رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
  • کد خبر : ۱۹۴
  • چاپ خبر : استاندار یزد در شورای ثبت احوال استان تاکید کرد؛

استاندار یزد در شورای ثبت احوال استان تاکید کرد؛

به گزارش آفتاب بافق به نقل از سایت استانداری یزد به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ” سید محمد میرمحمدی ” در جلسه شورای ثبت احوال استان که ظهر سه شنبه 25 شهریورماه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، عدم شفافیت در ارائه آمار های موجود را یکی از مشکلات عنوان کرد […]

به گزارش آفتاب بافق

به نقل از سایت استانداری یزد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ” سید محمد میرمحمدی ” در جلسه شورای ثبت احوال استان که ظهر سه شنبه 25 شهریورماه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، عدم شفافیت در ارائه آمار های موجود را یکی از مشکلات عنوان کرد و خواستار دقت نظر همه مسئولین در ارائه آمار صحیح به منظور عدم سوء استفاده بدخواهان و ایجاد خلل در برنامه ریزی و هدف گذاری های آتی استان شد و گفت: هیچگاه آمار نادرست مشکل گشا نخواهد بود بلکه مشکل زاست، چرا که با ارائه آمار نادرست به همه برنامه ریزان، دست اندرکاران ، مدیران جامعه و به مردم علامت انحرافی می دهیم و ایشان را دچار سردرگمی می نماییم.
استاندار یزد با اشاره به سوابق ارائه آمارهای نادرست در کشور در سنوات قبل خاطر نشان نمود: باید در ارائه آمار، منافع و مصالح ملی و عمومی را در نظر گرفت و تنها به مطرح نمودن خود یا دستگاه تحت تکفل خود فکر نکرد.
رییس شورای ثبت احوال استان در ادامه از مدیر کل ثبت احوال استان یزد خواست تا ابتدا آمارهای موجود در حوزه کاری خود را به روز نمایند و سپس ابعاد صحیح آمار منتشره را مشخص نمایند
وی تاکید کرد: اصل موضوع در ارتباط با ارائه آمار و ارقام، اعتماد سازی و بیان حقایق است چرا که اگر آماری به غلط عنوان شود، در آینده این امر مشخص شده و جامعه اعتماد خود را از آن دستگاه از دست خواهد داد.
میرمحمدی همچنین بر بکارگیری تکنولوژی و سیستمهای الکترونیکی روز در ثبت احوال استان تاکید کرد و افزود: طبیعی است که بهره مندی از این سیستمها، هم سرعت و دقت کار را افزایش می دهد و هم نیاز دستگاه به نیروی انسانی را کاهش خواهد داد.
استاندار یزد سپس خواستار ارائه فهرستی از مصوبات قبلی شورا در دوره های قبل که تا کنون به مرحله اجرا در نیامده شد تا دلایل عدم اجرای آن مشخص و برنامه ریزی لازم نسبت به اجرای این مصوبات صورت گیرد.
وی سپس در خصوص مشکل مطروحه در زمینه پهنای باند اینترنتی در اختیار ثبت احوال استان، خواستار بررسی موضوع از سوی شرکت مخابرات استان و رفع مشکل شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه این جلسه با تاکید بر این موضوع که ” کسری بودجه استان به صورت چشمگیری بر طرف شده ” خاطر نشان نمود: آمارهای مختلفی از کسری بودجه در استان ارائه شد که نشان می داد هیچکدام صحیح نیست .
وی افزود: همانطور که در گرفتن سهم بودجه استان دقیق، جدی و پیگیر هستیم ، در هزینه کرد این بودجه به نحو صحیح و با برنامه ریزی مناسب نیز جدی خواهیم بود چرا که ، دولتی اسلامی داریم و باید در هزینه نمودن پولی که سهم و حق مردم و بیت المال است با دقت و ظرافت خاص اقدام شود و همه کارمندان دولت باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که اگر حقوقی دریافت می کنند برای گذران وقت نیست، بلکه برای خدمت به مردم و ارائه خدمات به جامعه است و اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کنند، شرعاً در قبال دریافت حقوق، مسئولند.
استاندار یزد آنگاه با اشاره به ارزش کار افراد در دستگاه های دولتی گفت: هر کس در هر پست و مقامی باشد، کارش ارزشمند است و هریک از اعضای اداری در سیستم، نقش خود را ایفا می کند و باید عزیز انگاشته شوند ، بنابراین افراد مختلف هیچ فرقی از نظر عزت و احترام با هم ندارند ، گرچه در مسئولیتها و ایفاء نقش متفاوتند.
وی ادامه داد: نباید هیچگاه کار افراد را کوچک بشماریم و همواره باید این احساس را در سیستم ایجاد کنیم که کار همه افراد، حساس، مهم و تاثیر گذار است.
میرمحمدی تصریح کرد: آمار ارائه شده از سوی دستگاه ها نباید نادرست و غیرشفاف باشد بلکه باید اسباب امیدواری بیشتر مردم و ایجاد انگیزه افزونتر برای فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد .
زییس شورای ثبت احوال استان در پایان از همه مدیران مربوطه خواست تا ضمن شناسایی تنش ها و نوسانات آماری استان در بخشهای مختلف، نسبت به آسیب شناسی و پی بردن به دلایل این امر اقدام نموده و در جهت رفع آن کوشا باشند.

منبع : سایت استانداری یزد

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده