رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
  • کد خبر : ۲۰۸۸۱
  • چاپ خبر : جشن پیوند آسمانی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) در شهرستان بافق برگزار شد
در سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س):

جشن پیوند آسمانی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) در شهرستان بافق برگزار شد

به گزارش آفتاب بافق؛ حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق مراسم جشنی با عنوان مبارک ترین پیوند آسمانی  در محل موسسه فرهنگی- مذهبی بیت الرضا(ع) این شهرستان برگزار کرد. سخنران برنامه زهرا دهستانی از طلاب حوزه علمیه در مورد خصوصیت اخلاقی حضرت خدیجه (س) و انتخاب ایشان به عنوان همسر پیامبر(ص) مطالبی را بیان کرد. […]

به گزارش آفتاب بافق؛ حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق مراسم جشنی با عنوان مبارک ترین پیوند آسمانی  در محل موسسه فرهنگی- مذهبی بیت الرضا(ع) این شهرستان برگزار کرد.

سخنران برنامه زهرا دهستانی از طلاب حوزه علمیه در مورد خصوصیت اخلاقی حضرت خدیجه (س) و انتخاب ایشان به عنوان همسر پیامبر(ص) مطالبی را بیان کرد.

دهستانی گفت: درباره خصوصیات اخلاقی حضرت خدیجه همین قدر بس است که حضرت رسول اکرم (ص) ایشان را جزو چهار زن برتر عالم قرار داده اند. چهار زنی که نامشان در دو جهان برجسته بوده و خواهد بود. خصوصیات اخلاقی و نگاهی حضرت خدیجه (س) به مسائل و جهان بینی ایشان باعث شد که رسول اکرم (ص) او را به عنوان زن برتر عالم انتخاب کنند. قبل از ازدواج آن حضرت با رسول اکرم (ص) و حتی قبل از اسلام حضرت خدیجه (س) به دلیل دارا بودن صفات پسندیده و فضایل اخلاقی و پاکدامنیشان به نام طاهره لقب گرفت.

ثروت حضرت خدیجه (س) در میان اهل مکه بی نظیر بود به طوری که حتی قبل از ازدواج ایشان با پیامبر اسلام ثروت خودشان را در بین اهالی مکه تقسیم می‌کردند و حتی تجار مکه با اموال ایشان تجارت می‌کردند اما بعد از این که حضرت خدیجه با پیامبر اسلام ازدواج کردند تمامی ثروت خود را در اختیار پیامبر گذاشتند و تمامی آن را به پیامبر اسلام هدیه کردند تا بتواند دین اسلام را تقویت کند و این خود یک امتیاز برای دین اسلام بود که نشان از عشق و علاقه یک زن است. عشق حضرت خدیجه به پیامبر یک عشق مادی یا یک عشق عادی بین زن و مرد نبود.

ایشان در ادامه سخنان خود درباره اهمیت نقش ایشان در یاری پیامبر اکرم(ص) بیان کرد:
نگاه حضرت خدیجه نگاه عمیقی بود و گفته پیامبر اکرم (ص) هم این موضوع را تأکید می کند همان طور که در سخنانشان از حضرت خدیجه یاد می کنند و می فرمایند: “در زمان آغاز ترویج دین اسلام، زمانی که همه از من می گریختند و زمانی که همه دعوت مرا تکذیب می کردند این حضرت خدیجه بود که به من محبت و مهربانی می کرد به من ایمان می آورد، و مرا تصدیق می کرد در مشکلات زندگی مرا یاری می داد و با مال خود کمک می کرد و غم از دلم می زدود.”
این نشان می‌دهد که نگاه حضرت خدیجه (س) نگاه عمیقی بود چرا که آن حضرت در زمان خودشان از دانش و اطلاعات فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردار بود و از کتاب‌های آسمانی آگاهی داشت و از نظر عقل و درایت و زیرکی بر تمام زنان عصر خودشان حتی از تمام مردان زمان خود برتری داشت بنابراین ایشان داری تمام کمالاتی بود که یک زن می‌توانست داشته باشد حتی قبل از ازدواج با حضرت رسول اکرم یک راهب نصرانی پیش بینی کرده بود که اگر خدیجه پیغمبر اسلام را رها نکند به مقامات و فضایل عظیمی دست می‌یابد.

همه اینها در کنارهم یعنی کمالات، امتیازات ایشان، اموال ایشان، پاکدامنی و تمامی صفات پسندیده ایشان نشانگر این است که حضرت خدیجه با دیگر زنان متفاوت بوده است. از طرفی دیگر حضرت خدیجه (س) این سعادت را داشت که دامانش، دامان مادری باشد که حضرت فاطمه زهرا (س) در آن به دنیا بیاید و پرورش پیدا کند

دهستانی در پایان سخنان خود حضرت خدیجه(س) را یک الگوی کامل و جامع برای تمام زنان عالم دانست.

در ادامه این مراسم مولودی خوانی توسط خواهر عبداللهی انجام گرفت.

لازم به ذکر است در این مراسم طرح “پیوند آسمانی” جهت جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی جهیزیه برای افراد بی بضاعت انجام گرفت.

20161210_153331

20161210_153424

20161210_153525

20161210_155248

خبرنگار خبرگزاری بسیج

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده