رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر : ۱۶۳۸۲
  • چاپ خبر : حفاظت از 218 هزار هکتار عرصه زیست محیطی توسط محیط بانان بافقی

حفاظت از 218 هزار هکتار عرصه زیست محیطی توسط محیط بانان بافقی

  رییس محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب بافق، گفت: در حال حاضر در کشور ما تعداد محیط بانان نسبت به مناطق تحت حفاظت آنها بسیار اندک است و این حافظان گمنام نسبت به سایر کارمندان از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند.   سیدجلال موسوی اظهار کرد: در شهرستان بافق 2 […]

130465421

 

رییس محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب بافق، گفت: در حال حاضر در کشور ما تعداد محیط بانان نسبت به مناطق تحت حفاظت آنها بسیار اندک است و این حافظان گمنام نسبت به سایر کارمندان از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند.

 

سیدجلال موسوی اظهار کرد: در شهرستان بافق 2 منطقه تحت مدیریت محیط زیست، شامل منطقه حفاظت شده کوه بافق با وسعت بیش از  88000 هکتار و منطقه آریز با وسعت بیش از 130000 هکتار وجود دارد.

 

وی افزود: باتوجه به وسعت مناطق تحت حفاظت شهرستان بافق، تنها 4 محیط بان سازمانی و 5 محیط بان قراردادی تلاش می کنند تا محیط زیست این شهرستان به جایگاهی که حق مردم است برسد.

 

رییس محیط زیست شهرستان بافق تصریح کرد: در حفاظت از طبیعت، دولت یا اجتماعات به تنهایی نمی توانند نقش ایفا کنند بلکه شهروندان با آموزش های کافی باید از محیط زیست حمایت و مراقبت داشته باشند.

 

موسوی، با بیان اینکه امروزه نظم موزون و شگفت انگیز مکانیزم جهان بر هم خورده و این آشفتگی نظم سرعت گرفته است، گفت: در سالهای اخیر، طبیعت با نیروی فوق العاده تنظیم کننده و تصفیه کننده نمی تواند تعرضات و تخریب های انسان ها را هضم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها و مراکز اطلاع رسانی نقش مهمی در فرهنگ سازی جهت برجسته کردن نقش محیط بان و حفظ محیط زیست دارند.

 

انتهای پیام/م.برزگری

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده