رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر : ۱۳۶۷۵
  • چاپ خبر : اخراج ۵۰۰۰ نفر از کارکنان معادن سنگ آهن کشور  از دی ۹۴ تاکنون

اخراج ۵۰۰۰ نفر از کارکنان معادن سنگ آهن کشور از دی ۹۴ تاکنون

به گزارش آفتاب بافق، علیرضا سیاسی راد در شامگاه 13 تیر ماه درمجمع عمومی عادی سالیانه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران سخنرانی کرد که مهمترین بخشهای اظهارات وی به شرح زیرند: – اسم انجمن به زودی به انجمن سنگ آهن ایران تبدیل می شود. – سال قبل تولید سنگ آهن بخش خصوصی 5 […]

به گزارش آفتاب بافق، علیرضا سیاسی راد در شامگاه 13 تیر ماه درمجمع عمومی عادی سالیانه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران سخنرانی کرد که مهمترین بخشهای اظهارات وی به شرح زیرند:

– اسم انجمن به زودی به انجمن سنگ آهن ایران تبدیل می شود.

– سال قبل تولید سنگ آهن بخش خصوصی 5 میلیون تن و بخش دولتی 34 میلیون تن بود که
در مقایسه با 93 و 92 کاهش محسوس داشتیم.

– صادرات سنگ آهن سال قبل 14 میلیون تن بود که از این میزان 4 میلیون تن متعلق به بخش خصوصی و مابقی متعلق به بخش دولتی.

– امسال و سال آینده وضعیت تفاوتی نخواهیم داشت. در شرایط سخت و بحرانی باقی خواهیم ماند. باید تلاش کنیم جلوی ریزش شرکتها را بگیریم.

– در استان خراسان از 24 معدن 11 تعطیل شده اند. در استان یزد از 16 معدن 10 معدن تعطیل شده اند. در کرمان هم همین وضعیت است.

– از دی سال قبل تاکنون 5000 نفر در معادن تعدیل شده اند.

– در مورد عوارض صادرات سنگ آهن دانه بندی کاری شد که دیگر عملا وضع عوارض بسیار سخت شد. پیگیر هستیم تا حذف معافیت مالیاتی صادرات سنگ آهن را متوقف کنیم ولی خیلی امیدوار به آن نیستم.

– در جلسات مرتبط شورایعالی معادن باید ذینفعان نماینده داشته باشند. بعضا شش ماه بعد متوجه مصوبات شورا می شویم. اگر درباره سنگ آهن تصمیم گیری می شود باید ما در آن جلسه حضور داشته باشیم. در مورد ترکیب نمایندگان بخش خصوصی در شورا باید تغییراتی ایجاد شود. اگر شورایعالی معادن این موضوع را نپذیرد اقدام حقوقی و قضایی می کنیم ولی توافق کردیم فعلا وارد تعارض نشویم.

– در سال 95 معادل 20 درصد بیشتر از 94 حقوق دولتی معادن کاهش پیدا کرده است.

– در زمینه ارزشگذاری هر هفته آخرین تحولات قیمتی را مستقیم به گمرک اعلام می کنیم.

– سایت انجمن به زودی فعال می شود و از اعضا می خواهیم اطلاعات خود را روی آن درج کنند. این باعث می شود اعتبار شرکتهای ایرانی در نزد خریداران خارجی نیز افزایش یابد.

– ارزش خلق شده ناشی از کاهش عوارض سنگ آهن دانه بندی و کنسانتره فقط در سال قبل 131 میلیون دلار بوده است.

منبع: ماین نیوز

آفتاب بافق: خوشبختانه هیچ کدام از نیروهای شرکت سنگ آهن مرکزی دراین مدت تعدیل نشده اند که نشان از وجود تصمیمات بخردانه و هدفمند در مدیریت شرکت است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده