رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر : ۲۰۰۹۷
  • چاپ خبر : شهرستان بافق سرزمین فرصتها است/ با احداث صنایع جوار معدنی از خام فروشی جلوگیری می شود
زاده رحمانی در جمع خبرنگاران؛

شهرستان بافق سرزمین فرصتها است/ با احداث صنایع جوار معدنی از خام فروشی جلوگیری می شود

به گزارش آفتاب بافق؛ سرپرست فرمانداری بافق در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران بافق به سوالات آنان پاسخ داد. وی در ابتدا از توجه به ابعاد سند چشم انداز سخن گفت  و يادآور شد نظرات نخبگان و متخصصين کارآمد را به تهیه کننده سند چشم انداز شهرستان كه در پارک علم و فناوری مستقر است […]

photo_2016-11-23_07-39-01

به گزارش آفتاب بافق؛ سرپرست فرمانداری بافق در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران بافق به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در ابتدا از توجه به ابعاد سند چشم انداز سخن گفت  و يادآور شد نظرات نخبگان و متخصصين کارآمد را به تهیه کننده سند چشم انداز شهرستان كه در پارک علم و فناوری مستقر است منعكس مي كنيم.

زاده رحمانی در پاسخ  به یکي از خبرنگاران از توجه ویژه دولت تدبیر و امید  به صنعت حمل و نقل خبرداد و گفت: خوشبختانه بافق در محوریت منطقه ای قراردارد که از لحاظ مواصلات ریلی از جایگاه ویژه ای برخورداراست،  اولویت ما با صنعت حمل ونقل ریلی و جاده ای است. از دو روز آینده عملیات آسفالت و قیرپاشی ۱۳ کیلومتر ابتدایی این محور به همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان شروع می شود و به امید خدا 13 کیلومتر از جاده براساس زمانبندی تعیین شده تا پایان دی ماه سالجاری زیر بار ترافیکی می رود.

وی ارتباط با استانهای جنوبی را منوط به ساخت جاده  نوق دانست  و تصریح کرد: از هفته آینده مراحل قانونی واگذاری کار به پیمانکار پروژه مشخص می شود و ۲۵کیلومتر باقی مانده که در حوزه کرمان است سعی برتسریع بخشیدن بر  بهره برداری آن می باشد.

سرپرست فرمانداری رونق صنعت گردشگری در بافق را در سالهای اخیر قابل توجه دانست و بیان داشت: اولویت های گردشگری و گردشگری طبیعی درشهرستان شناسایی شده و با همکاری و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان شاهد تحولی عظیم در این زمینه خواهیم بود.وی بافق را از نظر برخورداری از اقلیم کویری،  دارابودن مناطقی با پتانسيل توريسم و اکوتوریسم، گردشگری درمعدن و صنعت و گردشگری سلامت حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

وی در بحث درمان و سلامت یادآور شد شرکت سنگ آهن در حوزه بهداشت و درمان بسیار کمک و حامی شهرستان بوده و تجهیز بیمارستان ولی عصر با دستگاههای پیشرفت مشهود می باشد. پیمانکار پروژه عمرانی بیمارستان ۹۶ تختخوابی مشخص شده است و بزودی به منظور تحویل و تجهیز کارگاه وارد عمل می شود. استفاده از متخصصان بافقی نیز در سند چشم انداز بافق گنجانده شده است.

مقام ارشد شهرستان در جواب خبرنگاری که ساخت پلی کلینیک تامین اجتماعی را تنها کمک سنگ آهن به شهر دانست یادآور شد: این واژه درست نیست و توسعه و پیشرفت شهر را نتیجه همدلی و وفاق می دانم و تا جایي که اطلاع دارم و به استناد گزارش مدیر عامل شرکت، کمک قابل شایانی به همه حوزه ها از جمله بهداشت و درمان شده است.

وی احداث صنایع جوار معدنی را لازم دانست تا از خام فروشی جلوگیری می شود و بیان کرد:با احداث این صنایع می توان در راستای جلوگیری از خام فروشی سنگ گام های موثری را برداشت.

سرپرست فرمانداری در زمینه عدم  پرداخت به موقع حقوق کارگران شرکت سنگ آهن عنوان کرد: شايد بخشی از کارگران با تاخیر حقوق خود را دریافت کرده اند ولي بايد واقف بود که با توجه به افت، فراز و نشیب قیمت جهاني سنگ آهن، تلاش خوبی در جهت پایداری این شرکت انجام داده است و چه بسیار معادن هایی که در سال هاي گذشته در کشور تعطیل شده است ولي شرکت سنگ آهن مرکزی به هر طریق ممکن چراغ خود را روشن نگه داشته و روند توسعه صنایع جوار معدنی  را شروع كرده است. ضمنا این موضوع را باید یادآور شوم که نباید اجازه داد سنگ آهن بافق بر روی توانمندی و ظرفیت های دیگر شهرستان سایه بیندازد.

 

زاده رحمانی بافق را سرزمین فرصتها دانست و گفت: این شهر  در زمینه های مختلف از پتاسیل خوبی برخوردار می باشد اما عدم تکمیل زیرساختها بزرگترین مشکل این شهرستان است.

سرپرست فرمانداری بافق  قول و وعده به مردم دادن  را خلاف عرف دانست و گفت: فرماندار نباید قول دهد قول را مدیر اجرایی می دهد فرماندار ناظر میباشد و بر مدیران اجرایی نظارت دارد.

سرپرست فرمانداری بافق درباره سئوال خبرنگاری پیرامون موضع ورزش شهرستان و با بیان اینکه ورزش بافق بزودی رونق می گیرد اظهار داشت: گناه افت ورزش این شهرستان را نباید به کمبود اعتبار و بودجه ربط داد. صحبت هایی با مدیر کل ورزش و جوانان استان انجام شده و بزودی شاهد تغییر و تحولاتی در این زمینه خواهید بود.

زاده رحمانی در مورد دریافت عوارض نیز گفت: گستره اخذ عوارض افزایش می یابد و گستره اخذ عوارض از شرکت سنگ آهن و فلات مرکزی فراترخواهد رفت.

سرپرست فرمانداری مهمترین دغدغه بعد از موضوع جاده بافق یزد، موضوع گاز شهرستان بیان کرد و گفت: نصب علمک در طول یک هفته اخیر از سمت خیابان امام رضا (ع) آغاز و به سمت بافت قدیم پیش می رود.

وی با بیان اینکه حداقل ماهیانه ۱۵۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند تصریح کرد: با این روش ۴۵۰۰ خانوار در کمتر از سه ماه گازکشی منازل آنان انجام می شود و تاکید کرد ادارات شهرستان با پیمانکار شرکت گاز تعامل و همکاری داشته باشند.

سرپرست فرمانداری بافق در رابطه با گلایه یکی از خبرنگاران شهرستان پیرامون عدم همکاری روسا و روابط عمومی های ادارات با اصحاب رسانه عنوان کرد: اعتقاد دارم روابط عمومی هنر هشتم است و باید به آن بها داد. خود من نیز زمانی در روابط عمومی فعالیت داشته ام و در اولین شورای اداری بر همکاری روابط عمومی های ادارات با خبرنگاران تاکید می کنم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده