رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
  • کد خبر : ۱۶۷۷۸
  • چاپ خبر : حضور 15 مجسمه ساز در سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی بافق

حضور 15 مجسمه ساز در سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی بافق

  به گزارش آفتاب بافق؛ دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی بافق در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری سمپوزیوم، گفت: این سمپوزیوم برای نخستین بار و بعنوان یکی از برنامه های جشنواره تابستانی شهرستان بافق، از امروز در مجموعه تفرجگاهی آبشار این شهرستان آغاز به کار می کند.   جعفر نجیبی، وجود شن‌های روان در منطقه […]

photo_2016-09-09_12-00-41

 

به گزارش آفتاب بافق؛ دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی بافق در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری سمپوزیوم، گفت: این سمپوزیوم برای نخستین بار و بعنوان یکی از برنامه های جشنواره تابستانی شهرستان بافق، از امروز در مجموعه تفرجگاهی آبشار این شهرستان آغاز به کار می کند.

 

جعفر نجیبی، وجود شن‌های روان در منطقه کویری بافق را یکی از علل برگزاری این سمپوزیوم در این شهر عنوان کرد و افرود: مجسمه های شنی گرچه ماندگاری زیادی ندارد اما باعث انتقال اندیشه، پیام و ایده های ذهن هنرمندان مجسه ساز می شود.

 

وی به حضور 15 مجسمه ساز در این سمپوزیوم اشاره و بیان کرد: هنرمندان مجسمه‌ساز از شهرهایی چون تهران، لرستان، کرج، مشهد، زاهدان، تبریز، همدان، یزد، خوزستان و… در دو نوبت صبح و  عصر به ساخت مجسمه های شنی مشغول می شوند.

 

دبیر سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی بافق تصریح کرد: طرح ها پس از اجرا و نظر هیأت داوران انتخاب و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 15، 10 و 7 میلیون ریال جایزه اهدا می شود.

 

نجیبی خاطر نشان کرد: در بخش جنبی سمپوزیوم مجسمه‌های شنی، بازدیدکنندگان و افراد غیرحرفه‌ای علاقه‌مند هم می‌توانند با هماهنگی دبیر سمپوزیوم، نسبت به ساخت مجسمه شنی اقدام کنند.

 

وی اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، استفاده از امکانات منطقه جهت توسعه هنر، و کارآفرینی توسط مسئولان جهت جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی جوانان در شهر، از مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

 

دبیر سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی بافق، به اختصاص فضا و وسایل مورد نیاز جهت اجرای هر اثر اشاره کرد و افزود: تمام شرکت کنندگان بطور یکسان، از ماده ترکیبی شن خالص و 10 درصد خاک رس جهت چسبندگی و ایستایی مجسمه استفاده می کنند.

 

سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی از امروز در شهرستان بافق آغاز می شود و به مدت سه روز در دو نوبت صبح ساعت 7 الی 10 و 17عصر الی 24 شب، ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م.برزگری

 

 

img_7628

img_7639

img_7626   img_7634 img_7635 img_7636

img_7638  img_7642

 

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده