رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر : ۱۷۲
  • چاپ خبر : اگر خاتمی نامه نمی نوشت

اگر خاتمی نامه نمی نوشت

به گزارش آفتاب بافق به نقل از سایت پویش روزنامه ابتکار نوشت: نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب و دعای سلامتی وی برای ایشان اگرچه در مناسبات سیاسی و در میان چهره های روحانی کشور می تواند امری بسیار معمولی و طبیعی باشد اما در میان شخصیت های سیاسی بازخوردهای متفاوتی داشته و این بازخوردها […]

سید محمد خاتمی

به گزارش آفتاب بافق

به نقل از سایت پویش

روزنامه ابتکار نوشت: نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب و دعای سلامتی وی برای ایشان اگرچه در مناسبات سیاسی و در میان چهره های روحانی کشور می تواند امری بسیار معمولی و طبیعی باشد اما در میان شخصیت های سیاسی بازخوردهای متفاوتی داشته و این بازخوردها کماکان ادامه دارد.

بسیاری از سایت های خبری اصولگرا به عنوان رقبای سیاسی اصلاحات، از این نامه به عنوان مسیر بازگشت شخصیت ارشد اصلاح طلبان به سپهر رسمی سیاست کشور یاد کرده اند وبرخی نیز با بی اعتمادی به این نامه نگاری، آن را فرصتی دوباره برای بازسازی «فتنه» قلمداد کرده اند. گو این که نامه خاتمی به رهبر انقلاب و آرزو و دعای سلامتی برای ایشان همزمان طیف بزرگی از انتقادهای اصولگرایان به اصلاحات را تعدیل کرده و تاحدی موجب فروکش کردن فوران تخریب های تندروها نیز شده است.اگرچه در این میان برخی نیز با زبان کنایه به این نامه نگاری خاتمی نگاه کرده اند اما آنچه مسلم است، خالی شدن دست مدعیان تقابل شخص اول اصلاحات در ایران با رهبر انقلاب اسلامی است. زیرا پیش از این بسیاری از تندروها با هجمه تبلیغاتی علیه «سید خندان» وی را تا حد یک جاسوس آمریکایی و دشمن داخلی شماره یک رهبر انقلاب اسلامی و خارج از نظام توصیف کرده بودند در حالی که این شانتاژهای غیراخلاقی رسانه ای نه تنها کمترین سهمی از واقعیت نداشت بلکه به صورت غیرمستقیم می توانست موجب تضعیف بنیادهای امنیتی و سیاسی نظام شود زیرا کمتر کسی می تواند از رییس جمهور یک کشور برای همان کشور دشمن بتراشد.در این باره لازم است تاکید شود که تحلیل ها نامه نگاری به منظور دعای سلامتی برای رهبر انقلاب، از سوی یک چهره سیاسی در شرایطی قابل تحلیل است که بتوان همه جوانب امر را بررسی کرد.به گفته یکی از کارشناسان رسانه ای: تحلیل نامه نگاری خاتمی را باید در کنار تحلیل عدم نامه نگاری بررسی کرد. به این معنی که اگر خاتمی نامه نمی نوشت چه اتفاقی می افتاد، در واقع در صورت عدم نامه نگاری، مشخص بود که بسیاری از منتقدان و رقبای وی و طیف اصلاحات با برجسته کردن این موضوع سعی در القای شکاف اعتقادی و بنیادی میان اصلاح طلبان و نظام می کردند. چه بسا که پیش از این نیز بارها و بارها این برچسب از سوی اصولگرایان تندرو به اصلاح طلبان زده شده است.این کارشناس رسانه ای تاکید کرد: از این رو نباید مسایل را طوری تحلیل کرد که از آن برای طیف رقیب چوب دو سر نجس ساخت. زیرا این امر مخالف و متناقض با روح «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است.با این وجود برخی از چهره های اصولگرا این نامه را سیاسی خوانده و آن را یک بازی سیاسی برای بازگشت به قدرت تلقی کرده اند. یکی از اعضای ارشد حزب موتلفه اسلامی از این جمله است و با «یکی از سران فتنه» خواندن سید محمد خاتمی، از منظر اصولگرایی سنتی و به عنوان رقیب سنتی اصلاح طلبان، به تحلیل نگارش این نامه پرداخته است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده