رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر : ۱۷۱۷۹
  • چاپ خبر : توقف طرحهای جوار معدنی  به  منزله قطع خون حیات در رگهای منطقه است

توقف طرحهای جوار معدنی به منزله قطع خون حیات در رگهای منطقه است

  به گزارش آفتاب بافق:   محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت ، در جمع مردم بافق به ارائه گزارش از اقدامات توسعه ای و طرح های جوار معدنی شرکت پرداخت . وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه تحولات عظیمی در شرکت درحال وقوع است اظهار داشت : امیدواریم به دعای خیر مردم […]

 photo_2016-09-18_09-47-57

به گزارش آفتاب بافق:   محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت ، در جمع مردم بافق به ارائه گزارش از اقدامات توسعه ای و طرح های جوار معدنی شرکت پرداخت .

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه تحولات عظیمی در شرکت درحال وقوع است اظهار داشت : امیدواریم به دعای خیر مردم و حمایت های مسئولان مربوطه بتوانیم طرح های جوار معدنی را که شاهرگ حیاتی شهر بافق است به اتمام برسانیم.

وی ضمن بیان تامین خوراک به عنوان اصلی ترین دغدغه حال حاضر شرکت سنگ آهن مرکزی افزود: اصلی ترین دغدغه شرکت ، یعنی تامین خوراک با برگزاری جلسات متعدد و ارزیابی های بسیار با مسئولان رده بالای کشوری ، مرتفع شد و همین جا این خوش خبری را به مردم می دهم که با حمایت های مسئولان شهرستان توافقات اصولی کسب شده و معدن آنومالی شمالی جهت رفع مشکل تامین خوراک بطورکامل به سنگ آهن مرکزی واگذار شد.

وی افزود طی چهل روز آینده واگذاری آنومالی شمالی قطعی می شود و عملیات استخراج ازاین معدن به مناقصه رفته و از این طریق ، نزدیک به 80 میلیون تن خوراک کارخانه فرآوری چغارت تامین خواهد شد.

عسکری درمورد تامین آب سه چاهون اظهار داشت: ما به میزان 15 لیتر بر ثانیه آب برای معدن سه چاهون تدارک دیدیم که ظرف یکی دوهفته آینده به اتمام می رسد.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: علاوه بر کارخانه فرآوری چغارت ، یک خط تولید کنسانتره معدن سه چاهون نیز احداث خواهیم کرد که عملا با تامین آب سه چاهون و تامین خوراک ورودی از طریق معدن آنومالی شمالی و واگذاری  معدن شیطور نزدیک به یک میلیون تن کنسانتره خواهیم داشت.

وی در مورد آنومالی D19 نیز اظهار داشت : جاده دسترسی به D19 درحال ساخت است ( همان جاده خرانق) نزدیک به 8 کیلومتر آسفالت شده و 20 کیلومتر نیز زیرسازی شده است . امیدواریم تا اواخر سال یا نیمه های سال 96 ، در حد 52 کیلومتر جاده تحویل شود.

این جاده علاوه بر دسترسی به D19 ، یک جاده چند منظوره است و مسیر تردد مردم از این طریق به مشهد مقدس و یا شمال کشور به میزان بسیار قابل توجهی کاسته می شود.

محمد جواد عسکری افزود: در جلسات متعددی که باهمکاران و مدیران داشته ام ، اهداف عالیه سازمان را تشریح کرده ام، مشکلات را اعلام و هدف های سازمان را بیان کرده ام. مهمترین هدف در حال حاضر اجرای طرح های جوار معدنی است. توقف این منزله قطع خون حیات در رگهای منطقه است و بدون طرح های توسعه  ، آینده شهر در خطر جدی است. از این رو همدلی و حمایت همه خصوصا همکاران و تحمل فشارهای ناشی از بحران های اقتصادی و بهم ریختن زمانبندی برای پرداخت دستمزدها را می طلبد تا وقفه ای در اجرای طرح ها پدید نیاید. هم اکنون در حدود 117 میلیارد تومان برای کارخانه گندله سه چاهون پرداخت کرده ایم . در صورتی که می توانستیم همین مبلغ را به صورت دستمزد و هزینه های  جاری صرف کنیم که همین اقدام باعث می شد در کوتاه مدت همه راضی و خوشحال باشند در صورتی که چند سال دیگر با پایان یافتن ذخیره چغارت ، همین دوستانی که الان به نحوه پرداخت دستمزدها اعتراض می کنند و به بنده می تازند ، آن زمان به اشتباه شان پی می بردند و می گفتند کاش بجای پرداخت دستمزدها، قدری آینده نگر بودید و طرح های توسعه را به سرانجام می رساندید.  خوشبختانه با مدیریت صحیح منابع مالی هم اکنون در هیچ طرحی از جمله فاضلاب شهری ، تصفیه خانه ، جاده و دیگر طرح ها تعطیلی نداریم و همه در حال کار هستند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده