رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۲
  • کد خبر : ۱۴۸۷
  • چاپ خبر : جریان اصولگرا در حال تکرار تجربیات گذشته است/ بزرگنمایی نسبت به جایگاه آقای مصباح صورت گرفته است

جریان اصولگرا در حال تکرار تجربیات گذشته است/ بزرگنمایی نسبت به جایگاه آقای مصباح صورت گرفته است

گزارش افتاب بافق به نقل از فرا رو: ناصر ایمانی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصولگرا درباره همایش وحدت اصولگریان گفت: اینکه هر گردهمایی و همایشی یک حرکت مثبت برای ایجاد وحدت در اردوگاه اصولگرایان است در این شکی نیست در اینکه افراد طیف های مختلف جناح اصولگرا هم جمع شدند و به تبادل نظر […]

گزارش افتاب بافق
به نقل از فرا رو:
ناصر ایمانی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصولگرا درباره همایش وحدت اصولگریان گفت: اینکه هر گردهمایی و همایشی یک حرکت مثبت برای ایجاد وحدت در اردوگاه اصولگرایان است در این شکی نیست در اینکه افراد طیف های مختلف جناح اصولگرا هم جمع شدند و به تبادل نظر پرداختن در این هم بحثی نیست که این هم خود می تواند یک گام به جلو باشد اما اینکه این گام در مسیر صحیح برداشته شده است یا خیر تردیدهای جدی وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه گام نخست برای رسیدن به وحدت در اردوگاه اصولگریان درست برداشته نشده است، گفت: برداشت کلی من این است که جریان اصولگرایی در حال تکرار تجربیات گذشته است و کمتر تلاش می شود تا یک بازبینی و نوع اندیشی در فعالیت های سیاسی این طیف انجام گیرد.
این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه روش های گذشته پیش گرفته شده توسط اصولگریان کمتر منتج به نتیجه شده است گفت: این روش های نامطلوب عبارت بودند از اتکای بیش از اندازه ای به برخی چهره ها و بزرگان جریان اصولگرایی و یا سازمان ها و گروه های روحانی جریان اصولگرایی.
ایمانی با بیان اینکه اینکه اصل این این اتکا مورد انکار نیست، گفت: نمی توان گفت که چهره ها و گروه های روحانی نزدیک به اردوگاه اصولگرا نباید اصلا در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها اصولگریان نقشی داشته باشند اما اینکه عمده اتکای اصولگرایان بخواهد روی چهره های درون این اردوگاه و یا سازمان های روحانی باشد موضوعی است که به نظر می رسد که باید نسبت به آن یک نوع بازاندیشی جدی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه این روش ها تاکنون مطلوب نبوده و نتوانسته است که اهداف مورد نظر را تامین کند گفت: در مقاطع خاصی به خصوص در انتخابات های گذشته این روش به امتحان گذاشته شد اما نتوانست همه نظرات و عقاید موجود در اردوگاه اصولگرایی را گردهم آورد.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: از این رو با وجود آنکه اصولگریان تجربه ناکامی های گذشته را در اختیار دارند به نظر می رسد که باز اتکای حرکت سیاسی خود را روی چهره ها و گروه های روحانی گذاشته اند.
وی با اشاره به غیبت برخی چهره ها و گروه های سیاسی اصولگریان در همایش وحدت برگزار شده گفت: این هم جزو نواقص همایش وحدت اصولگریان بود که برگزار کنندگان این همایش تنها طیف خاصی را برای حضور در این همایش دعوت کرده بودند.
ایمانی افزود: به نظر می رسد که از همین ابتدا، باز هم برخی دوستان دایره اصولگرایی تنگ دیده اند و قرار است همه کسانی که در همایش بوده اند را اصولگرا بنامند و آنهایی که از در این همایش نبوده و یا دعوت نشده است بیرون دایره قرار بگیرند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اصولگرایی محدود به گروه های خاصی همچون موتلفه، جمیت ایثارگران، رهپویان و جبهه پایداری و گروه های نزدیک به آنها نیست. گروه ها و احزاب مختلف دیگری هم در اردوگاه اصولگریان وجود دارد که اگر قرار بود وحدتی شکل بگیرد ضروری بود آنها نیز به چنین همایشی دعوت شوند.
وی با انتقاد از برگزار کنندگان همایش وحدت اصولگریان برای محور قرار دادن مصباح یزدی در وحدت احتمالی در اردوگاه اصولگریان برای انتخابات آینده گفت: در این رابطه چند نکته را باید عرض کنم نخست آنکه همانطور عرض شد، اتکا به شخصیت ها در حرکت های سیاسی یک اقدام اشتباه است. حرکت های سیاسی باید معطوف به اقدامات عمومی باشد نه محدود به شخصیت های و اتکا روی آنها.
ایمانی افزود: دوم آنکه جناب تقوی در صحبت های خود در این همایش فرمودند که گزارش خود از اقدامات برای ایجاد وحدت در اردوگاه اصولگریان را به جامعتین و شخص آقای مصباح ارایه خواهند داد. سوالی که ایجاد می شود این که به چه دلیل و با چه استدلال و منطقی باید گزارشات در این رابطه را به آقای مصباح داد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد که یک نوع بزرگنمایی نسبت به جایگاه آقای مصباح یزدی در حال شکل گیری است که مسلما انتقادات جدی نسبت به این اقدام وجود دارد و طیف های مختلف اصولگرا از آن ناراضی هستند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جایگاه آقای مصباح در حد و اندازه خود محترم است گفت: هر نوع بزرگنمایی در مورد جایگاه آقای مصباح ممنوع و مذموم است از این جهت که گروه های مختلف در اردوگاه اصولگر تمایلی به این موضوع ندارد و هر شخصی را در حد خود قابل احترام می دانند. که در غیر این صورت وحدت مورد نظر برگزار کنندگان همایش شکل نخواهد گرفت.
وی درباره دعوت از حلقه نزدیکان محمود احمدی نژاد به همایش وحدت اصولگریان و اینکه آیا وحدت با این طیف از سوی اصولگریان مورد قبول قرار خواهد گرفت یا خیر گفت: قطعا همه اصولگریان از وحدت احتمالی با طیف نزدیک به محمود احمدی نژاد استقبال نخواهند کرد و موافق چنین وحدتی نیستند.
ایمانی افزود: به نظر می رسد با توجه به اینکه از قبل انتقاد از چنین وحدتی قابل پیش بینی بود همایش به گونه ای چینش شده بود که برای حاضران نشستن کنار طیف نزدیک به احمدی نژاد قابل تحمل باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمی گفت: البته این تحمل صرفا محدود به کنار هم نشستن در همایشی این چنینی خواهد بودو بعید است که اگر کار به مرحله اجرا برسد همین اصولگریانی که همایش را برگزار کردند و از طیف نزدیک به احمدی نژاد برای شرکت در آن دعوت به عمل آوردند بتوانند با یکدیگر به توافق برسند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده