعه بافق کسری) جهت اخذ مجوز از مجمع هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی و صندوق بازنشستگی فولاد جهت مشارکت در سرمایه گذاری طرخ ای کنستانتره و فولاد بافق مقرر شد عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور ( دکتر الستی) نسبت به اخذ مجور اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورد.
  2. در خصوص اجرای طرح گندله 5 میلیون تنی بافق مقرر شد شرکت سنگ آهن مرکزی و صندوق بازنشستگی فولاد کشور از محل منابع مالی شرکت سنگ آهن سرمایه گذاری طرح را تامین نموده و حداکثر ظرف مدت 42 ماه یعنی 36 ماه اجرا و راه اندازی و 6 ماه فرصت آزمایشی به بهره برداری برسد.
  3. در خصوص سرمایه گذاری در طرح های کنستانتره و فولاد مقرر شد به صورت مشارکتی بین شرکت سنگ آهن مرکزی و مجموعه بافق کسری 49 – 51 به نسبت قدرالسهم سرمایه گذاری نمایند در ضمن شروع طرح های مذکور به صورت همزمان انجام گیرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده