رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸
  • کد خبر : ۱۴۴۷
  • چاپ خبر : در نشست لانه جاسوسی چه گذشت؟

در نشست لانه جاسوسی چه گذشت؟

گزارش آفتاب بافق به نقل از پویش: سفارت سابق آمریکا در تهران یا همان لانه جاسوسی، به مقر اصلی افراطیون اصولگرا برای حمله به اصلاح‌طلبان و دولت اعتدال تبدیل شده است. سخنرانان اصلی نشست‌های لانه جاسوسی، چهره‌های سرشناس جبهه پایداری و دلواپسان بهارستان نشین هستند. همایشی با عنوان ” نشست همگرایی اصولگرایان ” در این […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از پویش:

سفارت سابق آمریکا در تهران یا همان لانه جاسوسی، به مقر اصلی افراطیون اصولگرا برای حمله به اصلاح‌طلبان و دولت اعتدال تبدیل شده است. سخنرانان اصلی نشست‌های لانه جاسوسی، چهره‌های سرشناس جبهه پایداری و دلواپسان بهارستان نشین هستند. همایشی با عنوان ” نشست همگرایی اصولگرایان ” در این محل برگزار شد که سخنران اصلی آن پدر معنوی دلواپسان، آیت الله مصباح یزدی، بود. آنچه در نشست اصولگرایان واضح به نظر می‌رسید، نگرانی آنان از واگذاری مناصب اجرایی به منتخبین ملت و انشقاق در جبهه اصولگرایی بود.
نشست همگرایی اصولگرایان عصر روز گذشته در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق) با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور برگزار شد.
این مراسم که با حضور خواهران و برادران بسیجی و با عنوان جشن ولایت علاوه بر همگرایی اصولگرایان برگزار می‌شد با تدابیر امنیتی و حضور گیت‌های کنترل وسایل همراه بود.
در این نشست ابتدا سید رضا تقوی بعد از صحبت درباره واقعه غدیر خم و درس‌هایی که می‌توان از این واقعه گرفت به بررسی وضعیت اصولگرایان در یک سال گذشته پرداخت. هنوز صحبت‌های او در ابن بخش شروع نشده بود که با ورود آیت‌الله مصباح یزدی به سالن جمعیت برخاستند و شعار «صل علی محمد عمار رهبر آمد» سر دادند. سپس حجت‌الاسلام تقوی به ادامه سخنرانی خود پرداخت و با بردن نام مصباح یزدی، جمعیت صلوات فرستاد.
سرخوردگی و خلع از پست‌ها علت همگرایی اصولگرایان
سید رضا تقوی که همیشه در حال دفاع از عملکرد صحیح و غلط اصولگرایان است، در این نشست بیشتر دغدغه از دست رفتن پست‌ها و مناصب اجرایی دوستانشان داشت؛ همان‌ها که در 8 سال دولت احمدی نژاد هرچه خواستند کردند و گفتند. وی در این نشست بیان کرد: حدود یک سال پیش بحث همگرایی اصولگرایان مطرح شد تا تمام اصولگرایان از تمام سلیقه‌ها در این همگرایی حضور پیدا کنند، زیرا احساس کردیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری برخی از اصولگرایان سرخورده و نا امید شده‌اند و از بسیاری از پست‌ها نیز خلع شده‌اند. وی ادامه داد: به همین علت خدمت آقای مهدوی کنی رسیدیم و موضوع همگرایی را مطرح کردیم که ایشان استقبال کردند و قرار شد یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز هماهنگی کار را بر عهده بگیرند که این کار بر عهده من گذاشته شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور با بیان اینکه این نشست، چهارمین نشست اصولگرایان است، تشریح کرد: نشست اول در مصلی و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد. نشست دوم به مناسب ولادت سالار شهیدان و با سخنرانی آیت‌الله موحد کرمانی برگراز شد. نشست سوم نیز با حضور حدود هزار نفر از زنان اصولگرا به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) و با سخنرانی آیت‌الله جنتی تشکیل شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این نکته که جلسات خود را در 14 استان کشور نیز برگزار کرده‌اند افزود: هدف ما از این نشست‌ها جمع‌ کردن ذهن‌های اصولگرایی است تا اصولگرایان ناامید و سرخورده نشوند.
با کسی نبستیم، ما تنها مقلدان رهبری هستیم
تقوی اظهار کرد: گزارش‌ همگرایی‌ها و جلسات مربوط را فقط به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین قم و شخص آیت‌الله مصباح یزدی ارائه می‌دهیم. وی تاکید کرد: در پشت پرده با کسی نبسته‎ایم و با کسی نیستیم و ما تنها مقلدان رهبری هستیم و هر پنجشنبه یک در میان جلساتی برگزار می‌کنیم. وی در پایان یادآور شد هدف از برگزاری این جلسات تقویت وفاق و همگرایی اصولگرایان است.
شایسته‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای برای مقام رهبری نداریم
آیت‌الله مصباح یزدی که طی هفته‌های اخیر، آیت الله هاشمی رفسنجانی مطالبی در مورد گذشته ایشان و ماجرای قهر 10 ساله مقام معظم ‌رهبری با وی بدلیل عدم مبارزه با رژیم طاغوت بیان کرده‌اند، سخنران بعدی این همایش بود. رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه عده‌ای به انتقاد می‌گویند ما خودمان رهبری را به این مقام رسانده‌ایم، ولی اکنون باید تابع او باشیم، اظهار کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که کسی را به ما شناساند که شایسته‌تر از او برای مقام رهبری نداریم.
مصباح یزدی بیان کرد: کسانی که اصولگرا هستند ادعا می‌کنند کسانی هستند که می‌توانند خود را از سقوط‌ و نوسانات زشت حفظ کنند. آنها برای دستیابی به این هدف باید بینش، ارزش و روش درستی را انتخاب کنند و مدام اصول خود را تغییر ندهند و اگر به طور مثال گفتند ولایت فقیه را قبول دارند باید تا پای جان از آن دفاع کنند.
رئیس بودن مهم‌تر از ضربه نزدن به 70 میلیون جمعیت
وی در پایان اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که ما اعتقاد آگاهانه‌ای نسبت به اصول، بیبنش و ارزش‌های خود به دست آوریم. مصباح یزدی با اشاره به اینکه همه ضد انقلاب و کافر نیستند افزود: ایمان برخی افراد ضعف دارد. اینگونه افراد بیان می‌کنند اگر کارشان به 70 میلیون ضربه می‌زند مهم نیست، مهم این است که خودشان رئیس باشند. وی هدف از چنین اجتماعاتی را بینش آگاهانه نسبت به اصول بینشی و باور آگاهانه نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دانست.
لازم به ذکر است در این نشست غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، سعید جلیلی، کامران دانشجو وزیر سابق علوم، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ابراهیم انصاریان رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی، رضا روستا آزاد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف، صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران، حجت‌الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و علی نیکزاد وزیر سابق مسکن نیز حضور دارند.
حال باید منتظر باشیم و ببینیم آیا چنین نشست‌هایی می‌تواند وصله‌ای بر اجتماع صد پاره‌ی اصولگرایان باشد و به اجماع و ائتلاف آنان در انتخابات مجلس 94 بیانجامد؟ یا باز همانند انتخابات خرداد 92، اراده‌ی مردمِ به ستوه آمده از تندباد نامهرورزی اصولگرایان، طومار افراطیون را خواهید پیچید و سرنوشت آنان را در دفتر تاریخ، بایگانی خواهد نمود؟

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده