رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر : ۱۵۸۵۸
  • چاپ خبر : در آرزوی چند شنبه بازار

در آرزوی چند شنبه بازار

وقتی شبانه در شهر چرخی می زنیم به دست فروشانی از اقصی نقاط ایران بر می خوریم که برای فروش اجناس خود از جای جای ایران عزیز با زحمت و مشقت، مسیری را طی نموده تا بلکه بتوانند اجناس خود را به نرخی دلخواه بفروشند. همین شب گذشته کنار خیابان یکی کفش می فروخت، یک […]

وقتی شبانه در شهر چرخی می زنیم به دست فروشانی از اقصی نقاط ایران بر می خوریم که برای فروش اجناس خود از جای جای ایران عزیز با زحمت و مشقت، مسیری را طی نموده تا بلکه بتوانند اجناس خود را به نرخی دلخواه بفروشند.

همین شب گذشته کنار خیابان یکی کفش می فروخت، یک برنج، یکی قاب و یکی هم لیمو ترش و…… با خود گفتم اگر از شهر بافق به شهرهای دیگر کشور سفر کنی با واژه ای به نام چند شنبه بازار بر می خوری؛ مثلا در میبد دوشنبه بازار؛ یزد پنجشنبه بازار و…..

هرجای دیگر محلی ساماندهی شده است به نام چند شنبه بازار، حال آنکه در شهر ما صنایع دستی، هنرهای آشپزی و … وجود دارد که همشهریان برای ارائه به هم نوعان خود و برای فروش آن دچار مشکل هستند.

پس چرا نباید در بافق چند شنبه بازار باشد؟!

به یاد دارم یک نفر در روستای مبارکه قصد آماده سازی محلی برای این موضوع مهم بود، که فعلا خبری نیست. اگر اتفاق مهم صورت پذیرد دو موضوع دستیابی به آن آسان می شود. یکی آنکه دست فروشان ساماندهی می شوند و دیگر آنکه مردم نیز محلی برای داد و ستد محصولات خود پیدا می کنند.

به امید روزی که در شهر ما نیز مانند سایر شهرهای کشور عزیزمان خبری از چند شنبه بازار باشد!!

ارسالی از: رحیمی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده