رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر : ۱۲۵۴۵
  • چاپ خبر : مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن در مراسم نظافت همگانی در سطح پارک تفریحی آهن شهر شرکت کردند

مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن در مراسم نظافت همگانی در سطح پارک تفریحی آهن شهر شرکت کردند

«درختان برای زمین و زمین برای زندگی» به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن، روز جهانی زمین پاک هر سال در 21 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه در تمام دنیا به منظور ایجاد آگاهی جهانی و سپاسگزاری از مواهب زمین، منابع و ذخایر طبیعی برگزار می‌شود اینک زمان مناسبی است تا شعار روز […]

«درختان برای زمین و زمین برای زندگی»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن، روز جهانی زمین پاک هر سال در 21 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه در تمام دنیا به منظور ایجاد آگاهی جهانی و سپاسگزاری از مواهب زمین، منابع و ذخایر طبیعی برگزار می‌شود اینک زمان مناسبی است تا شعار روز جهانی زمین پاک محقق نماییم.

در این روز به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که مهمترین دلیل برای حفظ درختان و درختکاری تولید اکسیژن است. یک درخت بالغ با برگ‌های فراوان می تواند اکسیژن مورد نیاز 10 نفر در طول سال را تامین کند. نکته مهمی که مردم کمتر به آن توجه می کنند این است که جنگل و درختان همانند یک فیلتر غول آسا به تمیز کردن هوایی که تنفس می کنیم، می پردازند و در کنترل آلودگی صوتی، کاهش قدرت سیل و جذب روان آب ها، جذب کربن و جلوگیری از فرسایش خاک نقش بسزایی دارند. در حال حاضر سیاره ما سالانه بیش از 15 میلیارد درخت را از دست می دهد که دلیل آن جنگل زدایی، توسعه زمین و مدیریت بد جنگل ها می باشد که این میزان برابر با 48 زمین فوتبال در هر دقیقه است. امروزه ما به جای رویت جنگل های انبوه و درختان سرسبز شاهد حجم زیادی از جنگل پسماند و پلاستیک هستیم.

در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی جهت بزرگداشت روز زمین پاک و تحقق شعار درختان برای زمین و زمین برای زندگی اقدام به برپایی مراسم نظافت همگانی در سطح پارک تفریحی آهن شهر نمود. این مراسم با حضور معاونین، مدیران، سرپرستان و کارشناسان شرکت انجام گردید و شرکت کنندگان فضای سبز مابین آسیاب آبی و دریاچه را به مدت نیم ساعت نظافت نمودند. نکته حائز اهمیت حضور کودکان در مراسم فوق بود. امید است هر روزمان روز زمین پاک باشد چرا که زمین امانت خداوند در دستان ماست و آن را سبز بداریم همانگونه که بود و آن را پاک بداریم همانگونه که بود.

هوای پاک

1

3

7

6

8

10

11

12

5

4

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده