رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
  • کد خبر : ۱۴۵۱۸
  • چاپ خبر : گیاهان کم آب خواه بعنوان رویکرد کشاورزی در کشور

گیاهان کم آب خواه بعنوان رویکرد کشاورزی در کشور

  به گزارش آفتاب بافق؛مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه بازدید از مجموعه گیاهان دارویی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اظهار کرد: باتوجه به محدودیت شدید آب، رویکرد کشاورزی در کشور به سمت گیاهان کم آب خواه با ارزش اقتصادی مناسب است.   سجادی پور با بیان اینکه گیاهان دارویی در بین محصولات کشاورزی […]

 

به گزارش آفتاب بافق؛مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه بازدید از مجموعه گیاهان دارویی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اظهار کرد: باتوجه به محدودیت شدید آب، رویکرد کشاورزی در کشور به سمت گیاهان کم آب خواه با ارزش اقتصادی مناسب است.

 

سجادی پور با بیان اینکه گیاهان دارویی در بین محصولات کشاورزی جزو زود بازده ترین محصولات محسوب می شوند، افزود: به دلیل نیاز آبی کم، کشت اینگونه از گیاهان توصیه می شود.

 

وی با اعلام رضایتمندی از فعالیت های انجام شده در فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، گفت: باتوجه به پتانسیل خوبی که در این مجموعه وجود دارد، امیدواریم در آینده شاهد گسترش کشت گیاهان دارویی و در نهایت، صنعتی شدن فرآوری آن باشیم.

 

در ادامه رییس فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی بیان کرد: کشت گیاهان دارویی شامل ارقام به لیمو، نعنا فلفلی و زوفا برای اولین بار در قالب طرح پژوهشی از اسفندماه سال گذشته در پایلوت های شهرک آهنشهر، پارک و معدن چغارت انجام شده است.

 

سرداری به برداشت گیاهان دارویی طی دو مرحله در این مجموعه اشاره و عنوان کرد: در اواخر شهریورماه با اتمام فصل گرما، تولید نشاء و قلمه گیری از بوته مادری در سطح وسیعی از گیاهان فوق، انجام شد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص نقش گیاهان دارویی و طب سنتی در مسائل کلان اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی کشور افزود: امیدواریم این مجموعه در راستای این امر مهم و قرار گرفتن در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، در جهت آموزش و فرهنگ سازی استفاده از گیاهان دارویی گام های موثری بردارد.

 

انتهای پیام/م.برزگری

 

 

photo_2016-07-19_19-02-54 photo_2016-07-19_19-02-57

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده