رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر : ۲۰۲۷۳
  • چاپ خبر : حق وقف و موقوفات ضایع نشود/ امامزاده عبدالله(ع)  بافق باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود
امام جمعه شهرستان بافق:

حق وقف و موقوفات ضایع نشود/ امامزاده عبدالله(ع) بافق باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود

امام جمعه بافق به پتانسیل بالای امامزاده عبدالله بافق جهت تبدیل به قطب فرهنگی کشور اشاره نمود و گفت: حق موقوفات نباید ضایع شود. به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق صبح امروز در دیدار رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق و خدام آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله ابن موسی ابن […]

امام جمعه بافق به پتانسیل بالای امامزاده عبدالله بافق جهت تبدیل به قطب فرهنگی کشور اشاره نمود و گفت: حق موقوفات نباید ضایع شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق صبح امروز در دیدار رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق و خدام آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله ابن موسی ابن جعفر (ع) در سخنانی با تبریک آغاز هفته وقف به نقش وقف در پشتوانه های اقتصادی از صدر اسلام تاکنون اشاره نمود و گفت: اسلام بنیان گذار وقف و اولین واقف در تاریخ اسلام جهت ترویج معارف دینی حضرت علی (ع) می باشد.

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی با اشاره به اعتقادات و نقش مردم  در حوزه وقف افزود: مردم شهرستان بافق از گذشته بهترین مکان های خود را وقف نموده اند ولی درسالهای اخیر به دلیل خشکسالی های متعدد و روی آوردن مردم به دیگر فعالیت ها و نبود نیروی انسانی بهترین موقوفات شهرستان به حال خود رها شده است  که باید در این زمینه اقداماتی صورت پذیرد.

وی به نقش وقف در رشد و توسعه جامعه اشاره نمود و بیان کرد: با همکاری همه بویژه اقتصاد مردم به وقف نباید حق وقف در این زمینه ضایع نشود و آنچه واقف مدنظر داشته است انجام گردد.

سلیمانی با اشاره به اینکه فعالیت های خوبی در بحث وقف وبقاع متبرکه انجام شده است اظهار داشت: امامزاده عبدالله (ع) بافق مرکزی مهم است که جایگاه خوبی در سطح شهرستان دارد و باید از ظرفیت این مکان جهت تبدیل به قطب فرهنگی کشور استفاده گردد.

امام جمعه بافق به آیینه کاری و رواق های حرم مطهر اشاره نمود و تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه مراسم های ملی و مذهبی برنامه های خوبی اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق نیز در این دیدار با تبریک آغاز هفته وقف در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های امام جمعه بافق در بحث موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان گفت: ائمه جماعت مساجد باید موضوع وقف را برای مردم تبیین نمایند.

حجت الاسلام کارگران به نقش نیروی انسانی جهت حل و فصل مشکلات وقف اشاره نمود و افزود: با تمام جدیت پیگیر حل و رفع مشکلات وقف هستیم.

وی اظهار داشت: جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف و تبدیل استان امامزاده عبدالله (ع) بافق به قطب فرهنگی برنامه هایی مد نظر داریم.

photo_2016-11-27_14-26-07

photo_2016-11-27_14-26-10

photo_2016-11-27_14-26-14

photo_2016-11-27_14-25-54

photo_2016-11-27_14-26-03

photo_2016-11-27_14-25-59

عکس: رحیم صدیقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده