رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
  • کد خبر : ۲۰۸۴۷
  • چاپ خبر : “کافه کتاب”
هر هفته با یک کتاب؛

“کافه کتاب”

کتاب این هفته ” بخشودن”  نوشته دکتر سیدنی سیمون و با ترجمه مهدی قراچه داغی به گزارش آفتاب؛عباس ابراهیمی خوسفی کتاب این هفته را بانام” بخشودن” معرفی می کند. به نام خدایی که بخشنده و مهربان است مهم ترین فرآورده ی بخشیدن دیگران، آزاد کردن ذهن و روح خود از بندهای اسارت است. هر گونه […]

کتاب این هفته ” بخشودن”  نوشته دکتر سیدنی سیمون و با ترجمه مهدی قراچه داغی

photo_2016-11-26_09-16-45

به گزارش آفتاب؛عباس ابراهیمی خوسفی کتاب این هفته را بانام” بخشودن” معرفی می کند.

به نام خدایی که بخشنده و مهربان است

مهم ترین فرآورده ی بخشیدن دیگران، آزاد کردن ذهن و روح خود از بندهای اسارت است.

هر گونه فکر منفی، نسبت به دیگران اندیشه آگاهانه را بهم می ریزد پس بهتر است دیگران را بخاطر خودتان ببخشید.

“بسیاری از ما بر این باور هستیم که بخشودن عملی است که باید انجام دهیم و اگر نمی توانیم ببخشاییم از آن روست که به اندازه ی کافی تلاش نمی کنیم. اما مانع اصلی بخشودن این است که هنوز جراحات ناشی از رنجش را التیام نداده ایم.

بخشودن یک فرایند درونی است. اتفاقی است که در درون ما رخ می دهد.

بخشودن نشانه ی عزت نفس مثبت است. دیگر به آنچه در گذشته برای ما رخ داده فکر نمی کنیم. می دانیم که می توانیم از این فراتر برویم. کارهای بیشتری از ما ساخته است. به این توجه داریم که جراحات احساسی و بی عدالتی بخشی از زندگی ما هستند که مشمول همه واقع می شوند.

بخشودن فراموش کردن و رها شدن از احساسات شدیدی است که به حوادث گذشته چسبیده است. وقوع حادثه را همچنان در یاد داریم اما دیگر احساس خشم، تلخی، هراس، مرارت یا کاستی نمی کنیم. وقتی درد ناشی از حوادث گذشته طرز زندگی امروز ما را دیکته نکند، وقتی بدانیم اتفاقات گذشته لزوما مسیر زندگی آتی ما را مشخص نمی کند، بخشودن رفتاری انتخابی می شود.

بخشودن رعایت این مهم است که دیگر به رنجش و دلخوری نیازی نیست تا از آن بهانه ای برای کمتر لذت بردن از آنچه شایسته آن هستیم بسازیم. ما چیزی بیش از یک قربانی رنجش و بی عدالتی هستیم.

بخشودن پذیرفتن این نکته است که با مجازات دیگران بر جراحات خود التیام نمی گذاریم. به این نتیجه می رسیم که تا کنون هر چه رنج برده ایم و هر چه تنفر داشته ایم کافیست.

بخشودن آزاد کردن نیروهایی است که زمانی آن را برای رنجش، مرارت و پرستاری از جراحات التیام نیافته مصرف می کردیم. شرایطی که به ما امکان می دهد تا خود و دیگران را بهتر بشناسیم.

بخشودن پاره کردن حلقه ی درد و بدرفتاری است. وسیله ای است تا قربانیان جدید نگیرد.

بخشودن حرکت به پیش و ادامه ی حرکت است. به این نتیجه می رسیم که با زندگی خود کارهای بهتری می توانیم انجام دهیم.

کسانی که به بخشودن نایل شده اند، تلاشی هماهنگ برای التیام جراحات خود به خرج داده اند. کارهای ناتمام زندگی را تمام کرده اند. طرز تلقی و رفتار خود را تغییر داده اند. اندوه را رها کرده اند، داوری را کنار گذاشته اند.

رسیدن به آرامش درون و صلح با خود تنها با تغییر خویش امکانپذیر است و نه تغییر دادن اشخاصی که اسباب تالم شما را فراهم ساخته اند. شما به خاطر خود تغییر می کنید، برای نشاط بیشتر، برای آرامش ذهن، به خاطر محبت به خاطر تبسم و آینده ی بهتری که در انتظار شماست خود را تغییر می دهید.

برای رسیدن به این مهم باید به قدر کافی بکوشید تا جراحات خود را التیام بخشید و با خود در صلح شوید. راه میان بری در کار نیست!

بخشودن ثمره فرعی ادامه فرایند التیام است. هدیه ای است که در پایان فرایند التیام به آن می رسیم.

بخشودن تنها در صورتی امکان پذیر است که به فرایند ادامه دار التیام متعهد

اگر از گذشته خود خسته ای

اگر از زندگی خود لذت نمی بری

اگر یک حادثه ای بزرگ و کوچک تو را سالها رها نمی کنه

اگر در تمام عمر دنبال تقاص و انتقامی

اگر به تعداد روزها عمرت درونت پر از اتش خشم و کینه است

و هزاران اگر دیگر خانم و آقای عزیز شما با خودت در جنگی شما دار ی سم می خوری انتظار داری دیگران بمیرند

بیا یک بار برای همیشه با خودت صلح کن و این صلح اتفاق نمی افتد مگر اینکه  کتاب  بخشودن اثر خانم دکتر سیدنی سیمون را بخوانی

امید وارم شما همه مثل بنده بند نافتان را از گذشته قیچی کنید تا به آرامش نسبی برسی ( موفق باشی)

قصه گوی غصه های شما

عباس ابراهیمی خوسفی

bakhshoodan-1

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده