رفتن به بالا
  • شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
  • کد خبر : ۱۶۳۳۷
  • چاپ خبر : خاک، گمشده ی کودکان امروز

خاک، گمشده ی کودکان امروز

  به گزارش آفتاب بافق؛در بین فعالیت‏ های روانی و بدنی كودكان، بازی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بعنوان یک نیاز مهم برای كودكان محسوب می شود که در میان ‏بازی ‏های كودكان، خاک ‏بازی برای كودكان بسیار لذت‏ بخش است.   یکی از شيرين ترين بازی های دوران کودکی خاک بازی بود، اما […]

jootix.ir--1657957179

 

به گزارش آفتاب بافق؛در بین فعالیت‏ های روانی و بدنی كودكان، بازی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بعنوان یک نیاز مهم برای كودكان محسوب می شود که در میان ‏بازی ‏های كودكان، خاک ‏بازی برای كودكان بسیار لذت‏ بخش است.

 

یکی از شيرين ترين بازی های دوران کودکی خاک بازی بود، اما اين روزها خاک، گمشده ی بچه های ما می باشد و متأسفانه بخاطر زندگی های امروزی، این کودکان از تکرار تجربه ی یک لذت بی نظير محروم هستند.

 

 f-Lv2r

 

نقل است پيامبر اکرم(ص) بر کودکانی عبور کرد که مشغول خاک بازی بودند، بعضی از اصحاب، آنان را از بازی نهی کردند، پيامبر(ص) فرمود: بگذاريد بازی کنند «خاک بهار کودکان است».

 

تحقيقات دانشمندان نیز نشان مي دهد در خاک باکتری های سودمندی وجود دارد که “سروتونين” را در مغز افزايش می دهد؛ سروتونين يک ماده حياتي است که بر خلق و خو، حافظه، شادابی، يادگيری، اشتها و … تأثير می گذارد و جالب است بدانيد در همين خاک به ظاهر کثيف، موادی وجود دارد که سيستم دفاعی بدن را تقويت می کند.

 

 

1438452874

 

باتوجه به اینکه خاک الگوی خاصی ندارد و کودک می تواند با فکر و خلاقيت خود، آن را به اشکال مختلف در بياورد، اين ويژگی باعث می شود هوش، خلاقيت، اعتماد به نفس، تجسم فضايی و هماهنگی اعصاب و عضلات کودک تقويت شود.

 

خاک بازی باعث کاهش عصبانيت کودک می شود و به او آرامش بی نظيری القا می کند به همين دليل است که بچه ها از بازي با خاک خسته نمی شوند.

 

 13612831220

 

پس بگذاريد کودک شما کودکی کند، رفتارهای وسواس گونه خود را کنار گذاشته و اجازه دهيد فرزندان با خاک مأنوس شوند. ماليدن گِل و خاک به دست و بدن برای کودکان آنقدر لذت بخش است که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

 

انتهای پیام/م.برزگری

 

 

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده