رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
  • کد خبر : ۱۲۷۰۷۲
  • چاپ خبر : تربیت نسل الهی توسط امام خمینی(ره) سبب مقاومت و ایستادگی مردم برای حفظ انقلاب شد
امام جمعه سابق شهرستان دماوند:

تربیت نسل الهی توسط امام خمینی(ره) سبب مقاومت و ایستادگی مردم برای حفظ انقلاب شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی با بیان اینکه الهی بودن امام (ره) باعث تربیت نسلی خدایی شد،گفت: امروز یاران خمینی در همه جای دنیا هستند. در دوران دفاع مقدس جوانانی روی مین رفتند و امروز جوانانی چون شهید علی وردی در مسیر انقلاب اسلامی محکم ایستادند. امام کیمیا گری بر روی نفس و تربیت مردم […]

حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی با بیان اینکه الهی بودن امام (ره) باعث تربیت نسلی خدایی شد،گفت: امروز یاران خمینی در همه جای دنیا هستند. در دوران دفاع مقدس جوانانی روی مین رفتند و امروز جوانانی چون شهید علی وردی در مسیر انقلاب اسلامی محکم ایستادند. امام کیمیا گری بر روی نفس و تربیت مردم می کرد و سبب تحول و انقلاب شد، این عظمت ایشان است که دشمن نمی تواند آن را تحمل کند.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امام جمعه سابق شهرستان دماوند در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد که شب گذشته در امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار شد، امام خمینی (ره) را عالم بزرگ شیعه دانست و گفت : ایشان در 25 سالگی مجتهد و تا 28 سالگی چند کتاب مهم عرفانی را به نگارش در آورد. همچنین در فقه،فلسفه،نجوم،ریاضیات و دیگر علوم تبحر پیدا می کند.

امام جمعه سابق شهرستان دماوند افزود: امام خمینی (ره) امامزاده نیز است. وی از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) می باشد و ایشان وعده آمدنش را دادند و فرمودند : (( مردی از اهل قم خروج می کند و او از خدا می گوید. )) وقتی خرمشهر آزاد شد امام فرمودند: (( خرمشهر را خدا آزاد کرد. )) در جریان حمله آمریکا به طبس و شکست آن، امام فرمودند : (( شن ها مأمور خدا بودند. )) این الهی بودن ایشان باعث تربیت نسلی خدایی شد و نمونه آن شاهرخ ضرغام که به حر انقلاب معروف بود. جوانان دفاع مقدس تربیت شدگان امام خمینی بودند که با ایمان به خدا در برابر دشمن ایستادند و پیروز شدند.

وی با اشاره به کرامت های امام راحل بیان کرد: امام فرمودند: ((  فرزندان و یاوران من در گهواره ها توسط مادرانشان در حال تربیت هستند.)) سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در آغاز انقلاب به عنوان جوانی که قصد داشت وارد سپاه شود اما در گزینش به دلیل ظاهری آراسته و مرتب رد شد اما اصرار وی سبب شد تا به عنوان عضو افتخاری مشغول فعالیت شود و در بررسی مجدد پرونده شهید سلیمانی وقتی علت رد شدن آن را پرسیدند،وجود چنین جوانانی را باعث افتخار دانستند و وی به عنوان سرباز امام خدمت نمود.

علاءالدینی با بیان اینکه امام مردم را بهتر از هر کسی می شناخت،گفت: ایشان فرمودند: ((  در صف خدمت بی منت به مردم بسیاری ایستاده اند و آنان که نمی توانند کنار بروند تا دیگر افراد بیایند و این صف هرگز خالی نخواهد شد.)) امام با شناخت مردم فرمودند : ” میزان رأی ملت است. ” چراکه می دانستند مردم برای حفظ انقلاب بهترین رأی‌ را می‌دهند.

وی ادامه داد: امام در وصیت نامه خود نوشته اند: ((  مردم ایران از مردم اهل رسول الله (ص) و کوفه بالاتر هستند. پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) از مردم می خواستند به جنگ بروند اما آنان به حرف رسول خدا و ولی او گوش نمی دادند.)) اما مردم ایران مقاومت کردند و ایستادند و نگذاشتند گزندی به این سید وارد شود.

امام جمعه سابق شهرستان دماوند با بیان اینکه امروز یاران خمینی در همه جای دنیا هستند،اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جوانانی روی مین رفتند و امروز جوانانی چون شهید علی وردی در مسیر انقلاب اسلامی محکم ایستادند. امام کیمیا گری بر روی نفس و تربیت مردم می کرد و سبب تحول و انقلاب شد، این عظمت ایشان است که دشمن نمی تواند آن را تحمل کند.

خبر: م.بختیاری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده