رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
  • کد خبر : ۱۹۵۳
  • چاپ خبر : یادمان شهدای پایگاه حمزه سیدالشهدا بافق برگزار شد

یادمان شهدای پایگاه حمزه سیدالشهدا بافق برگزار شد

در روز مباهله (یکشنبه، بیست و هفتم مهر ماه) یادمان شهدای پایگاه حمزه سیدالشهدا، با حضور معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق و جمعی از روحانیون، رزمندگان، خانواده معظم شهدا، آزادگان سرافراز و جانبازان ارجمند در مسجدحضرت ولیعصر(عج) محله ی […]

در روز مباهله (یکشنبه، بیست و هفتم مهر ماه) یادمان شهدای پایگاه حمزه سیدالشهدا، با حضور معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق و جمعی از روحانیون، رزمندگان، خانواده معظم شهدا، آزادگان سرافراز و جانبازان ارجمند در مسجدحضرت ولیعصر(عج) محله ی قلعه برگزار شد.
این مراسم با پخش نماهنگی از مقام معظم رهبری پیرامون روز مباهله آغاز شد. ایشان در این نماهنگ فرموده بودند:”روز مباهله روزی است که پیامبر عزیزترین عناصر انسانی را به صحنه آوردند. این نکته مباهله است. این سابقه نداشته است که پیامبر دست عزیز ترین انسانها، دختر بزرگوار و پسرعموی و جانشین خود را برای تبلیغ دین و بیان حقیقت بگیرند و بیاورند و این بدین معنی است که بیان و ابلاغ حقیقت چقدر مهم است. دست عزیزترین کسانت را بگیری و بیاوری که هرکدام حقیقت است بماند و هرکدام دروغین است نابود شود.”
در ادامه مراسم، محمد رضا دهستانی، یکی ازجانبازان هشت سال دفاع مقدس شهرستان، با اشاره به شرایط و مقتضیات زمانی دوران جنگ تحمیلی، طی سخنانی اظهار داشت:من مبنای کلام را پاسخ به چند پرسش کلیدی برای کسانی که آن زمان یا نبوده اند، یا ندیده اند و شرایط را درک نکرده اند و اصولا این سوالات از طرف شبهه افکنان مطرح میشود قرار می دهم تا پاسخ به آنها، چراغ راه امروز و فردای ما شود.

آیا جنگ تحمیلی اجتناب ناپذیر بود؟
دهستانی ادامه داد: با تحلیل موقعیت های قبل از انقلاب و همچنین شرایط حاکم بر جریانات انقلاب ، و از طرفی تحلیل تحمیل جنگ از طرف عراق به پشتیبانی اکثر کشورهای غربی، میتوان به حقایقی بزرگ دست پیدا کرد. در طول تاریخ، تنها در یک بازه زمانی سیصد ساله است که شاهد بروز چنگی نیستیم. در قرن بیستم، ۸ جنگ روی داده است که هیچکدام از آنها مشروعیت نداشته است. در تاریخ معاصر ما، ۲۵ جنگ روی داده است که در۲۴ جنگی که به کشور ما تحمیل شده، قسمتی از خاک کشور عزیزمان از ما گرفته شده است، به نحویکه مقایسه نقشه امروز کشور با سالهای گذشته ، نشان می دهد که این تجاوزها و اشغال سرزمینهای ایران، توسط بیگانگان، تا چه حد باعث کوچک شدن مرزهای جغرافیایی ما شده است.
سخنران جلسه در تحلیل شرایط و حرکات برنامه ریزی شده برای جدا سازی اهواز، سیستان و بلوچستان، ترکمن صحرا و کردستان و حمله به کشور اسلامیمان گفت: در سالهای بعد از انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی، در حرکت نخست، با تقلیل جمعیت ارتش از ۵۰۰ هزار نفر به نصف و لغو یکطرفه تمام قراردادهای خرید زیردریایی، هواپیما، تانک، توپ و امکانات جنگی سعی در پایین آوردن قدرت دفاعی کشور را داشتند. در حرکتی دیگر با هماهنگی رئیس جمهور وقت، دستور عدم تامین نیازهای جنگی نیروهای بسیج و سپاه بوسیله ارتش داده شد و در هماهنگی با گروهکهای معارض نظام سعی در ضربه زدن از داخل با ایجاد جو ترور و ارعاب و به شهادت رساندن علما و دانشمندان داشتند به نحوی که اگر دستشان به آنها نمیرسید به مردم عادی هم رحم نمیکردند.
وی گفت: کشورهای غربی در حمایت از رژیم اشغال گر عراق، با تحریم اقتصادی کشور درتامین نیازهای اولیه سعی داشتند بقول خودشان تیر خلاص را زده باشند. کشور عراق، که پس از قرارداد الجزایر، دچار سرخوردگی و احساس حقارت در برابر ایران شده بود، با استفاده از ۱۲ لشگر خود، به ایران حمله کرد. صدام و همدستانش، به حدی از ضعیف بودن قدرت اقتصادی و دفاعی ایران، به زعم خودشان، اطمینان داشتند که خیال می کردند ظرف یکهفته، ایران را اشغال خواهند کرد و به قول خودشان برای خوردن صبحانه و شام در شهرهای ایران، برنامه می ریختند که صبحانه را کجا و شام را کجا بخورند.
محمد رضا دهستانی پس از کنار هم چیدن شرایط موجود گفت: اگر قرار نبود بجنگیم، هر آنچه در ۲۴ جنگ قبلی روی داده بود در همین جنگ هم اتفاق میافتاد. ایران تجزیه میشد و با از بین رفتن حکومت مرکزی، از هرطرفی بوسیله عده ای قسمتی از خاک ایران اسلامیمان جدا میشد. مقام مرجعیت جهان اسلام که با کشور اسلامی ایران عجین شده، زیر سئوال میرفت. دیگر هویتی برای ایرانی و مسلمان باقی نمیماند. پس جنگ و دفاع از حریم مرجعیت شیعه و کشوراسلامی وظیفه ما بود. ما به دستور مرجع وقت به آن همت گماردیم .

اگر امروز جنگ شود شما شرکت میکنید؟
جانباز عرصه دفاع مقدس گفت: آن زمان که انقلاب اسلامی نو پا بود و در همه عرصه ها ما درحال جنگ بودیم و به زعم دشمنان ما هیچ نیروی دفاعی نداشتیم، برای دفاع از حریم اسلامی و ملی خود در جبهه ها حاضرشدیم ، اکنون در این شرایط که آنقدر نیروی دفاعی مان قوی است که کشورهای متخاصم، جرات تفکر برای تعرض به خاک اسلامیمان را به خود نمیدهند، اگربازهم نیاز باشد به فرمان مقام عظمای ولایت خود و سه فرزندانم جزو اولین کسانی خواهیم بود که به ندای رهبر عزیزمان لبیک خواهیم گفت.

آیا پس از آزاد سازی خرمشهر بهتر نبود صلح میکردیم؟
محمد رضا دهستانی باپرسشی مبنی براین که اگر کسی بیاید چند اتاق از خانه شما را اشغال کند ویکی را پس بدهد، آیا شما حاضر به مصالحه خواهید بود؟
گفت: پس ازآزاد سازی خرمشهر هنوز مساحت به اندازه ۲۰ هزار هکتار از خاک کشور اسلامیمان در اشغال دشمن بعثی بود که پیشنهاد صلح مطرح شد. آیا شما حاضر بودید به چنین صلحی تن در دهید؟ ما حاضر نبودیم حتی یک وجب از این خاک در اشغال دشمن باشد و این شد که در ۲۵ جنگ اخیر، جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دشمن واگذار نکردیم.
عبدا… رنجبر، از جانبازان جنگ تحمیلی، سخنران بعدی یادمان بود که با بیان خاطره ای تلخ از جنگ در منطقه جزیره مجنون، گفت: آنچه از دفاع مقدس گفته شده، بهیچ وجه کامل نیست. چرا که نمیتوان با هیچ زبان و قلمی، حال و هوای رزمنده ای را که با ترکشی که بین معده و کمر او گیر کرده و ۴۸ ساعت در زمین و هوای داغ و آب شور، درد کشیده بیان کرد. صبر و پایداری رزمنده ای که پایش را روی مین جا گذاشته و مجبور است ده کیلومتر در زمین داغ و هوای تف زده با زانو طی کند بیان کردنی نیست. ایثار این عزیزان را بهیچ وجه نمیتوان در ظرف قلم و کلمات قاصر ریخت.
دانش قدرت است
وی گفت: آنچه مهم است این است که بدانیم در کشوری امن زندگی میکنیم و این نیست بجز وجود رهبری جانباز که به انگشت تدبیرش کسی جرات چپ نگاه کردن به کشور اسلامیمان راندارد. پس امروز وظیفه ماست در رشد و بالابردن پایه علمی و اعتقادی کشور، قبل از همه چیز تلاش کنیم که انگلیسی ها میگویند دانش قدرت است. با داشتن دانش و علم با اخلاق و اعتقاد اسلامی راه را بر جنگی که خانه ها و خانواده ما را نشانه گرفته است ببندیم.
عبدا… رنجبر راه دستیابی به دانش با اعتقاد را داشتن ایمان دانست و گفت: لازم است اول خودمان را مدیریت کنیم تا بتوانیم خانواده خود را مدیریت کنیم. آنوقت است که میتوانیم اطرافیان و بعد جامعه را مدیریت کنیم که پایه رشد و تعالی کشور، در مدیریت خودمان است.

منبع: روابط عمومی شرکت

یادمان-شهدای-پایگاه-حمزه-سیدالشهدا-3 یادمان-شهدای-پایگاه-حمزه-سیدالشهدا-4 یادمان-شهدای-پایگاه-حمزه-سیدالشهدا-6 یادمان-شهدای-پایگاه-حمزه-سیدالشهدا-7 یادمان-شهدای-پایگاه-حمزه-سیدالشهدا-12 یادمان-شهدای-پایگاه-حمزه-سیدالشهدا-17

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده