رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
  • کد خبر : ۱۹۳۸۴
  • چاپ خبر : دستگاه رادیولوژی دیجیتال، جایگزین رادیولوژی سنتی می شود
دکتر افشاری:

دستگاه رادیولوژی دیجیتال، جایگزین رادیولوژی سنتی می شود

رادیولوژی تمام دیجیتال نسبت به رادیولوژی سنتی ضریب خطا ی آن بسیار پایین تر است . به گزارش آفتاب بافق؛ دکترافشاری دراین زمینه گفت در سال های اخیر نوع خاصی ازرادیوگرافی رایج شده که به آن رادیوگرافی دیجیتال می گویند درواقع تفاوت این روش باروش قدیمی شبیه دوربین های دیجیتال فعلی با دوربین های قدیمی […]

رادیولوژی تمام دیجیتال نسبت به رادیولوژی سنتی ضریب خطا ی آن بسیار پایین تر است .

به گزارش آفتاب بافق؛ دکترافشاری دراین زمینه گفت در سال های اخیر نوع خاصی ازرادیوگرافی رایج شده که به آن رادیوگرافی دیجیتال می گویند درواقع تفاوت این روش باروش قدیمی شبیه دوربین های دیجیتال فعلی با دوربین های قدیمی است دوربین های عکاسی قدیمی تصویررابرروی یک فیلم ضبط کرده ودرلابراتورآن فیلم ظاهروسپس چاپ می ماند ولی در دوربین های دیجیتال فعلی اطلاعات نوری تصویر تبدیل به سیگنال الکتریکی در رادیوگرافی دیجیتال هم به جای فیلم رادیولوژی ازکاست حاوی یک صحفه الکترونیک استفاده می شود .

 رئیس بیمارستان گفت: در رادیولوژی تمام دیجیتال نسبت به رادیولوژی سنتی ضریب خطا بسیار پایین تر است واین علاوه بر کاهش دزاشعه تابیده به بیمار وحذف تعداد دفعات تکرار تصویربرداری باعث ایجاد تصویر بسیار مطلوبی می شود و نرم افزارداخلی سیستم نیز به طور خودکار اقدام به اصلاح تصویر خروجی می نماید تا تصویری درنهایت دقت و کیفیت ایجاد شود.

وی اظهار داشت:  این روش تصویربرداری امتیازات زیادی دارد که ازجمله آن می توان به سرعت بالای تهیه تصویر، کاهش هزینه ها به دلیل حذف فیلم ،توانایی آرشیوتصاویرباسهولت بیشتر،توانایی ارسال تصویر به پزشک ازطریق اینترنت،وشبکه های داخلی بیمارستان وامکان ویرایش نمودن تصاویر مثل کوچک کردن وبزرگ کردن ،روشن وتیره نمودن وعلامت گذاری تصویر نام برد.

وی اظهار امیدواری کرد پس از تامین فضایی فیزیکی مناسب طی ماه آینده ای نزدیک دستگاه نصب وراه اندازی گردد ریس بیمارستان بافق درادامه افزود دستگاه های دیجیتال رادیولوژی درحال حاضر بسیار گرانقیمت می باشد و تامین آن برای بسیاری از بیمارستان هامشکل می باشد.

خوشبختانه با شروع طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت مقررشدکه با تامین بخش از هزینه ها توسط بیمارستانها تجهیزات مدرن موردنیازآنها تامین نمایند
وی گفت ارزش دستگاه تحویلی به بیمارستان باارزدولتی حدود چهار میلیارد ریال بود که هفتصد وهفتاد میلیون ریال آن توسط بیمارستان ومابقی آن توسط وزارت بهداشت پرداخت گردیده است که دراین زمینه ازمسولین محترم وزارت بهداشت تشکر و قدردانی می گردد.

 وی در پایان بابیان اینکه ارزش دستگاه مذکوردربازارحدودشش میلیارد ریال می باشد اظهارامیدواری کردپس ازتامین فضای فیزیکی مناسب در آینده نزدیک دستگاه نصب وراه اندازی گردد.

photo_2016-11-06_17-49-42

photo_2016-11-06_17-49-54

منبع: روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)بافق

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده