رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر : ۲۰۲۵۴
  • چاپ خبر : احیای موقوفات را در بافق اجرايي مي كنيم
سرپرست فرمانداری بافق:

احیای موقوفات را در بافق اجرايي مي كنيم

زاده رحمانی احیای موقوفات را در بافق الزامی دانست.   به گزارش آفتاب بافق؛  رئیس، کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق ، خدام آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) بافق و جمعی از اصحاب وقف و موقوفات شهرستان بافق به مناسبت آغاز هفته وقف با محمد زاده رحمانی سرپرست فرمانداری بافق دیدار و […]

زاده رحمانی احیای موقوفات را در بافق الزامی دانست.

 

به گزارش آفتاب بافق؛  رئیس، کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق ، خدام آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) بافق و جمعی از اصحاب وقف و موقوفات شهرستان بافق به مناسبت آغاز هفته وقف با محمد زاده رحمانی سرپرست فرمانداری بافق دیدار و گفت و گو نمودند.

در این دیدار، سرپرست فرمانداری بافق ضمن عرض خیرمقدم و تبریک آغاز دهه وقف و تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه وقف و بقاع متبرکه گفت: وقف ریشه در فرهنگ اسلامی و ايراني ما دارد.

محمد زاده رحمانی با اشاره به این که وقف دیرینه ای پیشین دارد افزود: مردم و جامعه باید از برکات وقف آگاهی داشته باشند و از آن بهره ببرند.

 وی به نقش بقاع متبرکه در آرامش روحی و روانی جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت فرهنگی موجود در بقاع مي توان به ایجاد آرامش و نشاط در بین مردم و جامعه كمك كرد.

سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به تعدد موقوفات در بافق خاطرنشان کرد: احیای موقوفات باید بیش از پیش اجرائی شود.

زاده رحمانی به وجود بارگاه حضرت عبدالله ابن موسی الکاظم (ع) در شهرستان بافق اشاره نمود و بیان داشت: برای گسترش و تبدیل این امامزاده به يك قطب فرهنگی مذهبي در استان و کشور از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه یکی از کلیدی ترین ادارات شهرستان بافق می باشد که در روزهای آتی با حضور در این اداره و آستان مبارک امامزاده عبدالله     فعالیت ها و اقدامات انجام شده، مورد بازدید قرار مي گيرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق نیز در این دیدار ضمن عرض تبریک هفته وقف در سخنانی به اهمیت وقف در جامعه اشاره نمود گفت: در بحث وقف و موقوفات متولی اصلی و بدنه آن اوقاف و امور خیریه می باشد.

حجت الاسلام محمد علی کارگران با اشاره به فرهنگ وقف و خیریه از صدر اسلام تاکنون افزود: با توجه به زحمات کارکنان و اصحاب وقف شاهد تعدد موقوفات در شهرستان بافق هستیم.

وی از هزینه کرد وجوهات ضریح امام زاده عبدالله بافق در سه بخش فرهنگی و مدیریتی و عمرانی اشاره نمود و اظهار داشت : فاز نهایی عملیات آینه کاری رواق های حرم مطهر با بیش از 3000 متر مربع آیینه  کاری در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد:عملیات فاز اول طرح جوادالائمه که کلنگ زنی آن در هفته دولت  توسط استاندار محترم به زمین زده شد آغاز شده است.

کارگران به سیستم جدید سامانه جامع موقوفات وبقاع متبرکه در ادارات اوقاف و امور خیریه اشاره نمود و افزود: در حال    برنامه ای مدون با این سیستم جهت تغییر دیدگاه مردم نسبت به وقف و اثرگذاری آن در جامعه می باشیم.

photo_2016-11-27_13-50-56

photo_2016-11-27_13-51-00

photo_2016-11-27_13-51-03

photo_2016-11-27_13-51-11

photo_2016-11-27_13-51-15

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده