رفتن به بالا
  • شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
  • کد خبر : ۱۸۹۱۹
  • چاپ خبر : “خداحافظ” مَرد مهربان و خیّر دوست داشتنی

“خداحافظ” مَرد مهربان و خیّر دوست داشتنی

حاج محمد رضا رحمتی بافقی  خیر ساختمان خانه سالمندان بافق بر اثر بیماری درگذشت… از جمله مفاهیم مهم و ارزشمند که در دین ما مورد توجه قرار گرفته و بدان سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان برگرفته از حُسن است که به معنای نعمت بخشیدن به دیگری است که شامل احسان در کار و […]

حاج محمد رضا رحمتی بافقی  خیر ساختمان خانه سالمندان بافق بر اثر بیماری درگذشت…

photo_2016-10-29_09-36-31

از جمله مفاهیم مهم و ارزشمند که در دین ما مورد توجه قرار گرفته و بدان سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان برگرفته از حُسن است که به معنای نعمت بخشیدن به دیگری است که شامل احسان در کار و عمل نیز می باشد.

 

تأمین نیازمندان و محرومان، انفاق و بخشش در راه خدا از جمله مصادیق احسان و نیکوکاری می باشد. قرآن کریم مژده های بزرگی را به افرادی می دهد که کارخیری در دنیا انجام داده اند که تشریح و تبیین این مهم در این مقال نمی گنجد.اما آنچه واضح و روشن است احسان و نیکوکاری باعث محبوبیت انسان نزد خداوند سبحان می گردد و از جمله ابزاری است که باعث می شود انسان آثار گناه و خطاهایش از بین برود و حتی آن را تبدیل به حسنات نماید.

 

خداوند در سوره بقره آیه ۲۶۱ می فرماید: مَثَل کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق میکنند همانند دانه هایی است که هفت خوشه برویاند که درهر خوشه ای صد دانه باشد و خداوند برای هرکس که بخواهد آنرا چند برابر میکند و خداوند گشایشگر داناست.

بدون شک خیرین زیادی در کشور وجود دارند که آشکار و پنهان فعالیت های فراوانی انجام می دهند و الحمدلله در شهر ما نیز هستند کسانی که در انجام دادن عمل خیر،  سستی به خود راه نمی دهند بلکه در انجام آن مشتاق و حریص اند. افرادی که فروتن هستند و کارهای خیرشان رنگ خدایی دارد.

از جمله این افراد حاج محمدرضا رحمتی بود؛ مَرد خیری که اجل به او مهلت نداد تا باشد و افتتاح مرکز سالمندانی که سالها در تلاش بود تا آنرا بنا کند را ببیند اما بی شک انجام این مهم و سایر اقدامات خدا پسندانه ی این مرد مهربان و خیر دوست داشتنی که شاید راضی به بیان آن نباشد در نزد پروردگار جایگاهی بس والا خواهد  داشت.

 

امیداست مسوولین قدر این دُرّهای گرانقدر راتا زمانی که در میان ما هستند بدانندتا وقتی که از بین ما رفتند حسرت نخوریم هرچند ایشان نیازی به تقدیر و تشکر ما ندارند چراکه نزد پروردگارشان عزیزند.

روحت شاد مرد مهربان و خیّر دوست داشتنی شهرمان

“محمدرسول رحیمی پور بافقی” شنبه ۸آبان۹۵

 

 

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده