رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵
  • کد خبر : ۱۷۴۴
  • چاپ خبر : فرماندار بافق : توسعه همه جانبه شهرستان بافق در سايه اعتماد و اميد

فرماندار بافق : توسعه همه جانبه شهرستان بافق در سايه اعتماد و اميد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، "سيد مهدي طلايي مقدم" در پايان خطبه هاي نماز جمعه بافق با تبريک عيد سعيد غدير خم و مناسبتهاي ملي به عملکرد و فعاليت هاي صورت گرفته طي ماههاي اخير اشاره کرد و گزارشي از روند رشد و پيشرفت پروژه هاي شهرستان عنوان کرد . فرماندار بافق با […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، "سيد مهدي طلايي مقدم" در پايان خطبه هاي نماز جمعه بافق با تبريک عيد سعيد غدير خم و مناسبتهاي ملي به عملکرد و فعاليت هاي صورت گرفته طي ماههاي اخير اشاره کرد و گزارشي از روند رشد و پيشرفت پروژه هاي شهرستان عنوان کرد .

فرماندار بافق با اشاره به روند فعاليت گازرساني به شهرستان بافق گفت: با همراهي و هم دلي جميع مسئولين و شهرستان خط گاز رساني به بافق گاز دار شده و الان گاز تا خود بافق رسيده است و خط 16و24 تكميل شده است و فاز 2و3 در حال فعاليت است.

وي افزود : تاكنون 500 عدد از مارك هاي منازل انجام شده است و1600تا ديگرهم در هفته جاري انجام خواهد شد وطبق قولي كه داديم 25 درصد از منازل تا پايان سال گاز دار خواهد شد.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به اينکه يكي از مسائل مهم شهرستان بحث جاده است و اتمام بزرگراه بافق – يزد مي باشد خاطر نشان کرد:در اين 42 كيلومتر باقي مانده 167 دهنه پل هست كه با هماهنگي مسئولين استان وشركت سنگ آهن 15 ميليارد تومان از ميلگرد هاي مورد نياز ابنيه فني تامين شده است و پيمانكار هم مشخص شده و در دونقطه كار در حال انجام است.

وي پروژه فاضلاب شهري را يکي ديگر از طرح هاي عمراني و زيرساختي شهرستان عنوان کرد و گفت: طرح فاضلاب شهري در دوناحيه در حال انجام است وبه علت تداخل انجام دو پروژه گاز و فاضلاب شهري با مشكلات و سختيهايي روبرو هستيم كه با همت و همكاري مردم ومسئولين در 24 ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

فرماندار بافق در خصوص توسعه بيمارستان وبهداشت ودرمان شهرستان گفت: در شهرستان بافق باوجود پتانسيل بالاي اين شهرستان توجه كمي در بحث بهداشت ودرمان شده است و 3 موضوعي كه در اين مسئله وجود داردساختمان بيمارستان،پزشك متخصص وامكانات بيمارستان مي باشد.

وي افزود : براي ساخت بيمارستان جديد محدوديت قانوني داريم و ما براي گسترش بيمارستان در چارچوب قانون طرح توسعه بيمارستان را مصوب كرديم و ساختماني در 3 طبقه با 2700 متر زيربنا وبا اعتبار دو ميليارد و هفتصد ميليون پروژه انجام خواهد شد.

احداث ساختمان و مرکز درماني پلي كلينيك بافق يکي ديگر از مباحث مطرح شده در نماز جمعه بود که طلايي مقدم در اين رابطه گفت: پلي كلينيك  طبق گفته وزير محترمتعاون ، کار و رفاه اجتماعي ظرف مدت 24 ماه به بهره برداري خواهد رسيد كه در آغاز كار به علت تغيير نقشه ها و ظرف مدت 14 روز آينده پيمانكار مورد نظر كار را آغاز خواهد كرد.

سیدمهدی طلایی مقدم در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه بافق، با اشاره به برنامه های پرورش آبزیان و بویژه ماهی تیلاپیا در شهرستان و مسایل زیست محیطی، اظهارکرد: دغدغه هایی درباره مشکلات راه یابی این گونه به آب های آزاد و دریاچه های وجود داشت.

فرماندار بافق با اشاره به نبود آب های آزاد در منطقه و مشکلات زیست محیطی، افزود: با تدابیر پیش بینی شده این اطمینان خاطر ایجاد می شود.

وي در ادامه به افتتاح نمايندگي وزارت امور خارجه وراه اندازي آن در استان يزد اشاره كردو گفت: براي اولين بار سفر سفيران و كارگزارن سفارت هاي ايران در كشور هاي آسيايي و آفريقايي و اروپايي به استان يزد وشهرستان بافق در آذرماه امسال خواهيم داشت که پس از ورود اين عزيزان به بافق ما مي توانيم از اين فرصت براي شناساندان پتانسيل ها و ظرفيت هاي بافق به ديگر نقاط دنيا هم به نفع شهرستان استفاده كنيم.

طلايي مقدم با اشاره به توقف واگذاری ۲۸ و نیم درصد سهام سنگ آهن مرکزی بافق، گفت: در نشستی با شرکت مسئولین شهرستان و استان و دبیر شورای امنیت ملی بحث توقف کامل واگذاری این بخش از سهام مصوب شد.

نماينده عالي دولت در شهرستان بافق افزود: اگر در شهرستان بافق سرمایه گذاران و خریداران بومی با توجه به شرایط واگذاری سازمان خصوصی سازی به آنها واگذارشود و اگر سرمایه گذار بومی نبود سرمایه گذار غیربومی با نظر شهرستان و استان در این زمینه جذب شود.

طلایی مقدم با اشاره به برنامه تشکیل شرکت تعاونی عمران و توسعه شهرستان و دعوت مردم برای خرید سهام، گفت: این اقدام پیش بینی شده تا اگر از نظر مبلغی این پول را نتوانستیم فراهم کنیم از نظر تعداد سهام دار توجیهی برای دفاع داشته باشیم.

فرماندار بافق با اشاره به وابستگی بافق به شرکت سنگ آهن، عنوان کرد: صنایع جوارمعدنی قلب تپنده بافق در آینده و اگر به این افق برسیم موفق و در صورت عدم تحقق بطور مسلم مشکلاتی در آینده شهرستان است.

وی با اشاره به نشست های متعدد در این زمینه و نشست با مسئولین و سرمایه گذاران، افزود: در این نشست ها درباره سه طرح گندله ۵ میلیون تن، کنستانتره و کارخانه فولاد بحث شد.

وی درباره کارخانه گندله ۵ میلیون تنی، خاطرنشان کرد: موضوع این کارخانه در تهران جمع بندی و قرار شد از محل درآمد و سود خود شرکت سنگ آهن برداشت شود.

فرماندار بافق با اشاره به نشست هفته گذشته درباره کنستانتره و فولاد بافق، گفت: بحث های زیادی درباره تامین خوراک و برخی مسایل مطرح و بحث این دو مجموعه با مشارکت سهام ۵۱ درصد بخش خصوصی و ۴۹ درصدی شرکت سنگ آهن مرکزی اجرا شود.

طلایی مقدم با اشاره به برنامه های سند چشم انداز، افزود: اگر بتوانیم چرخه فولاد و صنایع جوارمعدنی را ظرف سه سال در شهرستان تکمیل کنیم نه تنها مشکل اشتغال در بافق رفع مي شود بلکه مي توان به عنوان يک مجموعه نمونه در استان شناخته شويم.

فرماندار بافق گفت: دلیل بی اعتمادی مردم به مسئولین قول های بسیاری از مسئولین گذشته در شهرستان است و امیدواریم با کمک هم این دیوار بی اعتمادی را فرو بریزیم و اعتماد سازی کنیم.

سيد مهدي طلايي مقدم در پايان با ابراز خرسندي از حمايت مسئولان استان و نگاه ويژه به شهرستان خاطر نشان کرد : از تمام مسئولان و مديران شهرستان مي خواهم با پيگيري امور و همراهي و همدلي در سايه آرامش به توسعه شهرستان بيانديشند و از فرصتهاي پيش رو در جهت عمران و آبادني بافق استفاده کنند.

IMG-20141017-WA0029

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده