رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر : ۱۲۵۶
  • چاپ خبر : آغاز به کار همايش ملي کوير نوردي در بافق

آغاز به کار همايش ملي کوير نوردي در بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداري بافق ، رییس جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم افتتاحیه دوره کویرنوردی صلح و دوستی سازمان جوانان هلال احمر ضمن خیر مقدم به مسئولان حاضر در این مراسم و اعضای شرکت کننده در اردو گفت: استان یزد معروف است به استان کویر و کویر هم زیباست و خالی از […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداري بافق ، رییس جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم افتتاحیه دوره کویرنوردی صلح و دوستی سازمان جوانان هلال احمر ضمن خیر مقدم به مسئولان حاضر در این مراسم و اعضای شرکت کننده در اردو گفت: استان یزد معروف است به استان کویر و کویر هم زیباست و خالی از درسر نیست. جوانان حاضر در این اردو باید با شرایط سخت کویر روبرو شوند و در عین حال با رعایت نکات ایمنی از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

"حمید پارساییان" در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در این اردو افزود: در حال حاضر فصل سرماست و خطر مارگزیدگی در کویر به مراتب کمتر است اما با این حال تمامی تمهیدات امنیتی لازم قبل از برگزاری اردو اندیشیده شده است و در هرچه ایمن تر برگزار کردن اردو تلاش شده است.

وی درباره استان یزد گفت: یزد شهر دارالشجاع و شهر شاعر بزرگ وحشی بافقی است. امیدواریم بتوانیم برنامه کشوری خوبی داشته باشیم و دوره خاطره انگیزی برای شما باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعيت هلال احمر استان یزد درباره حضور جوانان در دوره کویرنوردی سازمان جوانان هلال احمر و تاثیرات معنوی کویر گفت: حضور در کویر به خصوص در این شب های عید دل های ما را روشن می سازد و این آسمان زیبای کویر آدم را به نماز و عبادت و سجده می اندازد.

حجت الاسلام اخوان با اشاره به جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از جمعیت های بین المللی پیشرو در فعالیت های بشردوستانه گفت: جوانان هلال احمری آموزش های لازم برای مقابله با خطرات را می شناسند و شناخت این آموزش ها از ضرورت های کار هلال احمر است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: خدای عالم این عالم را خلق کرد و سپس انسان را آفرید و بر سر این سفره نهاد و اجزای سفره را تامین کرد. جوانان باید در عظمت این خلقت و انقلاب اسلامی کوشا باشند.

فرماندار شهرستان بافق درباره حضور جوانان در دوره کویر نوردی گفت: امیدواریم در چند روز اردو به اعضا در شهرستان بافق خوش بگذرد و اعضا با خاطره خودش شهرستان را ترک کنند.

"سيد مهدي طلایی مقدم" افزود: شهرستان بافق معروف است به شهرستان دارالشجاعه و آهن و آفتاب. بحث معادن و توریست و گردشگری از مهمترین مباحث ویژه شهرستان بافق است که در سطح شهرستان و در دولت به آن توجه ویژه می شود و امیدواریم برگزاری چنین دوره هایی به این مهم کمک بیشتری کند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد: در مراسم افتتاحیه دوره کویر نوردی صلح دوستی به عنوان دبیر دوره گفت: امیدواریم اعضا کویر نوردی خوبی را شاهد باشند و با توجه به تقارن دوره با هفته کاهش بلایای طبیعی این دوره هرچه امدادی تر برگزار شود.

حامد صدیقی در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر استان یزد با داشتن ۲۱ هزار عضو فعال در کانون های مختلف در شعبه ها با تکیه بر ظرفیت های خود فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

صدیقی درباره استان یزد گفت: استان یزد به دارالعباد و علم معروف است. چندسال است رتبه های اول کنکور از این استان هستند و با توجه به زمینه معدنی، تجارت و صنعت در کشور سرآمد است. نشانه پایمردی مردم این خطه ۴ هزار شهید آن است که مردانه در میدانهای نبرد جنگیدند.

وی درباره برنامه های این دوره گفت: کلاس عکاسی در طبیعت و کویر نوردی در طبیعت در صبح امروز شروع می شود و در ادامه ساعت ۱۴ اعضا به سمت کویر حرکت می کنند و در برنامه هایی مثل رمل نوردی و برنامه های ویژه کویر و کلاس های آموزشی در داخل کویر با محیط کویر آشنا می شوند.

صدیقی افزود: در این دوره هفت گروه نجومی قرار است مبانی جهت یابی در کویر و ستاره شناسی را آموزش بدهند و در ادامه شب را در کویر می گذرانند.

دبير همايش کوير نوردي در ادامه تاکید کرد: منطقه کویری خطرات خود را دارد و با توجه به جلسات توجیهی که با سرپرستان گذاشته شده است و تمهیداتی که اندیشیده شده امیدواریم خطری اعضا را تهدید نکند و خود اعضا هم باید نکات ایمنی که به آنها تاکید شده است را جدی بگیرند تا اردو هر چه بهتر برگزار شود.

Copy-of-Picture-004 modir-amel Picture-034 Picture-063 Picture-073

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده