رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر : ۱۲۴۹
  • چاپ خبر : واقعه غدير در بافق بازسازي مي شود

واقعه غدير در بافق بازسازي مي شود

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، نشست برنامه ريزي و هماهنگي بازاسازي واقعه غدير با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از مسئولان محلي شهرستان در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد . امام جمعه بافق در اين جلسه ضمن تبريک عيد سعيد غدير خم با اشاره به تحولات اخير در خصوص بازسازي […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، نشست برنامه ريزي و هماهنگي بازاسازي واقعه غدير با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از مسئولان محلي شهرستان در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد .

امام جمعه بافق در اين جلسه ضمن تبريک عيد سعيد غدير خم با اشاره به تحولات اخير در خصوص بازسازي واقعه غدير خم گفت: اگر جريان غدير به خوبي رواج پيدا کرده بود در زمان حال مشکلاتي بين شيعه و اهل سنت نبود.

حجت اسلام سيد جواد سليماني افزود: حضرت علي(ع) به غدير ارزش بخشيد و موجب اکمال و اتمام دين اسلام شد و مسئله ولايت و رهبري را در جامعه اسلامي بنا نهاد.

وي با اشاره به انقلاب اسلامي و موج بيداري اسلامي گفت: هر جامعه اي که ولايت و رهبري را بپذيرد، پيروز است و اين امر را امام خميني(ره) به تمام جهان به خوبي نشان داد.

امام جمعه بافق در پايان از اجراي خوب و مناسب واقعه غدير در سال گذشته تشکر کرد و تصريح کرد: سال گذشته به لحاظ بالا بودن کيفيت کار و اجراي دقيق صحنه ها ، در استان به عنوان شهرستان نمونه معرفي شديم که اين چيزي جز همت و همدلي بين مسئولين ادارات نيست.

فرماندار بافق در ادامه ضمن تاکيد بر انتقال واقعه غدير به نسل امروز و شفاف سازي واقعه غدير گفت: هفته ولايت و روز عيد غدير بهترين موقعيت براي تبيين اهداف بلند غدير در جامعه به خصوص به نسل جوان است چرا که غدير مهمترين واقعه اسلام و همان بنا نهادن ولايت و رهبري در جامعه اسلامي است.

سيد مهدي طلايي مقدم از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در رشد و نمو وقايع تاريخي شيعه پس 1400 سال را مثبت ارزيابي کرد و تصريح کرد : در سالي که به فرمان رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده ، بازسازي واقعه غدير يکي از بزرگترين برنامه هاي فرهنگي است که شيعه بايد در ترويج و احياء آن گام بردارد.

وي پس از تشريح اهميت و جايگاه غدير در اسلام گفت: بايد تمام دستگاه ها و تشکل ها خصوصاً نهادهاي ديني نسبت به اثبات حقانيت جايگاه شيعه که با واقعه غديرخم پيوند ناگسستني دارد اقدام کنند و همگي در مقابل کساني که در صدد منزوي کردن غديرهستند با مستندات فراواني که در حقانيت اين واقعه تاريخي شيعه داريم ايستاده و تا اثبات و تحکيم آن پيش بروند.

در ادامه اعضاي حاضر در جلسه با ارائه پيشنهادات و نظرات و بيان نقاط ضعف و قوت مراسم سال گذشته، در خصوص نحوه برگزاري مراسم ويژه عيدسعيد غدير به بحث و تبادل نظر پرداختند و هماهنگي هايي انجام شد .

گفتني است، مراسم بازخواني واقعه غدير خم همزمان با عيد سعيد غدير خم (21 مهر) ساعت 15 در منطقه غدير برگزار خواهد شد.

 

New2742 New2743 New2747

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده