رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر : ۱۴۴۳۸
  • چاپ خبر : وجود 15 مرکز شبه خانواده در استان یزد

وجود 15 مرکز شبه خانواده در استان یزد

    به گزارش آفتاب بافق؛مدیرکل بهزیستی استان یزد در حاشیه افتتاح مرکز شبه خانواده در بافق تحت عنوان خانه کودک و نوجوان مودت،با اعلام وجود حدود 15 مرکز شبه خانه با ظرفیت خالی در استان، اظهار کرد: تنها علت موافقت با مجوز فعالیت این مرکز، تقاضای همکاری خیران بافقی جهت کمک به بچه های بد […]

 

IMG_3563

 

به گزارش آفتاب بافق؛مدیرکل بهزیستی استان یزد در حاشیه افتتاح مرکز شبه خانواده در بافق تحت عنوان خانه کودک و نوجوان مودت،با اعلام وجود حدود 15 مرکز شبه خانه با ظرفیت خالی در استان، اظهار کرد: تنها علت موافقت با مجوز فعالیت این مرکز، تقاضای همکاری خیران بافقی جهت کمک به بچه های بد سرپرست و بی سرپرست بوده است.

 

جلیل عفتی به سرپرستی و نگهداری فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست توسط بهزیستی در صورت عدم تقاضای اقوام آن ها و متقاضی فرزندخواندگی اشاره و بیان کرد: در این حالت بهزیستی از طریق مراکز شبه خانواده اقدام می کند و در صورت بهبود شرایط بچه های بدسرپرست، آنها به خانواده های خود بر می گردند.

 

وی با اعلام اینکه سرانه هزینه نگهداری هر فرزند در مراکز شبه خانواده یزد تا 2 میلیون تومان است، افزود: در این مراکز با مشکلات متعددی که در مسیر حفظ و تربیت این بچه ها وجود دارد، تمام شرایط خانواده اعم از شرایط عاطفی، مراقبتی ، تحصیلی و … فراهم می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه به ناباروری 20 درصد از افراد جامعه اشاره کرد و گفت: در استان یزد بیش از 500 مورد در نوبت درخواست فرزند خواندگی هستند که با بررسی صلاحیت و طی مراحل قانونی، بچه های بدسرپرست یا بی سرپرست به خانواده های متقاضی تحویل داده می شوند.

 

امام جمعه بافق نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به جایگاه ویژه انسان اظهار کرد: در قرآن و احادیث بارها، موضوع رسیدگی به افرادی که توانایی اخلاقی و تربیتی و قدرت مالی ندارند بیان شده است.

 

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی با تأکید بر حفظ شخصیت و احترام به بچه های تحت مراقبت این مرکز، افزود: مربیان و دست اندرکاران این مرکز نقش حساس و مهمی برای برگرداندن آنها به مسیر سلامت و مفید جامعه که قبلا در مسیر آسیب قرار گرفته اند دارند.

 

فرماندار بافق نیز با اعلام رضایتمندی از عملکرد مجموعه بهزیستی این شهرستان گفت: ایجاد خانه کودک و نوجوان در این شهرستان، برای مردم و مسئولان فرصتی فراهم کرده تا توشه آخرتی در این مسیر کسب کنند.

 

مرکز شبه خانواده بافق تحت عنوان خانه کودک و نوجوان “مودت” با هزینه ای حدود 600 میلیون ریال و ظرفیت پذیرش 8 کودک و نوجوان 7 تا 14 ساله به منظور مراقبت، آموزش، پرورش، حمایت های معنوی،‌ فرهنگی و اجتماعی بصورت شبانه روزی از 3 کودک و نوجوان بدسرپرست فعالیت دارد.

انتهای پیام/م.برزگری

 

IMG_3501

 

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده